Jump to content

ECC 81 buis horizontaal opgehangen, metalen veer noodzakelijk?

jepe!
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Magnat ma 700. Leuk versterkertje. Weinig power maar warm geluid.heeft een ecc 81 in de voortrap. Nu is dit buisje horizontaal opgehangen en zit er een dikke metalen veer op geklemd. Nu heb ik een Psvane ecc 81 er in zitten en heb die gewisseld voor een Valvo. Moet ik die veer constructie weer terug plaatsen. Zit behoorlijk strak en is weer gepiel. Ben benieuwd wat voor en tegens zijn. 

Edited by jepe!
Vraagteken vergeten

Bron: https://www.areadvd.de/tests/test-magnat-ma-700-stereo-hybrid-verstaerker-mit-transistor-und-roehrentechnik/

Magnat-MA-700-Innenleben-Gesamt.jpeg

Die buis zal waarschijnlijk ook zonder veer wel blijven zitten. Maar kun je niet van dat stalen plaatje één schroefje loshalen? (achterste) Veer er tussen en weer vastdraaien. 

Magnat-MA-700-Innenleben3.jpeg

Edited by Tubejack

5 hours ago, Tubejack said:

Bron: https://www.areadvd.de/tests/test-magnat-ma-700-stereo-hybrid-verstaerker-mit-transistor-und-roehrentechnik/

Magnat-MA-700-Innenleben-Gesamt.jpeg

Die buis zal waarschijnlijk ook zonder veer wel blijven zitten. Maar kun je niet van dat stalen plaatje één schroefje loshalen? (achterste) Veer er tussen en weer vastdraaien. 

Magnat-MA-700-Innenleben3.jpeg

Nu helemaal losgeschroefd. 

dus beter weer terugzetten? Met de Valvo klinkt het overigens stukken beter dan met oorspronkelijke buis. Ik heb de kap er nog niet op dus kan veer weer terug zetten. Staat wel behoorlijke druk op dus het blijft gepiel.

Edited by jepe!