carl Posted 3 juni 2023 Report Share Posted 3 juni 2023 Vanmiddag (zaterdag) is Transtec de Quad 67 komen ophalen. De hele auto zat vol met spullen ter reparatie. Ik heb nog even zitten Googelen en de Quad 67 staat zeer goed aangeschreven. Hij heeft een digitale uitgang maar niemand adviseert een andere DAC. Kennelijk zitten er zeer goede chips in. Dus ik geniet al bij voorbaat. Dat doe ik de laatste tijd toch wel dus ik ga maar wat LP’s bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 3 juni 2023 Report Share Posted 3 juni 2023 Zit CS4328 in, niet slecht, maar ook niet heel speciaal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2023 Author Report Share Posted 3 juni 2023 Ik vond hem indertijd zeker net zo goed/wellicht beter klinken dan mijn Meridian 506.20 Pjotr. Maar zoveel CD’s ga ik niet spelen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 juni 2023 Report Share Posted 5 juni 2023 On 3-6-2023 at 21:13, carl said: Maar zoveel CD’s ga ik niet spelen hoor. CD's kunnen bijzonder goed klinken. Maar als het je interesse niet is, dan is het zonde van de tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2023 Author Report Share Posted 5 juni 2023 Ik heb wel wat CD’s die ik niet op LP heb of kan streamen Jack. Voor die situaties wil ik er graag een CD speler bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 10 hours ago, carl said: Ik heb wel wat CD’s die ik niet op LP heb of kan streamen Jack. Voor die situaties wil ik er graag een CD speler bij. Kun jij geen cd rippen dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 Zelf heb mijn CD's niet geript, veel teveel werk vind ik en het CD rack staat vlakbij. Ik begrijp de keuze best wel dat je toch nog voor een CD speler kiest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 43 minutes ago, Bebatoli said: Zelf heb mijn CD's niet geript, veel teveel werk vind ik en het CD rack staat vlakbij. Ik begrijp de keuze best wel dat je toch nog voor een CD speler kiest. Dat hangt van het aantal af he. Ik zit zelf met 8000+ cd's en dat is veel te onoverzichtelijk en niet bij te houden in rekjes. Ik hou dus alleen de sacd's, blu-ray's en enkele speciale cd's in rekjes (een paar honderd in totaal) en de rest wordt geript en enkel nog als flacs afgespeeld via mijn zelfbouwstreamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 Ben ooit begonnen aan het rippen. Inderdaad te veel werk wat mij betreft. En in het begin, met maar een enkele luisterplek leverde het ook niets op. Het CD medium is m.i. ook prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 1 hour ago, Bebatoli said: Zelf heb mijn CD's niet geript, veel teveel werk vind ik en het CD rack staat vlakbij. Ik begrijp de keuze best wel dat je toch nog voor een CD speler kiest. Hij zegt ook dat ie 'wat' CD's heeft, niet een hele collectie om te rippen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 4 hours ago, Bloom said: Dat hangt van het aantal af he. Ik zit zelf met 8000+ cd's en dat is veel te onoverzichtelijk en niet bij te houden in rekjes. Ik hou dus alleen de sacd's, blu-ray's en enkele speciale cd's in rekjes (een paar honderd in totaal) en de rest wordt geript en enkel nog als flacs afgespeeld via mijn zelfbouwstreamer. Is het via stream dan wel bij te houden? Of zet je hem op random-play en zie je wel wat er langskomt? Ik ben bewust met streamen gestopt omdat ik de keuze veel te ingewikkeld vond worden. En aantal duizend cd's en daarnaast Tidal zorgde voor veel meer onrust. Nu speel ik met een 300 cd's en af en toe koop ik er nog eens een paar. Bevalt me prima! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 Ik stream enkel lokaal (vanaf mijn centraal opslagsysteem) en dus niet vanaf een clouddienst. Bij clouddiensten heb je geen enkele controle over de kwaliteit van wat men je toestuurt en na een paar aanvaringen met Qobuz over dat punt heb ik besloten dat niet meer te doen en het zelf op te knappen. Ik gebruik een netbook met een GUI die mij zoekfuncties geeft waarmee ik binnen de seconde eender welk muziekstuk kan terugvinden. Dus ja, daarmee zijn 8000+ cd's wél te behapstukken. Toen ik nog maar een paar honderd cd's had lukte me dat ook probleemloos met de individuele cd's en speelde ik ze dus ook af via een cd-speler. Maar met het volume aan cd's dat ik tegenwoordig in bezit heb, gaat dat niet meer. Geripte cd's gaan in de opslag. De Belgische wet staat me niet toe flacs te maken en dan de cd's van de hand te doen, dan zou ik wettelijk gezien ook mijn flacs moeten wissen. Dus vandaar de geripte cd's in de opslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2023 Author Report Share Posted 6 juni 2023 11 hours ago, thingman said: Kun jij geen cd rippen dan? Eigenlijk heb ik daar geen zin in Toine. Ik heb binnenkort weer een CD speler erbij en die paar CD’s doe ik daar maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 7 hours ago, Bloom said: Dat hangt van het aantal af he. Ik zit zelf met 8000+ cd's 8000/365= bijna 22 jaar ELKE dag een cd kopen!!!! Gemiddeld 40 minuten muziek op een CD; 8000x40/60=5333 uren. Elke dag 4 uur luisteren en dan heb je na bijna 4 jaar alles 1x gehoord. In mijn ogen zijn dit absurde vormen van bezit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 Ik word binnenkort al 63 en ik ben al cd's aan het kopen vanaf 1985 of zo, dus reken maar uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2023 Author Report Share Posted 6 juni 2023 (edited) Dan kan je je toch veel beter je abonneren op een streamingdienst Bloom. Daar hebben ze die toch voor uitgevonden. Met de kwaliteit van streamingdiensten heb je overigens wel een punt. Edited 6 juni 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2023 Author Report Share Posted 6 juni 2023 (edited) 4 hours ago, pjotr27 said: Is het via stream dan wel bij te houden? Of zet je hem op random-play en zie je wel wat er langskomt? Ik ben bewust met streamen gestopt omdat ik de keuze veel te ingewikkeld vond worden. En aantal duizend cd's en daarnaast Tidal zorgde voor veel meer onrust. Nu speel ik met een 300 cd's en af en toe koop ik er nog eens een paar. Bevalt me prima! Ik heb er meer aan LP’s (in zeer goede staat dan), maar ook niet zo verschrikkelijk veel meer Pjotr. Je kan verdrinken in te grote hoeveelheden. PS Ik wil aan mijn streaming verder niet zo veel geld uitgeven. Probeer toch eerst mijn Auralic mini op een goede DAC. Kappa adviseerde me dat en hij heeft gelijk. Edited 6 juni 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2023 Author Report Share Posted 6 juni 2023 In alle eerlijkheid vraag ik me wel eens af of we er wel zoveel op zijn vooruit gegaan sinds we muziek zijn gaan digitaliseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 1 hour ago, Kraus vonBentinck said: 8000/365= bijna 22 jaar ELKE dag een cd kopen!!!! Gemiddeld 40 minuten muziek op een CD; 8000x40/60=5333 uren. Elke dag 4 uur luisteren en dan heb je na bijna 4 jaar alles 1x gehoord. In mijn ogen zijn dit absurde vormen van bezit. +1 46 minutes ago, Bloom said: Ik word binnenkort al 63 en ik ben al cd's aan het kopen vanaf 1985 of zo, dus reken maar uit... Dat is dus grofweg in bijna 40 jaar óm de dag een cd kopen. En dan "moeten" ze ook nog beluisterd worden. Iedereen moet doen waar hij zin in heeft maar ik kan me daar niets bij voorstellen. Ik ben dan ook echt het tegenovergestelde met 350 LP's en nóg minder cd's. Ik draai albums dan ook liever grijs dan maar eenmalig..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 Elke aangekochte cd wordt afgespeeld zodra ze hier binnenkomt. Het aantal dat ik nu heb zorgt gewoon voor heel veel keuze. Iemand die een abonnement op Qobuz of Tidal of Spotify of Apple Music heeft, zal ook niet elk album op die clouddiensten willen afspelen. Daarom maak je afspeellijsten aan en dat kan ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 44 minutes ago, René N. said: +1 Dat is dus grofweg in bijna 40 jaar óm de dag een cd kopen. En dan "moeten" ze ook nog beluisterd worden. Iedereen moet doen waar hij zin in heeft maar ik kan me daar niets bij voorstellen. Ik ben dan ook echt het tegenovergestelde met 350 LP's en nóg minder cd's. Ik draai albums dan ook liever grijs dan maar eenmalig..... Ik ben ook zo...Ik koop alleen iets wat ik echt mooi vind...Ook hier iets van die aantallen waarvan ik sommige maar 1x gedraaid heb die ik kocht in een opwelling omdat ze goedkoop waren ofzo. Of omdat het mijn "platenkast leuk opvulde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2023 Author Report Share Posted 6 juni 2023 1 hour ago, Bloom said: Elke aangekochte cd wordt afgespeeld zodra ze hier binnenkomt. Het aantal dat ik nu heb zorgt gewoon voor heel veel keuze. Iemand die een abonnement op Qobuz of Tidal of Spotify of Apple Music heeft, zal ook niet elk album op die clouddiensten willen afspelen. Daarom maak je afspeellijsten aan en dat kan ik ook. Zo werk ik ook met LP’s. Ik zoek er altijd een stuk 10 uit die ik de komende tijd beluister. Daar zitten vaak aanwinsten bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 juni 2023 Report Share Posted 6 juni 2023 Is echt wel een goede strategie Carl...Je koopt er een stuk of 10 die nu meer kosten dan de prijs van toen...En daarvan zitten er 0 of 2 bij die je dan zeker vaker dan 2x gaat draaien....Streamen misschien een optie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juni 2023 Author Report Share Posted 7 juni 2023 Ik heb twee Auralic Mini’s Roots. Een ervan komt weer in het souterrain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juni 2023 Report Share Posted 7 juni 2023 2 hours ago, carl said: Ik heb twee Auralic Mini’s Roots. Een ervan komt weer in het souterrain. Heb je die 2e laten repareren @carl ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts