Jump to content

DAC voor Auralic mini gezocht

carl
 Share

Recommended Posts

In mijn Auralic Mini zit een brom. George/Kappa adviseerde er een goede DAC op te zetten om er zo achter te komen waar de brom precies zit. Vanochtend gedaan en de brom lijkt dus duidelijk in het DAC deel te zitten. Sterker nog aangesloten op de geïntegreerde DAC van een vriends NAD klonk het toch wel heel erg goed. Natuurlijk hebben we eerst met zijn streamer gespeeld en die van de Auralic klonk werkelijk veel beter. De Auralic Mini blijft nu een weekje bij hem staan om te gaan kijken of de brom terugkomt. Ik ga op zoek naar een DAC en mijn vriend naar een Streamer. Eerst maar weer eens gaten boren en een kabel leggen.

Bedankt George!

Holo of Audio GD.

Magnahifi heeft een mooi aanbod.

Ik ben vol van mijn Audio GD r7 ladder dac.

Vergeleken met veel, zelfs met Holo KTE May. Ik vind de R7 muzikaler. 

Succes met de zoektocht. 

Ik zit er totaal niet Buel en Pjotr. Ik zal toch wat moeten vergelijken. Het zou mooi zijn als ik op de  DAC eventueel ook mijn Quad 67 CD speler kan aansluiten. Hier een linkje naar de Manuel. Je vindt het op pagina 15

https://www.dadaelectronics.eu/uploads/downloads/03_Quad-User-Manuals/Quad-67-CD-User-manual.pdf

Edited by carl

42 minutes ago, carl said:

Ik zit er totaal niet Buel en Pjotr. Ik zal toch wat moeten vergelijken. Het zou mooi zijn als ik op de  DAC eventueel ook mijn Quad 67 CD speler kan aansluiten. Hier een linkje naar de Manuel. Je vindt het op pagina 15

https://www.dadaelectronics.eu/uploads/downloads/03_Quad-User-Manuals/Quad-67-CD-User-manual.pdf

Ja , je kan je Quad 67 met Spdif aansluiten op de Metrum Hex…. Beetje redelijke Spdif kabel koop je onder de 100 euro…

S/PDIF = Sony/Philips Digital Interconnect Format. Een digitale coax of optische (ook wel TOSlink genoemd) aansluiting waarlangs een binair signaal verstuurd kon worden.

Edited by Bloom

Die Quad is opgebouwd van Philips onderdelen. Dat lijkt waarschijnlijk. Dus de DAC moet liefst een SPDIF aansluiting hebben. 

27 minutes ago, kappa7 said:

Dat lijkt me een heel mooi aanbod.

De HEX is echt wel een mooie dac.

Die producten van Metrum en Sonnet lijken allemaal wel prima Walt. Ik vind Delft gewoon ver om iets op te halen. Ik houd het in gedachte en zoek rustig verder. 

14 minutes ago, Hans van Liempd said:

SPdif werkt meestal al prima met een standaard interlink met cinch aansluitingen. Jouw Kimber zou wel eens heel goed kunnen gaan. 

Pink Faun heeft volgens mij ook nog wel wat in de aanbieding.

Ik leer weer bij Hans. Het is voor mij natuurlijk geen hoofdzaak bij de koop van een DAC maar wel een leuke bijkomstigheid. Ik zat ook al te kijken bij Chord Quetest. Ik zie morgen Roger, misschien heeft hij ook ideeën.

2 minutes ago, carl said:

Die producten van Metrum en Sonnet lijken allemaal wel prima Walt. Ik vind Delft gewoon ver om iets op te halen. Ik houd het in gedachte en zoek rustig verder. 

Ja maar wacht nou eens even...Je was er vorige week maar een paar km vandaan, en toen wist je het al!

Hier gaat momenteel mijn interesse naar uit: 

≥ EMM / MEITNER MA1 V2 — Converters — Marktplaats

≥ Metrum Pavane DAC — Converters — Marktplaats

Ayre qb9 usb DSD dac - Tweedehands - HiFi.nl

20 minutes ago, Roots said:

Ja maar wacht nou eens even...Je was er vorige week maar een paar km vandaan, en toen wist je het al!

Toen wist ik nog niet dat ik mijn Auralic Mini als streamer kon gebruiken Roots. Ik dacht dat die kapot was en zat nog op de lijn van een geïntegreerde DAC/streamer. Het gebruiken van de Auralic mini als streamer heeft wel voordelen met zijn uitstekende Lightning app.

11 minutes ago, Walt said:

Ik heb de HEX nu voor 725 te koop staan trouwens, dat is echt heel scherp… 

Mijn dochter komt binnenkort weer terug van haar sabbatical. Misschien vraag ik haar wel om hem mee te nemen. Verkoop hem vooral als je een goed bod krijgt.

Edited by carl

28 minutes ago, Roots said:

Je vraagt je toch af waarom iemand zoiets weg doet.

3 hours ago, carl said:

Op een presenteerblaadje en dan is anderhalf uur rijden (ja, enkele reis, dat dan wel....) teveel? Wel bijzonder Carl, moet het je nóg makkelijker gemaakt worden?