Edje2 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 17 hours ago, Bebatoli said: Wij hebben jaren een show georganiseerd in een oude pastorij en hadden daar 6 ruimtes ter beschikking. Wij huurden de pastorij vanaf woensdag tot en met maandag en dat kostte ons 670€ voor al die dagen. Reken dan nog een 1000€ voor advertenties en een 300€ (iedere bezoeker kreeg een drankje aangeboden) voor drank, dus afgerond een 2100€. Natuurlijk heb je niet zoveel bezoekers als in Veldhoven, maar diegene die toen kwamen waren veel gerichter en er zaten potentiële kopers bij. https://hifi.nl/artikel/22959/Gydotron-Audio-Pastorijshow-januari-2015.html Guido, jouw winkel bestaat nog steeds. Is die in de familie gebleven of heb je alles verkocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 4 minutes ago, Edje2 said: Guido, jouw winkel bestaat nog steeds. Is die in de familie gebleven of heb je alles verkocht? Neen, die bestaat niet meer, ik ben nml op pensioen en onze kinderen wilde het niet verder zetten. Onze site werd beheerd door een onafhankelijk bedrijf en die hebben hem offline gehaald maar om één of andere onverklaarbare reden (ook voor hun) staan er nog stukken online. Wij hebben bijna alles verkocht en sommige zaken behouden, zoals de Mola Mola set, Kii Three+BXT, Stillpoint rack, akoestisch materiaal,.......... Omdat we in de toekomst verhuizen en minder ruimte hebben staan de Kii's in verkoop. Mijn huidige set bestaat uit een Luxman PD300 met SME 3009 Serie iii, Denon Dl103 (ik speel héél weinig vinyl) Pioneer PD 75 (gebruik is als loopwerk) Nad M50 netwerkspeler, Mola Mola Makua met ingebouwde phonstage en Dac, Actief filter voor de Magnepan MG20 en 2x Cambridge Edge W stereoversterkers (die mijn in ziens zwaar onderschat worden) speakers de MG20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 2 hours ago, Arden said: Nu is er op de laatste vergadering wel besloten dat een deelnemer op het DAE minimaal 2 dealers moet hebben (waarvan hij er zelf niet 1 van is), Dat is wel een erg slechte zaak!! Zeker om dat nieuwe merken vaak klein beginnen en juist baad hebben bij een dergelijke show om de naam te kunnen vestigen. vandaar uit kan je dan doorgroeien. Daarnaast is het natuurlijk zo dat het niet echt meer nodig is om een distributeur te hebben en een dealer netwerk. De tijden zijn wat dat betreft echt veranderd en het is jammer dat een dergelijk show zich hier voor laat gebruiken. Voor mij wel een reden om de DAE dan toch maar te laten voor wat hij is. Dit is puur stemmen met de voeten. Ik hoop dat hier nog op terug gekomen wordt door de organisatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 juli 2023 Members Report Share Posted 28 juli 2023 11 minutes ago, kappa7 said: Dat is wel een erg slechte zaak!! Zeker om dat nieuwe merken vaak klein beginnen en juist baad hebben bij een dergelijke show om de naam te kunnen vestigen. vandaar uit kan je dan doorgroeien. Daarnaast is het natuurlijk zo dat het niet echt meer nodig is om een distributeur te hebben en een dealer netwerk. De tijden zijn wat dat betreft echt veranderd en het is jammer dat een dergelijk show zich hier voor laat gebruiken. Voor mij wel een reden om de DAE dan toch maar te laten voor wat hij is. Dit is puur stemmen met de voeten. Ik hoop dat hier nog op terug gekomen wordt door de organisatie. Het is maar net hoe je het bekijkt... Als je op een distributeurs show wil staan, zal je toch echt moeten distribueren. Er stonden er gewoon te veel die even wat snelle handeltjes stonden te drijven die de distributeurs zich nu eenmaal niet kunnen veroorloven. Er is zelfs nog even sprake geweest van een onderscheid maken, dus een aparte afdeling waar dan de beginnende fabrikant/winkelier/distributeur hoe je het noemen wil kon staan, geen verplichte uniforme inrichting etc, goedkopere plaatsen, maar dan voelden ze zich de B-keus. Op de vraag of ze dan voor A keus prijs wilden staan werd het stil. En tuurlijk, ik snap het, ik ben ook ooit zo begonnen, alleen heette het toen nog VAD, en was de goedkoopste kamer (zeg maar bezemhok) ook al 3500 euro. Reden we iedere dag heen-en-weer omdat en hotel er niet vanaf kon, namen we zelfs eigen lunchpakketten mee, en mocht er ook niets direct verhandeld worden. Je stond daar om dealers te bereiken. Pas als je dat punt hebt bereikt, kun je pas weer doorgroeien. Een andere die ik niet snap, wederom tijdens de laatste vergadering, een partij opperde dat er geen geld was voor een mooie inrichting, dat de organisatie dat dan maar moest verzorgen. En als ze dan toch bezig waren, of ze ook voor de nodige pompwagens e.d. konden zorgen want die zijn te duur om te huren. Toen ik vroeg met welke set hij wilde gaan demonstreren opperde hij doodleuk een set van 120.000 euro! Volgens mij begrijp je dan iets niet... En ja, mijn producten zijn ook niet echt goedkoopte noemen, ik ben daar alleen wel ingegroeid door heel vaak mijn nek uit te steken, ook op mijn bek te zijn gegaan, maar uiteindelijk wel waar maakte wat ik pretendeerde. Daardoor heb ik ook echt serieus slechte tijden gehad, maar heb nooit opgegeven. Een aantal dealers geloofden daar ook in, zij hebben mij ook nooit laten vallen. En dan komt als vervolg hier op ook de reden waarom ik een distributeurs-show doe: dit is een ondersteuning voor onze dealers. Potentiele klanten zien producten op deze show die ze uiteindelijk bij de dealers beter gaan bekijken/beluisteren/bewonderen, en hopenlijk aanschaffen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Ik ben in ieder geval blij met de moeite die je neemt, en waar je voor staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 1 hour ago, Bebatoli said: Neen, die bestaat niet meer, ik ben nml op pensioen en onze kinderen wilde het niet verder zetten. Onze site werd beheerd door een onafhankelijk bedrijf en die hebben hem offline gehaald maar om één of andere onverklaarbare reden (ook voor hun) staan er nog stukken online. Wij hebben bijna alles verkocht en sommige zaken behouden, zoals de Mola Mola set, Kii Three+BXT, Stillpoint rack, akoestisch materiaal,.......... Omdat we in de toekomst verhuizen en minder ruimte hebben staan de Kii's in verkoop. Mijn huidige set bestaat uit een Luxman PD300 met SME 3009 Serie iii, Denon Dl103 (ik speel héél weinig vinyl) Pioneer PD 75 (gebruik is als loopwerk) Nad M50 netwerkspeler, Mola Mola Makua met ingebouwde phonstage en Dac, Actief filter voor de Magnepan MG20 en 2x Cambridge Edge W stereoversterkers (die mijn in ziens zwaar onderschat worden) speakers de MG20. Mooie spullen hebben jullie gevoerd. Lijkt me niet makkelijk om dit op te geven terwijl je met hart en ziel de zaak hebt opgebouwd. Cambridge audio maakt erg mooie spullen, maar in de "high-end" wereld niet serieus genomen. Ik heb toch vaak het idee dat er veelal op prijs wordt gekozen, als het duur is zal het wel goed zijn, met dien verstande dat iets beter maken vaak ook meer geld kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Ik vrees dat ook in deze handel nog heel veel gaat veranderen. Consumenten die rechtstreeks op de fabriek kunnen bestellen, b.v. De wereld verandert steeds sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Ik las ergens anders dat er nog steeds plek is op DAE voor de kleinere spelers zonder dealers, dus eerdere bericht lijkt niet compleet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 54 minutes ago, Edje2 said: Mooie spullen hebben jullie gevoerd. Lijkt me niet makkelijk om dit op te geven terwijl je met hart en ziel de zaak hebt opgebouwd. Cambridge audio maakt erg mooie spullen, maar in de "high-end" wereld niet serieus genomen. Ik heb toch vaak het idee dat er veelal op prijs wordt gekozen, als het duur is zal het wel goed zijn, met dien verstande dat iets beter maken vaak ook meer geld kost. Bedankt. Het heeft bijna 3 jaar geduurd eer we de knoop hebben doorgehakt, dus ja, het was geen makkelijke beslissing. We hebben heel wat fijne mensen leren kennen en de pastorijshows in Malle hebben we altijd, samen met onze importeurs, erg graag gedaan. Ik geef eerlijk toe dat ik ook even mijn vooroordelen opzij moest zetten wat betreft Cambridge. De Edge reeks is echt wel top, zeker weten; Ik ben dan ook erg blij met deze versterkers. Ik had er 2 nodig, dus in totaal toch nog een serieus bedrag, nml 9000€. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Ik heb begrepen dat BarcaNova Sonore hun draaitafel direct aan de klant gaat leveren en ter plekke installeert en afregelt, zonder bemoeienis van een winkelier of tussenpersoon. Dat levert een goed contact op en vind Cock ook leuk. Daarnaast blijft de marge dan gezond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Lijkt me ook een prima manier van doen, niet leuk voor de winkelier en de distributeur maar wel de toekomst lijkt me voor veel hifi merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 4 minutes ago, Ove Rickland said: Ik heb begrepen dat BarcaNova Sonore hun draaitafel direct aan de klant gaat leveren en ter plekke installeert en afregelt, zonder bemoeienis van een winkelier of tussenpersoon. Dat levert een goed contact op en vind Cock ook leuk. Daarnaast blijft de marge dan gezond. Dat is een belangrijke..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 juli 2023 Members Report Share Posted 28 juli 2023 45 minutes ago, Walt said: Ik las ergens anders dat er nog steeds plek is op DAE voor de kleinere spelers zonder dealers, dus eerdere bericht lijkt niet compleet.. Nou, hieronder dan de eerste twee punten uit het reglement: 1. Een deelnemende distributeur of importeur heeft in ieder geval en minimaal 2 onafhankelijke dealers. 2. Een deelnemende distributeur of importeur heeft in ieder geval minimaal 2 merken in zijn portfolio opgenomen. Over de rest van het reglement ga ik niet lopen uitweiden, maar jouw bron heeft het toch echt verkeerd (tenzij de reglementen natuurlijk weer alleen voor de bühne zijn opgemaakt)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Mijn bron staat er zelf ook, dus neem aan dat het wel klopt: https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2066291#p2066291 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 (edited) Denk dat jouw twee punten aangeven, wanneer je als een distributeur of importeur gezien kan worden, daar voldoen de kleine bedrijfjes niet aan, maar zijn daarmee niet verboden, maar staan dus bij elkaar in een apart gedeelte, zo lees ik het. Edited 28 juli 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 4 hours ago, Arden said: Om de i-Ear nu even als voorbeeld te nemen, dat is een dealer-show, dus worden er overall aanbiedingen gemaakt die tijdens de show worden verkocht door de organisator (i-Ear dus). Er staan ook alleen distributeurs waar i-Ear dus ook echt dealer van is. Denk je nu echt dat mensen echt kopen op die show? Niee, dat is niet het geval. Vandaar ook mijn eerder punt; dit is net om een idee op te doen van wat beschikbaar is in de markt. Idd, het zijn enkel distributeurs waar iEar dealer van is (hetzelfde geldt voor Newmusic in België), maar als je daarmee een gans voetbalstadion en een ganse dag genieten mee kan vullen, dan is dat ook niet min, denk ik dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 4 minutes ago, kurt1970 said: Denk je nu echt dat mensen echt kopen op die show? Niee, dat is niet het geval. Dan ben je niet onder de trap geweest. Stapels aanbiedingen en die stapels worden snel lager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 juli 2023 Members Report Share Posted 28 juli 2023 29 minutes ago, Walt said: Denk dat jouw twee punten aangeven, wanneer je als een distributeur of importeur gezien kan worden, daar voldoen de kleine bedrijfjes niet aan, maar zijn daarmee niet verboden, maar staan dus bij elkaar in een apart gedeelte, zo lees ik het. Zo lees ik het daar nu ook... Wat ik trouwens al meldde, als die regels wederom alleen voor de bühne zijn opgesteld zijn we er wel snel mee klaar, want dan ga ik idd of niet meedoen, of ik eis alsnog die kraam op in die afdeling zodat ik daar als een Neanderthaler (zoals ik op dat forum werd omschreven) een paar leuke vrouwen neer kan zetten om samen met een dealer wat kabeltjes of gadgets te laten verhandelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Het publiek op de DAE is daar niet om ter plekke te kopen, een paar cd’s misschien nog wel, en wat cheap ass kabeljes wellicht, maar het duurdere spul niet. Ik mis ook de echt goede aanbiedingen, bijv. een mooi stekkerblok met dikke korting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 20 minutes ago, Arden said: Zo lees ik het daar nu ook... Wat ik trouwens al meldde, als die regels wederom alleen voor de bühne zijn opgesteld zijn we er wel snel mee klaar, want dan ga ik idd of niet meedoen, of ik eis alsnog die kraam op in die afdeling zodat ik daar als een Neanderthaler (zoals ik op dat forum werd omschreven) een paar leuke vrouwen neer kan zetten om samen met een dealer wat kabeltjes of gadgets te laten verhandelen! Ik vraag me af waarom die afgunst nu zo nodig is Marco. Je hebt het goed voor elkaar, hebt mooie spullen en als ik het zo begrijp verkoop je goed. Als er dan een klant naar je toe komt op de beurs dan zal je hem naar een dealer verwijzen om daar de koop te doen. Dat is wat de kleine all in one merken ook doen. alleen dan zijn ze zelf de distributeur en winkel.. Deze merken hebben als nadeel dat ze enkel hun eigen spullen verkopen en de klant dus minder keuze heeft. Best moeilijk om dat allemaal te kunnen doen. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Ik vraag me wel af of de huidige opzet nog wel kan vandaag de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 juli 2023 Members Report Share Posted 28 juli 2023 9 minutes ago, kappa7 said: Ik vraag me af waarom die afgunst nu zo nodig is Marco. Je hebt het goed voor elkaar, hebt mooie spullen en als ik het zo begrijp verkoop je goed. Als er dan een klant naar je toe komt op de beurs dan zal je hem naar een dealer verwijzen om daar de koop te doen. Dat is wat de kleine all in one merken ook doen. alleen dan zijn ze zelf de distributeur en winkel.. Deze merken hebben als nadeel dat ze enkel hun eigen spullen verkopen en de klant dus minder keuze heeft. Best moeilijk om dat allemaal te kunnen doen. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Ik vraag me wel af of de huidige opzet nog wel kan vandaag de dag. Heeft niets met afgunst te maken hoor, er zijn een aantal afspraken gemaakt waardoor een aantal partijen hebben gezegd dan doen wij ook mee (en ja, daar was ik er ook 1 van). Ik vond het oude principe prima, als wij ook de mogelijkheid kregen om een dealer aanwezig te laten zijn voor eventuele beursaanbiedingen (niet dat je er iets aan verdiend, het drukt alleen je kosten een stukje). Dat mocht echter niet, het ging volledig veranderen. Het moest professioneler, groter marketing budget, en dus ook duurdere kamers. Nou moet ik er ook heel eerlijk bij zeggen dat mijn showprogramma jaarlijks een beetje te druk wordt, en ik dus eigenlijk een beetje aan het zoeken was naar een excuus om in ieder geval deze dan maar te skippen, vandaar ook dat ik bij die partijen met een eisenpakket zat. als die toezeggingen dan nu toch weer niets waard blijken, tja... Er was trouwens ook afgesproken dat de entree niet omhoog zou gaan, en iedereen tot 18 jaar gratis. Is daar nog wat van overeind gebleven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Voor die kleine bedrijfjes is twee dagen beurs relatief een grotere uitgaaf dan voor een grote jongen, dus misschien verkopen zij wat direct, geloof eigenlijk niet dat dit de gouden bergen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 juli 2023 Members Report Share Posted 28 juli 2023 2 minutes ago, Walt said: Voor die kleine bedrijfjes is twee dagen beurs relatief een grotere uitgaaf dan voor een grote jongen, dus misschien verkopen zij wat direct, geloof eigenlijk niet dat dit de gouden bergen zijn. O, ik snapje insteek heel goed, daar gaat het niet om, maar laten ze dan met zijn allen zelf een beurs organiseren. Nu zijn er een aantal publiekstrekkers nodig om die aantallen bezoekers te krijgen, en dat is nu precies waar het steeds wringt. Ik zal je proberen een voorbeeld te geven, STS bijvoorbeeld, die neemt een tafel van 400 euro, gaat daar 2 maanden over onderhandelen, en betaalt uiteindelijk 250 euro voor die tafel. Die verkoopt op zo'n beurs voor 8-9000 euro aan cd's en lp's. Dan zijn de kosten inclusief hotel en alles snel terug verdiend, en hou je er nog een leuke vakantie aan over. Maar waarom verkoopt hij zo veel? Er komen geen 4000 bezoekers om van hem wat cd's te kopen. Daar zijn die publiekstrekkers voor nodig, en die betalen de grote bedragen maar mogen niets... Nu is STS misschien nog een verkeerd voorbeeld om dat hij, net als Nutters, muziekdragers verkoopt. Maar een John van Gent werkt ook regelmatig zo, en zo zijn er nog een aantal. Persoonlijk vind ik dan dat een AudioQuest, Atlas, Cardas of van den Hul dat dan ook zou mogen, maar dat mag dan weer niet. Misschien kunnen we het ook beter even laten rusten totdat er wat meer duidelijkheid is van de organisatie, die hebben toevallig onlangs net iedereen de factuur gestuurd, dus ook wel een fijn momentje om dit nog even ter sprake te brengen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 Helemaal met je eens Hans. Mensen maken wel een heel probleem over een entreeprijs. Hobby mag best wat kosten. Ik denk dat 1 pakje sigaretten tegenwoordig bijna hetzelfde kost als de entree op dit hifi event. Je kan hier tenminste een groot aantal aanbieders zien en hoeft dan niet tig winkels af (wat ook weer van alles kost) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 28 juli 2023 Report Share Posted 28 juli 2023 36 minutes ago, Arden said: O, ik snapje insteek heel goed, daar gaat het niet om, maar laten ze dan met zijn allen zelf een beurs organiseren. Nu zijn er een aantal publiekstrekkers nodig om die aantallen bezoekers te krijgen, en dat is nu precies waar het steeds wringt. Ik zal je proberen een voorbeeld te geven, STS bijvoorbeeld, die neemt een tafel van 400 euro, gaat daar 2 maanden over onderhandelen, en betaalt uiteindelijk 250 euro voor die tafel. Die verkoopt op zo'n beurs voor 8-9000 euro aan cd's en lp's. Dan zijn de kosten inclusief hotel en alles snel terug verdiend, en hou je er nog een leuke vakantie aan over. Maar waarom verkoopt hij zo veel? Er komen geen 4000 bezoekers om van hem wat cd's te kopen. Daar zijn die publiekstrekkers voor nodig, en die betalen de grote bedragen maar mogen niets... Nu is STS misschien nog een verkeerd voorbeeld om dat hij, net als Nutters, muziekdragers verkoopt. Maar een John van Gent werkt ook regelmatig zo, en zo zijn er nog een aantal. Persoonlijk vind ik dan dat een AudioQuest, Atlas, Cardas of van den Hul dat dan ook zou mogen, maar dat mag dan weer niet. Misschien kunnen we het ook beter even laten rusten totdat er wat meer duidelijkheid is van de organisatie, die hebben toevallig onlangs net iedereen de factuur gestuurd, dus ook wel een fijn momentje om dit nog even ter sprake te brengen! Nu ben je vanuit zakelijk oogpunt misschien iets te eerlijk. Ik zou hem niet zo posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts