Jump to content

Audioranger automatische tag software, ervaringen.

jepe!
 Share

Recommended Posts

Mijn muziek collectie is in de loop der jaren een beetje een zooitje geworden.

Nu zie ik het niet zitten alle files met de hand te controleren.  

Lees op het www dat Audioranger automatisch je hele collectie tagt. 

Wie heeft hier ervaringen mee?

Als je de Logitech media server installeert, kun je die gebruiken om dat te rubriceren  en alle tags laten toevoegen.

Die zijn dan ook gelijk duidelijk, en het kost niets, behalve moeite.

2 hours ago, HansP said:

Als je de Logitech media server installeert, kun je die gebruiken om dat te rubriceren  en alle tags laten toevoegen.

Die zijn dan ook gelijk duidelijk, en het kost niets, behalve moeite.

Die functie van LMS ken ik niet, terwijl ik het al jaren gebruik. Kun je wat meer vertellen?

Ik gebruik tegenwoordig MP3Tag daarvoor.

https://www.mp3tag.de/en/

Alleen niet alles in een keer maar album voor album.

In het verleden heb ik wel eens wat door Jriver laten ordenen maar is er niet beter van geworden.

met MP3tag heb ik veel meer controle op het formaat en wat overschreven mag worden.

De LMS functie ken ik eigenlijk ook niet. Ben daar wel benieuwd naar.

De bestanden worden door de media scan geïndexeerd.

Hij maakt nu een scan, die kan ik afbreken, en is bij de instellingen te bereiken, en bij Daphile staat het ook bij een apart menu.

Edited by HansP

JRiver doet dit ook automatisch. Hij vind meestal een aantal verschillende taglijsten en vraagt dan welke jou het beste lijkt. Vaak gaat dit over hoofdletters of een punt of komma. Maar bij veel albums toch nog erg veel werk. Album art vind hij meestal ook wel. Maar ook daar kiezen. Vaak zijn het er meer dan een.

En bijzondere albums worden helemaal niet gevonden. Maar die kun je altijd zelf nog "tagen".

40 minutes ago, Hans van Liempd said:

1 maand, daarna betalen. Maar dan heb je alles al getagd.

En dan is je muziek bieb al kapot.

Ik kom nog steeds na 10 jaar bestanden tegen die toen kapot gemaakt zijn.

12 hours ago, kappa7 said:

En dan is je muziek bieb al kapot.

Ik kom nog steeds na 10 jaar bestanden tegen die toen kapot gemaakt zijn.

Elk automatisme doet dingen fout. En handmatig gaat er ook vanalles mis. Gelukkig kun je bij JRiver eea wél heel makkelijk herstellen. 

Bovendien gaat je bieb niet kapot, maar de tags die bij elke track worden opgeslagen. 100% krijg je dat nooit. 

Ik heb er veel tijd in zitten en kom toch weer foutjes tegen. Genre blues met en zonder hoofdletter bv..

Edited by Hans van Liempd

Dat kom ik uiteraard ook tegen, maar dan ben ik meer de database manager, en luister dan niet naar de muziek.

Bij ROON kan het ook zijn dat je zoekt naar een nummer en niet te vinden, zit soms net anders in de ranking.

20 minutes ago, Seed7 said:

Daar is MP3tag dan weer handig voor om in een keer te corrigeren dat alle genres met hoofdletters beginnen.

Ook dat kan in JRiver. Alles in blues selecteren. tags starten  en de tag Genre veranderen in Blues.

Er zijn veel mogelijkheden, Maar dit topic gaat over het automatisch invullen door AudioRanger. En daar heeft kennelijk nog niemand iets mee gedaan.

Ik vind het ook risicovol, voordat je het weet is je complete bibliotheek van verkeerde tags voorzien.

Edited by Hans van Liempd

Ik gebruik hier EZ CD Audio Converter voor. Zoals de naam al doet vermoeden, kan het programma bronmateriaal upsamplen/converteren naar andere bit- en sample rates MAAR DAT HOEF JE NIET TE GEBRUIKEN. (voordat iedereen begint te gillen😁)

Het programma heeft een goede metadata editor aan boord die van 90% van de albums de juiste info en plaatjes weet te vinden. Het kost niet veel. Ik heb er iets van €50 voor betaald, dacht ik.

Ik heb ALBUM VOOR ALBUM verwerkt zodat ik de controle houdt over wat er met m'n metadata gebeurd.

Mijn Blusound Node streamer indexeert deze metadata en tot dusver heb ik er geen klachten over.

Edited by Geerdie