Jump to content

Dutch Audio Event

carl
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Ik wil enkele zaken beluisteren om een indruk te krijgen. De voorbije jaren stond ik op de stand van Kii Audio en al was dat 2 dagen, ik had weinig tijd om e.e.a. te beluisteren en dat wil nu juist wel doen.

Bij Daudio moet je altijd even binnenlopen. Leuke

en bijzondere speakers.

Overigens bij elke kamer is het leuk om de producten te zien. Kijken waar ze denken de consument mee blij te maken. En soms zie je unieke apparatuur, want een winkel kan natuurlijk geen assortiment hebben staan, wat je op de Firato/VAD/XFI=DAE wel kunt zien.

(Ik mis nog een beursnaam, ik weet het, ze zaten toen in Utrecht. Kom er even niet op)

Het enige wat ik wel jammer vindt (dan heb ik het over jaren terug) is dat sommige importeurs beginnend zijn en dan staan ze in een zaal of gang, zonder te kunnen luisteren. Een kamer huren is dan een te grote investering.  Mensen komen eigenlijk echt alleen om te luisteren. Ze raken ongedurig als een importeur gaat praten. Het luisteren is de lakmoesproef. Dus wat vertellen over de set of het merk is er vaak niet bij. 

Ik vond Daudio vorig jaar héél erg goed en ga dit jaar zeker terug luisteren. Ook was het veel gunstiger geprijsd dan vele exoten en moest het niets onderdoen voor die dure systemen. 

Betreft het praten van de importeurs, ik vind het veel storender dat de bezoekers beginnen te praten!

5 hours ago, Ivan10 said:

Het enige wat ik wel jammer vindt (dan heb ik het over jaren terug) is dat sommige importeurs beginnend zijn en dan staan ze in een zaal of gang, zonder te kunnen luisteren. Een kamer huren is dan een te grote investering.  Mensen komen eigenlijk echt alleen om te luisteren. Ze raken ongedurig als een importeur gaat praten. Het luisteren is de lakmoesproef. Dus wat vertellen over de set of het merk is er vaak niet bij. 

Ik hoor graag de achtergronden van de installatie en wat deze uniek maakt en een beetje bias kan geen kwaad.  Verder ook graag respect en aandacht (en reclame) voor de uitvoerende artiest en titel vermelding van wat er gespeeld gaat worden. Zeker als er geen royalties betaald worden maar dat zal wel geregeld zijn met meneer BUMA.

Verder zie ik er naar uit om er weer naar toe te gaan en kijken of Marco nog steeds de reference is.  (voor mij)

Edited by marcel535i

6 hours ago, Ivan10 said:

Mensen komen eigenlijk echt alleen om te luisteren. Ze raken ongedurig als een importeur gaat praten. 

De idee van Marco van een soort markt waar alle ruimte is om te praten sprak me wel aan Ivan. D&D komt ook op mijn lijstje te staan.

Edited by carl

9 hours ago, Bebatoli said:

Ik vond Daudio vorig jaar héél erg goed en ga dit jaar zeker terug luisteren. Ook was het veel gunstiger geprijsd dan vele exoten en moest het niets onderdoen voor die dure systemen. 

Betreft het praten van de importeurs, ik vind het veel storender dat de bezoekers beginnen te praten!

Ik ben bij een van de ontwerpers thuis geweest. Het klonk voor mij zeer realistisch. Maar als je het hele systeem aan wilt schaffen, praten we toch over een aantal keer tienduizend euro. Een jaar of 10 geleden vielen ze mij al op, maar het was toen nog niet af. Nu wel. 

De verkoper kan toch af en toe wat uitleggen en vragen beantwoorden.

Om daarna achteraan(daar staan de kletsers) te gaan staan, om te zorgen dat iedereen zijn bek houdt tijdens het draaien van muziek.

Lui die zich niet aan de regels houden gewoon op de gang zetten, net als vroeger op school.

39 minutes ago, Jongensdroom said:

Ik mis Magnepan!?

Ik ook maar de Nederlandse verdeler houd zich daar niet mee bezig, sterker nog, hij staat zelfs niet achter zijn merk. Vroeger was dat Tan en die man ademde Magnepan.

1 hour ago, Bebatoli said:

Ik ook maar de Nederlandse verdeler houd zich daar niet mee bezig, sterker nog, hij staat zelfs niet achter zijn merk. Vroeger was dat Tan en die man ademde Magnepan.

Dat klopt. Tijdens een verre van aangenaam bezoek aan zijn showroom, heb ik HEM moeten overtuigen hoe realistisch Magnepan klinkt.

Daarna moest ik beneden naar ZIJN Master luisteren. Met een enorme hoeveelheid decibels werd een drumstel en een electrische gitaar ten gehore gebracht.

Dat zijn pas goede luidsprekers, volgens meneer. Ik weet dat hij deze luidsprekers zelf bouwt en er daardoor aanzienlijk meer aan verdient.

Misschien neem ik contact op met de fabrikant in de V.S., want ik kan mij niet voorstellen dat deze houding bevorderlijk is voor Magnepan. Bovendien zijn de verkoopprijzen onrealistisch hoog. Van verschillende kanten hoorde ik later, dat lang niet alle dealers en ex-dealers erg gecharmeerd zijn van de handelswijze van deze persoon.

Eerder schreef ik hier op het forum al een verslagje over dit bezoek. Diverse beledigingen kreeg ik die middag naar mijn hoofd geslingerd. Totaal geen fatsoen en respect tonend voor een klant. Vraag dan niet of ik langs wil komen! Ik heb een paar keer op het punt gestaan om op te stappen. Waarom bleef ik dan? 

Ik wilde heel graag weten of mijn buizenblokjes een Magnepan konden trekken en een een beetje uit fatsoen. 

1 minute ago, Jongensdroom said:

Misschien neem ik contact op met de fabrikant in de V.S., want ik kan mij niet voorstellen dat deze houding bevorderlijk is voor Magnepan. Bovendien zijn de verkoopprijzen onrealistisch hoog.

Betreft de prijzen van Magnepan, wel alle Magnepan's voor Europa worden geïmporteerd door Audionord Zweden en dan verder verdeeld door agenten in de verschillende landen. Behalve transport, taxen, verzekering voor de zending, moet natuurlijk Zweden de nodige centen verdienen en ook de agenten. De dealers willen er ook een cent aan overhouden. Ik kan je verzekeren dat de marge voor de dealer een heel stuk lager ligt dan bij andere speakers. Ik was vroeger Magnepan dealer. Dat maakt dat veel dealers er niet aan willen beginnen omdat ze er te weinig op verdienen. Dus de prijzen zijn heus wel correct hoor. Als jij een Magnepan in de States koopt komt daar BTW bij, taxen, BTW op de taxen, transport en een verzekering moest er iets mis gaan. Ik weet dat je er niets mee uitspaart.

Moest je contact opnemen met de fabrikant zullen die je doorverwijzen naar Audionord Zweden.

46 minutes ago, Ivan10 said:

Ja dat klopt @Bebatolidat heb je ook met concerten, dan gaan mensen praten alsof ze in een café zijn. Heel vreemd. Ja meer uitleg over de muziek en het systeem is leuk, net zoals met de oude ambassadeur van Marantz.

Lekker zuipen bij wat achtergrondmuziek.

9 hours ago, Bebatoli said:

Betreft de prijzen van Magnepan, wel alle Magnepan's voor Europa worden geïmporteerd door Audionord Zweden en dan verder verdeeld door agenten in de verschillende landen. Behalve transport, taxen, verzekering voor de zending, moet natuurlijk Zweden de nodige centen verdienen en ook de agenten. De dealers willen er ook een cent aan overhouden. Ik kan je verzekeren dat de marge voor de dealer een heel stuk lager ligt dan bij andere speakers. Ik was vroeger Magnepan dealer. Dat maakt dat veel dealers er niet aan willen beginnen omdat ze er te weinig op verdienen. Dus de prijzen zijn heus wel correct hoor. Als jij een Magnepan in de States koopt komt daar BTW bij, taxen, BTW op de taxen, transport en een verzekering moest er iets mis gaan. Ik weet dat je er niets mee uitspaart.

Moest je contact opnemen met de fabrikant zullen die je doorverwijzen naar Audionord Zweden.

Dat systeem is op een bepaald moment niet meer haalbaar. De schakel "Zweden" zal er tussenuit moeten. Er komt een moment dat je als klant rechtstreeks van de fabrikant koopt. En zo gaat er nog veel meer veranderen in de toekomst.

16 hours ago, Ivan10 said:

dan gaan mensen praten alsof ze in een café zijn

Lang geleden op de Photokina bij Leica, er zit midden in de zaal een groepje hard te praten. De presentator, type Helmut Kohl, doet niets, zegt niets en wacht. Iemand in de zaal vraagt luid "wann fangen wir an?". De presentator wijst slechts naar het pratende clubje, dat met het schaamrood op de kaken door de verder stille zaal wordt weggekeken.

De zelfde presentator, bij een ander gelegenheid met ook weer een prater, pakt zijn presentatiemateriaal, duwt het de prater in de handen en gaat zelf zitten. "Wenn Sie so gerne reden" en wijst naar het "spreekgestoelte".

Het is ook hoe je het aanpakt.