Jump to content

DAC voor Auralic mini gezocht

carl
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

4 hours ago,  carl said: 

Ik heb voor het souterrain een Auralic mini streamer met een brom Jack. Die brom heb ik niet met een externe DAC. Als ik die Topping van Roger heb probeer ik Quboz als eerste.

PS welke Shiit DAC heb jij alweer?

Maar je hebt in de woonkamer toch nòg een Auralic mini?   Ik gebruik momenteel een Modi Multibit /2 aan mijn iMac computer  en "hybride buizen" hoofdtelefoonversterker Verder een Modius voor in de set in de woonkamer.  De Multibit 2 klinkt -met de vintage audio set die er nu staat-neutraal... ietsje warm. De Modius ruimtelijk, detailrijk, wat minder precies. Beide klinken niet "scherp" of "digitaal".  De Topping en de Denafriips van Roger zitten weer in een duurdere klasse. 

Edited 3 hours ago by Tubejack

Ik heb voor het souterrain een Auralic mini streamer met een brom Jack. Die brom heb ik niet met een externe DAC. Als ik die Topping van Roger heb probeer ik Quboz als eerste.

PS welke Shiit DAC heb jij alweer?

Maar je hebt in de woonkamer toch nòg een Auralic mini?   Ik gebruik momenteel een Modi Multibit /2 aan mijn iMac computer  en "hybride buizen" hoofdtelefoonversterker Verder een Modius voor in de set in de woonkamer.  De Multibit 2 klinkt -met de vintage audio set die er nu staat-neutraal... ietsje warm. De Modius ruimtelijk, detailrijk, wat minder precies. Beide klinken niet "scherp" of "digitaal".  De Topping en de Denafriips van Roger zitten weer in een duurdere klasse. 

Edited 3 hours ago by Tubejack

Waarom laat je het ding niet repareren? Brom, massa-probleem, ergens een contactje kaputt? Dat moet toch door een reparateur op te lossen zijn en bespaart jou jaren van cognitieve resonantie ;) Als een audio reparateur het niet kan, vraag dan eens een goede telefoonreparateur. Die kunnen delen van een print "reflowen", die minuscule onderdeeltjes opnieuw solderen. (mijn laptop/telefoonreparateur heeft meer en meer werk van audiowinkels/herstellers omdat die niet op SMD componentjes zijn ingericht) Maar eerste aanspreekpunt lijkt me de importeur. Zo'n ding moet gewoon 25 jaar mee gaan.

4 hours ago, pjotr27 said:

Hoi Carl, ik heb nog wel een buizendac te leen voor je om te proberen.. (was de oude dac die ik gebruikte toen Cock en Kraus hier kwamen luisteren). 

Nog meer buizen - ik zal er eens over denken. Maar morgen eerst de Topping van Roger.

55 minutes ago, Seed7 said:

Waarom laat je het ding niet repareren? Brom, massa-probleem, ergens een contactje kaputt? Dat moet toch door een reparateur op te lossen zijn en bespaart jou jaren van cognitieve resonantie ;) Als een audio reparateur het niet kan, vraag dan eens een goede telefoonreparateur. Die kunnen delen van een print "reflowen", die minuscule onderdeeltjes opnieuw solderen. (mijn laptop/telefoonreparateur heeft meer en meer werk van audiowinkels/herstellers omdat die niet op SMD componentjes zijn ingericht) Maar eerste aanspreekpunt lijkt me de importeur. Zo'n ding moet gewoon 25 jaar mee gaan.

Ik heb dat nagevraagd bij de importeur, Seed. Zij zeggen dat de Auralic mini erg moeilijk te repareren is. Gezien de leeftijd en de aanschafprijs vonden ze het niet de moeite waard. Het voordeel van een aparte DAC is ook dat ik er ooit een nieuwe streamer bij kan kopen. En als die DACs echt zo veel verschil uitmaken dan kan ik hem ook gebruiken voor de CD speler.

7 minutes ago, carl said:

Gezien de leeftijd en de aanschafprijs vonden ze het niet de moeite waard.

Het is niet aan hen daar een mening over te hebben/ventileren.

Een onderzoek naar de oorzaak kost ca. 50.- Dan pas weet je wat er mis is, wat het kost en of het voor jou de moeite is.

Schrijf eens een mailtje naar de fabrikant met de vraag of het een bekend probleem is. Zo ja, wat de oplossing is.

Euhm ... de rest van je betoog is ... euhm ... een drogredenering.

15 minutes ago, Seed7 said:

Het is niet aan hen daar een mening over te hebben/ventileren.

Een onderzoek naar de oorzaak kost ca. 50.- Dan pas weet je wat er mis is, wat het kost en of het voor jou de moeite is.

Schrijf eens een mailtje naar de fabrikant met de vraag of het een bekend probleem is. Zo ja, wat de oplossing is.

Euhm ... de rest van je betoog is ... euhm ... een drogredenering.

Het gaat hier om een tweede hands Auralic Mini Seed. Dan vind ik 50 euro voor een onderzoek plus vervoerkosten al best veel. En zeker gezien een tweede handse rond de 300 euro zal kosten. Morgen komt Roger en misschien wil die er wel naar kijken.