Jump to content

...en w

Guest Frank Boshom
 Share

Recommended Posts

Guest Frank Boshom

Ik heb een van Medevoort versterker en, zojuist besteld, B&W luidsprekers (type CM)

Maar nu moet er natuurlijk kabel bij.

Eis: zo neutraal mogelijk (is de apparatuur ook)

Hallo Frank,

Kabel ? jammer he dat dat ertussen moet, maar ja zonder is het wel erg rustig.

Kan trouwens wel mooi rustig zijn ,rustig dus.

De nieuwe B en W klinkt inderdaad zeer neutraal en strak in het laag , een van Medenvoort doet dat ook en een kabel mag niets doen , rustig laten liggen dus maar als je nog een klein beetje plezier in het luisteren naar muziek wilt hebben kun je er toch maar beter geen Kimber kabel tussen knopen.

Want dan komt het totaal op een effect zoals een japans orkest muziek speelt ze spelen nl noten super exact.

Maar muzikaal nou nee , kaal misschien wel dus als ik jou was zou ik maar mooi naar Jeroen luisteren en de CS 122 van van den Hul ertussen knopen zonder knopen want dan ga je pas echt genieten.

En de computerkabel van Ome Henk moet daar blijven zitten waar hij hoort.

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

Beste Haudio,

Die opmerking over Kimber cable begrijp ik nu echt niet. Ik heb een buizenversterker en gebruik tussen de eindversterker en speakers Kimber 4 TC en tussen de voorversterker en de CD speler de PBJ. Aan muzikaliteit kom ik echt niets te kort (anders zaten ze er niet meer). Wel zijn kimber kabels precies en volgens mij horen ze bij de "neutrale" groep kabels. Zeker als je van stemmen houdt (of dat nu Keb Mo of Renee Flemming in de opera Rusalka is) is dat neutrale en preciese realistisch. Ik heb deze kabels toevallig laatst nog met veel duurdere kabels vergeleken en zoals mijn vrouw zei (ik laat haar altijd eerst luisteren voordat ik de prijs meedeel): "even los van de prijs klinken je huidige kabels veel en veel beter".

Dat is niet alleen mijn eigen mening, maar lees bladen als Stereophile, Hifi-Choice en anderen er maar op na. Kimber komt er altijd goed af en zeker voor de prijs.

Nu wil ik niet zeggen dat andere kabels onder andere omstandigheden niet beter of prettiger kunnen functioneren, maar Kimber is het proberen zeker waard en voor de musikaliteit hoef je volgens mij niet bang te zijn.

Guest bootje

Nou Henk, dat zal Gerrit Nutters leuk vinden

zo jouw ideen over Kimber Cable...of verdien je hier nou net iets minder mee ? ;-)

Frank, probeer eens V.D. Hull koolstof

kabels wel duurder maar zeker mooier en neutraler omdat de geleiding/kabel -op de pluggen na- geen metalen bevat, zo ook de interlinks.

MIT heeft ook zeer goede (biwire)kabels die best betaalbaar zijn, en klinken vrij warm

of hoe je wilt 'analoog'

Qua prijs en prestaties inderdaad zoals Henk en Jeroen al aangaf de cs122.

Boudewijn

Beste Forumers,

Tja, moet ik dan toch weer uitleggen wat ik ermee bedoel.

Goed lezen is wel belangrijk !

Ik heb het altijd over kombinaties !

En de kombinatie met een strak klinkende luidspreker en een strak klinkende versterker en strak klinkende kabel is volgens mij niet een kombinatie die ik zou preferen.

Met een buizenversterker en wat warm klinkende luidsprekers is het een uitstekende kombinatie.

Maar ik neem aan dat jullie me uit de tent willen lokken , ik kan vertellen dat dat dus gelukt is.

En zoals jullie ook wel weten is muziek/geluid heel moeilijk in woorden te vangen dus om het duidelijk te maken gebruik ik dan voorbeelden die verkeerd uitgelegd kunnen worden.

En ook dat is een keus en bootje doe de groeten aan Gerrit waar ik uitstekend mee op kan schieten.

Met vriendelijke groet,

Haudio

Waar ik een beetje bang voor ben , zijn de blokjes aan de MIT kabels, zit een netwerkje in doet dus absoluut dingen die je niet wilt....Monster en Harmonic Technology hebben beiden een aantal goedkopere kabels zonder dit probleem,.

Hoe veel leuker zou je het voor jezelf maken als je bij aanschaf van een installatie - tevoren - ook al rekening zou houden met de verbindingen van alles aan alles, beter iets minder geld in hardware en wat meer in kabels zou het eindresultaat absoluut ten goede beinvloeden......

Groet Jitze