carl Posted 26 juli 2023 Report Share Posted 26 juli 2023 7 en 8 oktober kunnen we weer reserveren voor de Dutch Audio Event. Lijkt me wel weer eens leuk zo’n show. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 26 juli 2023 Report Share Posted 26 juli 2023 Spijtig genoeg komen 90% van de sets niet tot hun recht op zulke shows, leuk om op de hoogte blijven maar waardeloos om je te oriënteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 26 juli 2023 Report Share Posted 26 juli 2023 Alleen het rumour van de meeste bezoekers (lijkt overigens wel erger te worden) zorgt ervoor dat je niet fatsoenlijk kunt luisteren. Alleen hele grote sets die luid kunnen spelen kunnen nog enigszins overtuigen. Ik vind het persoonlijk altijd heel gezellig, broodje kroket, de hele dat kletsen over audio enz. En daarnaast zie je toch vaak nieuwe dingen. Het is zeker jammer dat de kleine sets het niet lekker doen, dat is vaak wel hetgeen in de huiskamer moet staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 juli 2023 Report Share Posted 26 juli 2023 Tis altijd mooi om weer te zien wat er nieuw is, het belangrijkste blijft toch even weer bij praten. Ik moet nog even kijken wanneer ik ga maar zal zeker wel weer even een kijkje nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 juli 2023 Author Report Share Posted 26 juli 2023 Op zich vond ik zo’n analoge show van Henk wel erg leuk - maar helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 13 hours ago, carl said: Op zich vond ik zo’n analoge show van Henk wel erg leuk - maar helaas. Totaal van een andere orde dat dit soort shows. Niet te vergelijken ook. Dutch Audio Event is een importeur's show en Henk's analoge dagen was er speciaal voor het oude Hearforum en later werd dat een winkeliersshow voor zijn eigen klanten. Dit terzijde gezegd hebbend. Overigens, ik zal waarschijnlijk niet gaan naar het DAE. Zoals Gydo zegt....Voor de demo's hoef je het niet te doen en ook niet om mij te orienteren, want ik ben tevreden met wat ik heb en geen behoefte voor iets nieuws. Dan zou het alleen zijn zoals Kappa7 zegt....het bijpraten met enkelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 juli 2023 Members Report Share Posted 27 juli 2023 Dat Dutch Audio Event geintje (of X-fi of hoe je het ook noemen wilt, kost me ieder jaar weer een kleine 10K om daar te staan. Als de doelgroep (de high-enders neem ik toch aan) nu ook nog een keer gaan zitten van ''wat moet ik daar nog'', wat heeft het dan nog voor zin? Nou heb ik idd besloten om eindelijk een keer met een betaalbare set te gaan staan (relatief dan he) plus een van den Hul standje met een paar leuke dames er bij, dan gaan we toch zeker niet afhaken he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 3 minutes ago, Arden said: Dat Dutch Audio Event geintje (of X-fi of hoe je het ook noemen wilt, kost me ieder jaar weer een kleine 10K om daar te staan. Als de doelgroep (de high-enders neem ik toch aan) nu ook nog een keer gaan zitten van ''wat moet ik daar nog'', wat heeft het dan nog voor zin? Ik heb verschillende keren importeurs ondersteunt in Veldhoven door de ruimtes in te richten en demo's te geven en allemaal zeiden ze dat de investering zich niet terug verdiende door op de show te staan. Ik denk persoonlijk dat het weggegooid geld is om er te staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 24 minutes ago, Arden said: een kleine 10K om daar te staan Misschien een idee, of misschien doe je het al; Voor zo'n bedrag kun je ook 5x (?) in de lande bij een jou bekende dealer een leuke inloopdag houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 Wij hebben jaren een show georganiseerd in een oude pastorij en hadden daar 6 ruimtes ter beschikking. Wij huurden de pastorij vanaf woensdag tot en met maandag en dat kostte ons 670€ voor al die dagen. Reken dan nog een 1000€ voor advertenties en een 300€ (iedere bezoeker kreeg een drankje aangeboden) voor drank, dus afgerond een 2100€. Natuurlijk heb je niet zoveel bezoekers als in Veldhoven, maar diegene die toen kwamen waren veel gerichter en er zaten potentiële kopers bij. https://hifi.nl/artikel/22959/Gydotron-Audio-Pastorijshow-januari-2015.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 Dat waren leuke shows Guido. Maar de show in Veldhoven ook. Er zijn best wel een aantal ruimten waar het wél goed klinkt. O.a. bij Marco. En dan voor de toekomstige investeringen... De prijzen van apparatuur zijn tegenwoordig zó hoog, dat het voor veel mensen lastig is om iets nieuws te kopen. Maar wanneer mensen die het wél kunnen betalen niks nieuws omdat ze hun "oude" spullen niet kwijt kunnen, is de handel helemaal dood. En dat laatste is toch niet echt aan de orde denk ik. Zoals op een caravan show vroeg of ik in een bepaald model geïnteresseerd was. Waarop ik zei, dat ik het model uitzocht wat ik over 5 jaar kan kopen. Én het is altijd leuk om zo veel gelijkgestemden en bekenden tegen te komen. Ik ben er dus waarschijnlijk wél. Maar niet op zondagmiddag, dan zijn de "tijdverdrijvers" er en geleuter alom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 3 hours ago, Bebatoli said: Ik heb verschillende keren importeurs ondersteunt in Veldhoven door de ruimtes in te richten en demo's te geven en allemaal zeiden ze dat de investering zich niet terug verdiende door op de show te staan. Ik denk persoonlijk dat het weggegooid geld is om er te staan. Dat is in veel branches zo, Guido. Ik werk voor een Amerikaanse software gigant, en het enige wat goed gaat als we op een event staan, is de vraag (plunderen) van onze gadgets. We spreken van investeringen van minstens 35k€. Nog nooit is daaruit business gekomen. Echter... Als je er niet staat, beginnen mensen zich ook vragen te stellen en te speculeren - in de negatieve zin - waarom je er niet staat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 (edited) 4 hours ago, Arden said: Dat Dutch Audio Event geintje (of X-fi of hoe je het ook noemen wilt, kost me ieder jaar weer een kleine 10K om daar te staan. Als de doelgroep (de high-enders neem ik toch aan) nu ook nog een keer gaan zitten van ''wat moet ik daar nog'', wat heeft het dan nog voor zin? Nou heb ik idd besloten om eindelijk een keer met een betaalbare set te gaan staan (relatief dan he) plus een van den Hul standje met een paar leuke dames er bij, dan gaan we toch zeker niet afhaken he? Ik heb een bloedhekel aan de term "high-end", en wat daarvan afgeleid is. Maar ik weet wat je bedoelt. Vaak is de akoestiek in die hokken zo belabberd dat de kwaliteiten van gelijk welke set niet tot uiting komen. Dit probeert men dan te compenseren door luider te spelen dan de buurman, tot Tomorrowland levels bereikt zijn. Hoe fouter kan het nog? Ik ga er heen om te bekijken wat het huidig marktaanbod is, zonder verdere verwachting. Soms heb ik medelijden met mensen die daar met een telefoon volledige tracks opnemen, of bijna in comateuze toestand zitten te luisteren, of toch doen alsof. Ikzelf ga dan ook nooit 1€ spenderen aan een event. Steevast pak ik dan ook de 2 gratis toppers mee, zijnde Newmusic in Brussel, en de iEar audio show in Tilburg. Edited 27 juli 2023 by kurt1970 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 4 hours ago, Arden said: Dat Dutch Audio Event geintje (of X-fi of hoe je het ook noemen wilt, kost me ieder jaar weer een kleine 10K om daar te staan. Als de doelgroep (de high-enders neem ik toch aan) nu ook nog een keer gaan zitten van ''wat moet ik daar nog'', wat heeft het dan nog voor zin? Nou heb ik idd besloten om eindelijk een keer met een betaalbare set te gaan staan (relatief dan he) plus een van den Hul standje met een paar leuke dames er bij, dan gaan we toch zeker niet afhaken he? Ik ben benieuwd Marco. Natuurlijk kom ik weer even kijken. Blijft leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 On 26-7-2023 at 21:16, carl said: 7 en 8 oktober kunnen we weer reserveren voor de Dutch Audio Event. Lijkt me wel weer eens leuk zo’n show. Ik ga er weer heen, net als naar de iEar show. Tegen de mopperpotten zou ik zeggen lekker thuis blijven ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 1 hour ago, marcel535i said: Tegen de mopperpotten zou ik zeggen lekker thuis blijven ! Dus iemand die hierover een afwijkende visie heeft als die van jou is een "mopperpot"? Beetje kortzichtig denk ik dan. Uiteraard ga ik niet naar een betalend event, maar ik ben daarom nog geen mopperpot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 juli 2023 Report Share Posted 27 juli 2023 Ik ga altijd om interessante muziek te horen. En het is leuk om bekenden tegen te komen. Wel hoop ik, dat de exposanten er op toezien dat het publiek achterin hun bek houdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2023 Author Report Share Posted 28 juli 2023 14 hours ago, Bebatoli said: Wij hebben jaren een show georganiseerd in een oude pastorij en hadden daar 6 ruimtes ter beschikking. Wij huurden de pastorij vanaf woensdag tot en met maandag en dat kostte ons 670€ voor al die dagen. Reken dan nog een 1000€ voor advertenties en een 300€ (iedere bezoeker kreeg een drankje aangeboden) voor drank, dus afgerond een 2100€. Natuurlijk heb je niet zoveel bezoekers als in Veldhoven, maar diegene die toen kwamen waren veel gerichter en er zaten potentiële kopers bij. https://hifi.nl/artikel/22959/Gydotron-Audio-Pastorijshow-januari-2015.html Ik geloof dat zeker Gydo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2023 Author Report Share Posted 28 juli 2023 17 hours ago, Arden said: - Dat Dutch Audio Event geintje (of X-fi of hoe je het ook noemen wilt, kost me ieder jaar weer een kleine 10K om daar te staan. - Nou heb ik idd besloten om eindelijk een keer met een betaalbare set te gaan staan (relatief dan he) plus een van den Hul standje met een paar leuke dames er bij, dan gaan we toch zeker niet afhaken he? - Wat een geld zeg Marco. - Een paar zelfs deze keer! Ik kom zeker, maar begin niet meer op jou stand. Dan is de rest niet meer interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2023 Author Report Share Posted 28 juli 2023 Ik heb net een kaartje besteld voor 16,50 wat dus nog naast die 10 K van Marco komt. Misschien moeten wat High End importeurs weer eens een wat kleinere locatie zoeken op het platteland. Dit loopt toch de hand uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 12 minutes ago, carl said: Ik heb net een kaartje besteld voor 16,50 wat dus nog naast die 10 K van Marco komt. Misschien moeten wat High End importeurs weer eens een wat kleinere locatie zoeken op het platteland. Dit loopt toch de hand uit. Net daarom. In mijn geval gaat mijn vrouw steevast mee. Maakt dan al 33€. Wat biedt dit dan meer dan bv het gratis iEar event? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 juli 2023 Members Report Share Posted 28 juli 2023 29 minutes ago, carl said: Ik heb net een kaartje besteld voor 16,50 wat dus nog naast die 10 K van Marco komt. Misschien moeten wat High End importeurs weer eens een wat kleinere locatie zoeken op het platteland. Dit loopt toch de hand uit. Die genoemde 10Kis inclusief hotels, bemanning, aankleding etc, etc. Ga je dus naar een kleinere locatie zal het totaalbedrag niet zo gek veel veranderen, voor 100 euro heb je gewoon geen ruimte waar ook nog eens via alle platformen reclame voor wordt gemaakt. Ik kan mijn ei gewoon niet kwijt in een 40m2 kamertje, ik heb die grote ruimtes gewoon nodig. Aangaande de akoestiek aldaar, die is idd niet al te best, dus neem ik een ruimte van goed 100 m2 waarin ik met pipes&drapes een kleinere ruimte van 50-60 m2 creëer met een gewoon betere akoestiek. Perfect krijg je het nooit, maar je komt echt wel een eind. Dergelijke ruimtes zijn helaas ook niet goedkoop... Ik heb wel moeite met deelnemers die een klein kamertje nemen, en daar gewoon een laken over een tafel leggen en de set van thuis meenemen. Dat braderie idee moet er een keer van af, zeker als je dan doodleuk een set van 30-40K wil slijten en de bezoeker ook nog eens een behoorlijke entree moet betalen. Om de i-Ear nu even als voorbeeld te nemen, dat is een dealer-show, dus worden er overall aanbiedingen gemaakt die tijdens de show worden verkocht door de organisator (i-Ear dus). Er staan ook alleen distributeurs waar i-Ear dus ook echt dealer van is. De kosten daar zijn voor mij zijn overigens ongeveer gelijk aan die van het DAE. Het verdienmodel is dus meer gebaseerd op directe verkopen door i-Ear op die show, terwijl de organisatie van het DAE het dus van de entree moet hebben (en ik vind dat dus ook nog steeds een discussiepunt gezien het aangebodene en de prijs). Nu is er op de laatste vergadering wel besloten dat een deelnemer op het DAE minimaal 2 dealers moet hebben (waarvan hij er zelf niet 1 van is), dat is alvast iets. De discussies welke we daar hebben gehad zal ik jullie besparen, maar redelijk hoog oplopen deed het wel. Voorheen kwam het er op neer dat zeg 10 publiekstrekkers de bezoekers binnenhaalden, waarna een andere groep doodleuk wat enorm scherpe aanbiedingen konden doen en direct even wat geld stonden te verdienen omdat ze vaak zowel fabrikant, distributeur en dealer tegelijk waren. Zelf was ik wel een voorstander van een soort markt in 1 of 2 grote zalen, waar dan deelnemers een marktkraam neer konden zetten (moet wel een beetje uniform zijn) en daar door een dealer wat leuke aanbiedingen laten doen. Hierin had ik in dit geval een beetje boter op mijn hoofd omdat Glenn tegenwoordig de kabels van vdH vertegenwoordigd. Het lijkt mij wel een toegevoegde waarde als er idd aan aantal kraampjes staan met wat leuke vrouwen er achter die accessoires en kabels etc staan te verkopen. Er is altijd wel een dealer die daar graag aan meewerkt. Dit gebeurde toch altijd al, laat het nu dan duidelijk aangegeven zijn op een apart gedeelte van de beurs. Op zeker dat dat ook bezoekers trekt. Werd dus afgeserveerd. Hoe moeilijk kan het zijn denk ik dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Goede uitleg Marco, Het lijkt mij een moeilijke branche, om van te kunnen leven. Hoe kan het dan, dat er zo ongelooflijk veel merken zijn? Hoe doen ze dat dan? Wie kopen die spullen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 59 minutes ago, kurt1970 said: Net daarom. In mijn geval gaat mijn vrouw steevast mee. Maakt dan al 33€. Wat biedt dit dan meer dan bv het gratis iEar event? Bij I-Ear staan alleen de merken die zij verkopen. Dat zijn natuurlijk de beste (grapje). Ik ken de verhalen wel: "wij hebben onze producten gekozen omdat ze de beste prijs/kwaliteit hebben". Men bedoelt: "omdat ze van maar een paar importeurs komen" en daardoor een hogere inkoop korting krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 (edited) Ach... één keer per jaar € 16,-. Wat kost het niet om een show als de High-End in Munchen te bezoeken. Met reis, hotel, eten en drinken en entree kost dat toch ca. € 500,- pp voor de vier dagen die we onderweg waren. Maar ik zie dat dan weer als een "vakantie" met gelijkgestemden. Wat kost het om een concert te bezoeken of een sportwedstrijd mee te maken? Ik hoor hier mensen die voor 2,5 dag Paaspop € 500,- pp kwijt zijn. En neem van mij aan... die organisatoren zijn echt ook heel commercieel ingesteld. En bedenk ook, I-Ear kan dan wel geen entree heffen, maar dit wordt uiteindelijk door de klanten betaald. Ik vind op de DAE de kleine standjes dan weer wél heel interessant. Wanneer "de kleine jongens" niet meer mogen komen, dan zijn starters dus uitgesloten. Dat vind ik dan weer niet erg handig. Ik heb ook wel eens gedacht aan een presentatiehoek voor audioclubs, gebruikersgroepen en fora. Ook om meer mensen met de hobby kennis te laten maken. De AAA is eigenlijk ook een club en organiseert zelf een event. Edited 28 juli 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts