ab Posted 9 april 2002 Report Share Posted 9 april 2002 Hallo, Weet iemand uit welk jaar de Denon PMA 1060 en PMA 880 komen? Ik zag ze laatst als occasions voor resp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 11 april 2002 Report Share Posted 11 april 2002 Hallo Ab, Het preciese jaar weet ik niet, maar laten we zeggen 1990 - 1993. Denon laat z`n versterkers doorgaans wel een paar jaar meegaan. Voor het bepalen van een waarde is het door jou genoemde rekenschema een leuke richtlijn, maar in de praktijk zal de uitkomst van zo`n sommetje vaak afwijken van de haalbare verkoopwaarde van het desbetreffende tweedehands apparaat. Waarde is toch een subjectief iets, vrager en aanbieder dienen met elkaar tot overeenstemming te komen. Er zijn veel factoren van invloed op de tweedehandswaarde van een hifi-item. Leeftijd is slechts een van de vele criteria. Criteria zoals; de uiterlijke zowel als de technische staat van het hifi-item, de reputatie en de gewildheid ervan, de relatie van de prestaties tegenover de prestaties van de hifi-items van nu, de prijs van opvolgende modellen (een gestegen prijs zal ook de tweedhandswaarde omhoog brengen), aankoop met of zonder zekerheden enz., spelen minstens zo`n grote rol als sec de leeftijd. Maar wat jij niet aantrekkelijk vindt om te kopen, moet je inderdaad lekker laten staan. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
ab Posted 12 april 2002 Author Report Share Posted 12 april 2002 Hoi Marcel, Dank voor je reactie. Denon heeft intussen gereageerd. "De PMA 1060 heeft bij ons in het assortiment gezeten van plusminus 1990-1992. En de PMA 880 in 1993 en 1994." Blijft het raar dat de winkel eerst anders zegt. Weet trouwens hoe de 1060 klinkt in combinatie met tannoy sixes (dual concentric)? Groet Ab. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts