carl Posted 19 juni 2023 Author Report Share Posted 19 juni 2023 (edited) Ik kom net van de politie vandaan om te melden dat ik grof ben bedreigd. Gelukkig kreeg ik van de jonge politieagente te horen dat als hij me niet met de dood bedreigd had het wel meeviel. Mijn antwoord was (doctor Phil) dat gedrag in het verleden een goede voorspeller is van de toekomst. In zijn jonge jaren heeft deze man mijn broer wel eens naar de nek gevlogen in bijzijn van mijn broers advocaat en de krant stond regelmatig vol met zijn wederwaardigheden. Vervolgens ging hij naar de politie aangifte doen over mijn broer. Kortom eerst een glas wijn en dan pas digitale bijscholing. Edited 19 juni 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Zo dan, wat een reactie zeg van die politie agente. Sterkte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2023 Author Report Share Posted 19 juni 2023 (edited) Ik durf niet te vertellen wat mijn broer daar allemaal heeft meegemaakt vlak bij zijn winkel. Iemand parkeert elke dag op zijn terrein. Toen hij er wat van zei volgde vernielingen. Toen hij er een hek plaatste werd het slot doorgezaagd en volgde meer vernielingen. De politie geeft de zaak al meer dan 25 jaar geen prioriteit en is duidelijk bang voor de parkeerder (een bekende). De wijkagent zei letterlijk “ bij deze man moet u zoveel water bij de wijn doen dat de wijn water is”. Twee keer bij de onbudsman geweest ook zonder succes. De politie in NL is erg gericht op conflictbeheersing. Er mag veel zolang er maar geen openlijke conflicten zijn met wetsovertreders. Volgens mij moet je echter meer aan onderliggende problematieken doen. Zie je ook sterk bij die drugsoorlog in Rotterdam. Edited 19 juni 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Klinkt als iemand die alleen de taal van de straat verstaat en ook op die manier moet worden aangepakt… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 (edited) Ja, maar elke dag je banden laten plakken ben je snel beu hoor....Er lopen serieus rare snuiters rond kan ik je verzekeren. * Voorbeeldje: Golf Cart to the Rescue (video) - ItemFix Edited 19 juni 2023 by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2023 Author Report Share Posted 19 juni 2023 13 minutes ago, Roots said: Ja, maar elke dag je banden laten plakken ben je snel beu hoor....Er lopen serieus rare snuiters rond kan ik je verzekeren. * Voorbeeldje: Golf Cart to the Rescue (video) - ItemFix In NL draait dan de man in het golfkarretje in de bak en niet de stenengooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2023 Author Report Share Posted 19 juni 2023 Overigens is dat I2S wel weer een vreemde nieuwkomer. Waarom zijn er zoveel systemen nodig denk ik dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Simpel, i2S is de standaard voor communicatie met de dac chip. De bedoeling is dan dat bedrading daarvoor dan een minimale lengte krijgt en eigenlijk alleen op de printplaat blijft. Het protocol is namelijk niet gemaakt voor transport over langere kabels. Dan bedenken een stel nono's dat het misschien een voordeel heeft om met i2S direct de dac in te gaan en het protocol wat aan te passen zo dat bvb een HDMI kabel gebruikt kan worden. Dat met het idee dat je dan geen omzetting meer nodig hebt. over het hoofd wordt gezien dat er nu toch weer een omzetting nodig is van i2S naar i2S wat wel de dac chip in kan. Kortom een standaard dat verkeert wordt toegepast en eigenlijk op deze manier overbodig is. Daarbij opgeteld dat elke fabrikant ongeveer een eigen aanpassing van de i2S standaard hanteert dus het is ook al niet goed uitwisselbaar. Ik verwacht dan ook dat het een stille dood zal sterven en we uiteindelijk weer bij de standaarden uitkomen die een echte standaard zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Hoe je het draait of keert, voor mij staat vast dat de PinkFaun i2s ingang, veeeeeeeeel beter klinkt dan de USB en een klein beetje beter dan de SPDIF. Er is dan ook geen omzetting, maar een kleine versterking. Voor USB is een vertaalslag nodig. Die Amanero kaartjes klinken heel verfijnd, maar het laag is knudde. Met de XMos omzetter klinkt het laag superstrak, maar is het midden en hoog weer iets korreliger. En andere omzetters zullen weer ander eigenschappen hebben. Geen omzetter heeft in ieder geval ook geen bijzondere eigenschappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Klopt helemaal Hans maar het blijft een eigengeknutselde standaard van de fabrikant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Die Amanero USB klinkt hier echt slechter dan optisch... Ik heb nu de Hex..Weten jullie Pjoter en Walt welke USB interface ik heb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Ik weet het niet 100% zeker, maar denk M2tech USB oplossing. Maar ik denk dat Walt het wel precies weet...(bij mij is de Hex al heel lang weg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 juni 2023 Report Share Posted 19 juni 2023 Bizar @carl hopelijk kun je de stress aan. Erg irritant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2023 Author Report Share Posted 19 juni 2023 (edited) 33 minutes ago, Ivan10 said: Bizar @carl hopelijk kun je de stress aan. Erg irritant. Inderdaad erg irritant Ivan. Op een of andere manier doen dergelijke dingen me weinig tot niets. Ik probeer altijd in gesprek te blijven en blijf netjes. Edited 19 juni 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 juni 2023 Report Share Posted 20 juni 2023 15 hours ago, carl said: Ik kom net van de politie vandaan om te melden dat ik grof ben bedreigd. Gelukkig kreeg ik van de jonge politieagente te horen dat als hij me niet met de dood bedreigd had het wel meeviel. Mijn antwoord was (doctor Phil) dat gedrag in het verleden een goede voorspeller is van de toekomst. In zijn jonge jaren heeft deze man mijn broer wel eens naar de nek gevlogen in bijzijn van mijn broers advocaat en de krant stond regelmatig vol met zijn wederwaardigheden. Vervolgens ging hij naar de politie aangifte doen over mijn broer. Kortom eerst een glas wijn en dan pas digitale bijscholing. Tja, er is niets gebeurd, dus doen we niets, tot dat het te laat is. Sterkte Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 20 juni 2023 Report Share Posted 20 juni 2023 23 hours ago, carl said: Ik kom net van de politie vandaan om te melden dat ik grof ben bedreigd. Gelukkig kreeg ik van de jonge politieagente te horen dat als hij me niet met de dood bedreigd had het wel meeviel. Mijn antwoord was (doctor Phil) dat gedrag in het verleden een goede voorspeller is van de toekomst. In zijn jonge jaren heeft deze man mijn broer wel eens naar de nek gevlogen in bijzijn van mijn broers advocaat en de krant stond regelmatig vol met zijn wederwaardigheden. Vervolgens ging hij naar de politie aangifte doen over mijn broer. Kortom eerst een glas wijn en dan pas digitale bijscholing. Tjonge, wat een verhaal. Sterkte ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Op marktplaats staat er en mooie LFD DAC te koop, met ook een BNC aansluiting. LFD DAC 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Waarom is hij moooi, ken je dat "ding", welke opzet en kwaliteit is dat dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Staat ook nog een Hex te koop: Metrum hex dac - Tweedehands - HiFi.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 5 minutes ago, Roots said: Staat ook nog een Hex te koop: Metrum hex dac - Tweedehands - HiFi.nl Zo, scherpe prijs.... bijna het dubbele van degene die pas verkocht is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Het is ook maar vraagprijs...Hij gaat daar niet vanaf geraken. Mijn Hex blijft bij mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Het is ook wel beetje spelletje van mij...Ik zei tegen Walt: Laten we eens zien wat Carl doet...Als hij hem niet wil dan koop ik m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Maar de grote vraag is natuurlijk, is het een goede upgrade ten opzichte van je oude DAC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Het is een beetje oneerlijk..Ik heb meteen de Hex gebalanceerd aangesloten met een heel andere kabel. Het eerste wat ik dacht toen: Wow, dit is meteen wel heel erg precies...De kanaalscheiding is zoveel beter. Het laag lijkt dunner maar dat is het niet. Het is strakker maar ook dieper. De Galvanische scheiding gebeurt door optpcouplers las ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 26 juni 2023 Report Share Posted 26 juni 2023 Die Hex voor 1400 euro toont wel aan dat mijn prijs echt heel scherp was, dit was zelfs inclusief 2 SR Blue zekeringen! Ben benieuwd wat Carl nu dan gaat aanschaffen, wat dan nog betere prijs/kwaliteit gaat zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts