Jump to content

Magnat MC 2 S Compact systeem, linker kanaal is uitgevallen

jepe!
 Share

Recommended Posts

Bij een vriendin van mij is het linker kanaal  van haar Magnat mc 2s uitgevallen. Opengemaakt maar zie niets vreemd en kan verder ook niet nameten want geen verstand van. 

Maar in de voortrap zit een buisje. Zou het kunnen zijn dat het buisje wel gloeit maar dat bv linker kanaal door dat buisje is uitgevallen?

Ik heb aantal maanden geleden het standaard buisje door een Gold Lion buisje vervangen. Dat klonk echt een stuk beter.

Ja ik had het buisje moeten proberen te vervangen maar had geen ander buisje bij me en ik woon niet in de buurt.

Zou het aan het buisje kunnen liggen of is dat onzin? Het is dus een buisje dat het in signaal in de voortrap het geluid beinvloed, maar dus geen idee of dat meteen kanaal links en rechts zijn. Kan dat in een buisje? Op een site staat: Voorloper met ECC88 dubbele trioden

Edited by jepe!

Buizen kunnen slijten en dan moet je ze vervangen. Misschien beter om beide kanten te doen in één keer. Ik lees dat de Magnat een all-in-one Music Center is met buizen er in, dat zie je niet vaak.  https://www.amazon.nl/Magnat-Compact-systeem-CD-receiver-luidspreker-paar/dp/B009EPMJ7E

Misschien kunnen de buizen experts nog wat zeggen over welk type alternatief het beste is 

Edited by Ivan10

De buizen wisselen heeft geen zin omdat er maar ééntje in zit, nml een ECC88, ook de 6922 is dezelfde buis. Er zitten 2 triodes in 1 buis en het is eerder uitzonderlijk dat er 1 van de 2 stuk gaat, maar het kan natuurlijk.

@jepeIk heb er erg veel liggen, stuur via een PM je gegevens door dan stuur ik er enkele op, mag je gewoon houden.

Edited by Bebatoli