Jump to content

DAC voor Auralic mini gezocht

carl
 Share

Recommended Posts

6 hours ago, René N. said:

Op een presenteerblaadje en dan is anderhalf uur rijden (ja, enkele reis, dat dan wel....) teveel? Wel bijzonder Carl, moet het je nóg makkelijker gemaakt worden?

Dat kan, maar dan moet Carl maar opletten. 

12 hours ago, René N. said:

Op een presenteerblaadje en dan is anderhalf uur rijden (ja, enkele reis, dat dan wel....) teveel? Wel bijzonder Carl, moet het je nóg makkelijker gemaakt worden?

Praktisch gezien kost me dat een dag René. Die heb ik gewoon niet. Het is passen en meten op dit moment. Daarbij wil ik toch eerst wat DACs kopen voordat ik een keuze maak. Voor mij is dat een deel van de hobby.

21 minutes ago, carl said:

Praktisch gezien kost me dat een dag René. Die heb ik gewoon niet. Het is passen en meten op dit moment. Daarbij wil ik toch eerst wat DACs kopen voordat ik een keuze maak. Voor mij is dat een deel van de hobby.

Wat een rare zin, je koopt toch geen aantal DACs? En als dat wel zo is waarom neem je de Hex dan niet mee in je aanschaf? Je moet echt heel veel geld gaan uitgeven wil je de Hex gaan overtreffen. Ik zou wel iets aan je daginvulling gaan doen, als je al niet eens in je pensioen een dag vrij te besteden hebt….. zelfs ik in een werkend bestaan heb af en toe een dag waarin ik zelf bepaal wat ik doe…

1 hour ago, carl said:

Daarbij wil ik toch eerst wat DACs kopen voordat ik een keuze maak. Voor mij is dat een deel van de hobby.

Jij lult je echt overal uit met accumulerende nonsens Carl. Lees eens na wat je schrijft: als dat idd zo zou zijn kun je die Metrum gewoon kopen als een van die dacs die je eerst koopt voordat je je keuze maakt... :)

Stel je eerst eens een aantal vragen:

- Wat mag de DAC kosten?

- Moet mijn DAC DSD en/of DXD kunnen afspelen?

- Is High Res noodzakelijk, zo niet kan ik ook prima met een ouwe DAC blij zijn.

- Met welke Hi-Res formaat ben ik tevreden? (24/96, 24/192, 32/384, 24/88.2, 24/176.4)

- Heb ik voorkeur voor een bepaalde techniek? (R2R, δΣ, anders)

- Wil ik per se USB of voldoet Coax/Optisch alleen ook?

Ik weet dat Topping heel betaalbare en zeer goed klinkende DAC's heeft. Misschien dat je daar eens tussen kijkt. Ik zou zelf geen Meitner oid kopen voor een Auralic Mini of een cd-speler. Zeker als digitaal niet echt je ding is, hou het dan bij een degelijke DAC die niet teveel kost.

Edited by Sodejuu

Kom op zeg...Als iemand vraagt welke DAC zou ik moeten nemen, dan krijg je persoonlijke meningen.

Carl is nog met niets op de proppen gekomen, alleen met rare smoezen komen idd.

Die Hex zou allang bij mij gestaan hebben als Walt hem had willen versturen.....Omdat ik al zeer tevreden ben over mijn Octave mk2, en eigenlijk weer een paar stapjes beter wil met de Metrum geluids signatuur.

Heb je zelf al iets in gedachten Carl?

30 minutes ago, Roots said:

Sorry Carl...Ik heb zojuist de HEX gekocht :) 

Als je wil mag je mijn Octave MK2 proberen...De verzendkosten zijn voor jou als je besluit m niet te kopen....400euro is de prijs.

Mooi, gefeliciteerd 

35 minutes ago, Roots said:

Sorry Carl...Ik heb zojuist de HEX gekocht :) 

Als je wil mag je mijn Octave MK2 proberen...De verzendkosten zijn voor jou als je besluit m niet te kopen....400euro is de prijs.

Van harte met de nieuwe aanwinst.

Yep, ik wilde hem eerst niet versturen, maar dan vallen er heel veel kopers af, Roots had eerder al intresse getoond. Vandaag besloten toch open te staan voor versturen, dus Roots had eerste keuze, wel zo eerlijk.

De Metrum octave is ook fraai trouwens, die had ik eerst. Volgens mij heeft deze de helft van de dac chips van de HEX en wat simpelere voeding, geen USB, niet gebalanceerd etc, maar voor spdif en toslink gewoon een mooi ding. 

Groetjes Walter

3 minutes ago, Roots said:

Thankies frends....Nu eens kijken waar Carl mee op de proppen komt....Heeft Conrad Johnson of Quad DAC's eigenlijk?

Mijn Metrum Octave heeft wel de Amanero usb uitbreiding btw.

ik kan nog wel een bordje regelen voor Carl als hij wil gaan solderen tenminste.:biggrin:

9 hours ago, thingman said:

Jij lult je echt overal uit met accumulerende nonsens Carl. Lees eens na wat je schrijft: als dat idd zo zou zijn kun je die Metrum gewoon kopen als een van die dacs die je eerst koopt voordat je je keuze maakt... :)

Je hebt gelijk Toine. Ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik eerst wat DACs wilde proberen (!) voor te gaan kopen. Ik besteed altijd veel tijd aan de voorpret.

Edited by carl

7 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Dit topic heeft een hele rare wending gekregen zowel voor wat de verkoper betreft als voor Carl. Sinds wanneer beslissen de forumleden over de aanschaf die een ander "moet" doen?

Ik weet helemaal niets van DACs Kraus en ik ga daarom nu nog niets kopen. Zo heb ik mijn hele leven gewerkt en dat zal ik die laatste paar jaar blijven doen ook. Als mensen dat anders willen doen prima toch. 
En die Metrum DAC’s heb ik natuurlijk op de hifi Shark opgezocht. Die staan dus wel erg vaak te koop. Eerst maar eens weten waar dat vandaan komt. In ieder geval heb ik geen zin daarvoor op en neer naar Delft voor te rijden.

3 minutes ago, carl said:

Ik weet helemaal niets van DACs Kraus en ik ga daarom nu nog niets kopen. Zo heb ik mijn hele leven gewerkt en dat zal ik die laatste paar jaar blijven doen ook. Als mensen dat anders willen doen prima toch. 
En die Metrum DAC’s heb ik natuurlijk op de hifi Shark opgezocht. Die staan dus wel erg vaak te koop. Eerst maar eens weten waar dat vandaan komt. In ieder geval heb ik geen zin daarvoor op en neer naar Delft voor te rijden.

Voornaamste reden voor veel verkoop van Metrum (hoewel ik veel maar relatief vind, je kan geen 10 losse Hex vinden wereldwijd, is dat Metrum na het vertrek van de oude eigenaar redelijk snel ten onder ging. De oude eigenaar heeft het weer teruggekocht maar richt zich meer op Sonnet. Het zou zomaar kunnen dat het merk Metrum verdwijnt de komende periode…mensen worden dan bang, vrezen dat de ondersteuning stopt en verkopen het tegen lage prijzen. Het zijn wel heel mooi analoog klinkende DACs die nu voor een lage prijs worden aangeboden. Zo koop je als je een beetje rondsnuffelt het oude topmodel Pavane voor ruim 2000 euro, nieuw was deze ooit rond de 5000 euro (ik heb ooit zelfs twee Pavanes gehad). Mooi product en in Nederland gemaakt. Fijne van een goede dac is dat je als digitale bronnen aan elkaar kan koppelen en je maar 1 kabel nodig hebt naar de versterker. 

9 hours ago, Sodejuu said:

Stel je eerst eens een aantal vragen:

- Wat mag de DAC kosten?

- Moet mijn DAC DSD en/of DXD kunnen afspelen?

- Is High Res noodzakelijk, zo niet kan ik ook prima met een ouwe DAC blij zijn.

- Met welke Hi-Res formaat ben ik tevreden? (24/96, 24/192, 32/384, 24/88.2, 24/176.4)

- Heb ik voorkeur voor een bepaalde techniek? (R2R, δΣ, anders)

- Wil ik per se USB of voldoet Coax/Optisch alleen ook?

ad 1 Tussen de 1000 en 2000 euro?

ad 2 Ik ga eens kijken wat dat precies is

Ad 3 Lijkt me wel

ad 4 In principe ga ik altijd voor het beste

ad 5 Idem

ad 6 Wat klinkt het mooist

ad 7 Ruime aansluitmogelijkheden is altijd prettig.

Kortom ik moet nog veel leren.