Jump to content

Bestelling: LP zit niet in de verpakking

carl
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag mijn bestelling van nieuwe LP’s ontvangen. Een van de LP’s zit in de verpakking en de tweede niet. Gelijk het bedrijf gemaild. Het bedrijf zegt kort gezegd dat op basis van hun voorraadadministratie de tweede LP verzonden moet zijn. Alleen zat die LP niet in de verpakking. De verpakking was verder geheel intact. 

Ben benieuwd hoe het bedrijf reageert.

9 minutes ago, Roots said:

Ik zou mijn Advocaten inschakelen.

Een goede suggestie Roots. Maar mijn vraag is meer hoe iemand dit zou aanpakken die geen advocatenteam ter beschikking heeft 😉

Betreft het jpc dan zou ik me geen zorgen maken.

Heel goed mogelijk dat op de factuur alle items staan vermeld maar dat op de pakbon een item ontbreekt. Dan gewoon even wachten op het volgende pakket.

Is de pakbon niet correct, dan blijven reclameren.

Soms is zoiets geschikt om aan te melden bij de Consumentenbond (stekeligheden)

19 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Welk bedrijf gaat het om?

Daar wacht ik even mee in de openbaarheid Kraus. Ik mail het je wel even. Overigens zat er geen pakbon bij.

Edited by carl

Intensief contact houden met de leverancier.

Vroeger kocht ik veel in Schotland bij "Tip of the Tongue" (bestaat niet meer) en dan eens in de maand een dikke stapel. Een keer werd er niet geleverd. Geen pakketje maar volgens het systeem was er wel geleverd. Veel contact houden en na een maand hadden ze zo iets van, we sturen het wel opnieuw. Nieuwe pakket kwam netjes aan, met de verontschuldiging dat niet alles wat ik besteld had nog leverbaar was. Veel van die LP's werden in oplagen van 250 st geperst en waren zo uitverkocht. Daarvoor hadden ze naar eigen inzicht er wat andere dingen in gestopt. Vele maanden later moest het huis leeg voor de verbouwing. Dozen en kisten opzij en wat staat daar? Een pakketje LP's. De bezorger had het onder de altijd op een kier staande garagedeur door geschoven. Wist die veel dat er achter een opslag was en dat het pakje niet gevonden zou worden.

Wat JPC betreft, zoals @Kraus vonBentinck schrijft. Ik deed daar zeer regelmatig bestellingen en de goederen kwamen zeker niet synchroon binnen. Het leek soms wel alsof het uit meerdere magazijnen kwam.

Inmiddels heb ik een CD ontvangen. Ik vond de verpakking al klein voor een LP.

Edited by carl