carl Posted 2 juli 2023 Report Share Posted 2 juli 2023 (edited) Ik speel nu met een Quad 67 CD speler in mijn souterrain. De Quad 67 is een verbeterde versie van de Quad 66 en kreeg indertijd werkelijk alle lof. Een vriend van mij had hem en ik heb hem indertijd wel eens vergeleken met mijn toenmalige Meridian 506.20. Ik vond hem toen fractioneel beter dan de Meridian. Mijn vriend had hem jaren niet gebruikt en hij vroeg me of ik hem een nieuw leven wilde geven. Er waren een paar kleine mankementen en die zijn verholpen door TransTec/ESK. Vrijdag opgehaald en vandaag ben ik gezellig CD’s aan het luisteren. Hij moest eerst wel even aan de stroom want hij had jaren niet gespeeld. Wat met name opvalt is de zeer goede ruimtelijkheid - werkelijk opmerkelijk met Keb Mo en met David Crosby. Nog een vraagje aan de DAC experts. Er zit een SPDI aansluiting op. Past zoiets nu op bijvoorbeeld een Chord Quetest. Die heeft die aansluiting niet, maar zijn daar verloopstekkers/kabels voor? Maar ik ga nog meer DACS proberen hoor. Edited 2 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke12 Posted 2 juli 2023 Report Share Posted 2 juli 2023 Geen probleem https://www.allekabels.nl/bnc-verloop/47/885/bnc-naar-tulp-verloopstekker.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2023 Author Report Share Posted 2 juli 2023 (edited) Heel hartelijk bedankt Auke. Dat kan je geen High End prijs noemen. Edited 2 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 juli 2023 Report Share Posted 2 juli 2023 (edited) Beter is om een RG59 kabel te gebruiken met aan de ene zijde een BNC en aan de andere zijde een RCA connector. Is vrij simpel te maken van een bestaande BNC kabel. https://www.allekabels.nl/bnc-kabel/76/1286580/bnc-kabel.html Edited 2 juli 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2023 Author Report Share Posted 2 juli 2023 (edited) Ook jij weer bedankt George. Ik ga eerst maar eens een DAC van Roger lenen. Kijken wat het doet bij streamer en CD speler. Hij zal er wel een kabel bij hebben. In ieder geval ben ik weer goed bezig. Edited 2 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 juli 2023 Report Share Posted 2 juli 2023 https://www.allekabels.nl/bnc-kabel/2/1265819/bnc-naar-tulp-kabel.html Zelfs al kant en klaar te krijgen zie ik net. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 juli 2023 Report Share Posted 2 juli 2023 2 minutes ago, carl said: Ook jij weer bedankt George. Ik ga eerst maar eens een DAC van Roger lenen. Kijken wat het doet bij streamer en CD speler. Verstandig. Wat ervaring hier mee opdoen lijkt me een goede keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juli 2023 Author Report Share Posted 7 juli 2023 (edited) Vandaag weer met de Quad CD speler bezig. Op een of andere manier werd een frequentie in het laag aangestoten. Voor de grap de Crystal Piccolo vervangen door de oude vertrouwde Kimber PBJ. En je gelooft het of niet, maar ik ben nu ook tevreden met het laag - voor de duidelijkheid ik heb dezelfde CD’s gebruikt. Zou die Crystal Piccolo gewoonweg te dun zijn? PS ik ga zeker nog wat met kabels aan de gang, maar niet alles tegelijk. En die van Cock komt ook nog een keer aan de beurt. Edited 7 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts