Tubejack Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 44 minutes ago, Jongensdroom said: Dat systeem is op een bepaald moment niet meer haalbaar. De schakel "Zweden" zal er tussenuit moeten. Er komt een moment dat je als klant rechtstreeks van de fabrikant koopt. En zo gaat er nog veel meer veranderen in de toekomst. Wellicht kan dat al https://magnepan-europe.com/pages/shipping-and-delivery Ik bestel sommige dingen ook gewoon in de USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 5 minutes ago, Tubejack said: Wellicht kan dat al https://magnepan-europe.com/pages/shipping-and-delivery Ik bestel sommige dingen ook gewoon in de USA. Enkel de landen waar er geen verdeling is staan er op, dus vanuit Nederland, België kan het niet omdat er een agent is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 52 minutes ago, Jongensdroom said: Dat systeem is op een bepaald moment niet meer haalbaar. De schakel "Zweden" zal er tussenuit moeten. Er komt een moment dat je als klant rechtstreeks van de fabrikant koopt. En zo gaat er nog veel meer veranderen in de toekomst. Er is contractueel een overeenkomst met Magnepan en Audionord Zweden en zolang dat er is zal er niets veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 44 minutes ago, Seed7 said: Lang geleden op de Photokina bij Leica, er zit midden in de zaal een groepje hard te praten. De presentator, type Helmut Kohl, doet niets, zegt niets en wacht. Iemand in de zaal vraagt luid "wann fangen wir an?". De presentator wijst slechts naar het pratende clubje, dat met het schaamrood op de kaken door de verder stille zaal wordt weggekeken. De zelfde presentator, bij een ander gelegenheid met ook weer een prater, pakt zijn presentatiemateriaal, duwt het de prater in de handen en gaat zelf zitten. "Wenn Sie so gerne reden" en wijst naar het "spreekgestoelte". Het is ook hoe je het aanpakt. Dat zijn prima methodes die je als klassikaal docent leert. Je kunt als leider ook nog een afspraak maken met de klas/het publiek. Dat kan zelfs ludiek: de prater gaat even een rondje koffie halen. Een leraar op school betrapte een jongen met een sexboekje. Hij liet hem voor de klas een verhaal (dat gelukkig goed afliep) voorlezen. Elke groep mensen heeft een leider nodig, anders wordt het een puinhoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 27 minutes ago, Tubejack said: Wellicht kan dat al https://magnepan-europe.com/pages/shipping-and-delivery Ik bestel sommige dingen ook gewoon in de USA. Dat is de verdeler/importeur uit Zweden Jack. Die verwijst weer naar de verdeler in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 21 minutes ago, Bebatoli said: Er is contractueel een overeenkomst met Magnepan en Audionord Zweden en zolang dat er is zal er niets veranderen. Misschien loopt het contract binnenkort wel af!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 17 hours ago, Ivan10 said: Ja dat klopt @Bebatolidat heb je ook met concerten, dan gaan mensen praten alsof ze in een café zijn. Heel vreemd. Ja meer uitleg over de muziek en het systeem is leuk, net zoals met de oude ambassadeur van Marantz. Wij gaan al jaren naar concerten en inderdaad, er word vaak gepraat en meestal zijn dat Nederlanders. Het is een vaststelling, geen oordeel. Vaak gaat dat luid gepraat samen met veel bier. Heel storend ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 21 minutes ago, Jongensdroom said: Dat kan zelfs ludiek: de prater gaat even een rondje koffie halen. Als ik een vergadering voor zit ontvang ik de deelnemers bij de deur en deel meteen me dat koffie tijdens de vergadering niet gewenst is. Dat scheel minstens 5 minuten en een hoop gekwek in het begin. Ook duw ik ze een A4 in handen om voor de vergadering door te lezen, dat levert meteen 5 a 10 minuten stilte op. Dan, voor de rondvraag mag degene die het meest het woord heeft genomen koffie halen. Een rondvraag mag best ontspannen zijn, dan komt er meer uit en is er een beter interactie. Resultaat, minimaal 25% reductie in vergader tijd. De inhoud van het A4tje levert ook nog eens minimaal 25% op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Ik ga zondag en zeker bij enkele importeurs luisteren. Verder mis ik ook een aantal importeurs (al jaren zogezegd), maar dat snap ik ook wel weer waarom die er niet (meer) zijn. Dat een beginnende importeur niet een kamer huurt, maar met zijn producten op een gang staat of een kamer deelt met een andere importeur begrijp ik ook wel. De huurprijzen van een kamer is te hoog, maar ook dat is niet van de laatste jaren. Want de organisator wilt geen risico lopen en ook geld verdienen en het liefst een goed belegde boterham eraan overhouden. Ik ben dan ook al jaren ervan overtuigd dat zo'n verdienmodel van een showopzet verkeerd is en te duur is. Dat er een handjevol mensen eraan verdienen en die verdiensten van de andere importeurs komen die een kamer huren. Terwijl als men eensgezind (zoals ooit de VAD begon) is en men elkaars gelijke is, dat het een stuk goedkoper zou uitvallen en je ook een paar grote merken daarmee zou binnen halen en een groter publiek zou aantrekken. Maar goed, ik ga dus zondag en hoop weer een paar forummers tegen te komen in de (wandel)gangen en lekker ouwehoeren over de beluisterde kamers en de gedraaide muziek. En natuurlijk een kop koffie met het broodje kroket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2023 Author Report Share Posted 25 september 2023 De AAA gaf in Krefeld jaarlijks een show waar de bezoeker niets betaalde en zich ongans kon eten aan drop Onno. Waarom klagen zowel importeurs als bezoekers dan in Veldhoven. Kom gewoon met een aantrekkelijk alternatief Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2023 Author Report Share Posted 25 september 2023 2 hours ago, Bebatoli said: Wij gaan al jaren naar concerten en inderdaad, er word vaak gepraat en meestal zijn dat Nederlanders. Het is een vaststelling, geen oordeel. In de Vlaamse collegezalen wordt met name door de kleine minderheid van Nederlandse studenten vragen gesteld. “Elk voordeel heeft zijn nadeel” zei de meest bekende NL profeet. Ik vind die culturele verschillen altijd wel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 18 minutes ago, carl said: In de Vlaamse collegezalen wordt met name door de kleine minderheid van Nederlandse studenten vragen gesteld. “Elk voordeel heeft zijn nadeel” zei de meest bekende NL profeet. Ik vind die culturele verschillen altijd wel leuk. Ik heb het over concerten niet over collegezalen en volgens mij overschat jij de Nederlanders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 41 minutes ago, Bebatoli said: Ik heb het over concerten niet over collegezalen en volgens mij overschat jij de Nederlanders. En onderschat je de Belgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2023 Author Report Share Posted 25 september 2023 (edited) 4 hours ago, Bebatoli said: Ik heb het over concerten niet over collegezalen en volgens mij overschat jij de Nederlanders. Nee hoor ik zie best de negatieve aspecten van ons volkje Gydo. Het verhaal van de collegezalen geloof ik trouwens wel. Je ziet dat gedrag ook wel op de hifi beurs in Krefeld - vaak zijn Nederlanders veel te direct en te aanwezig. Elk volk heeft zo wel zijn specifieke gedrag - verder niet goed of slecht. Edited 25 september 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 september 2023 Members Report Share Posted 25 september 2023 On 24-9-2023 at 15:26, carl said: De idee van Marco van een soort markt waar alle ruimte is om te praten sprak me wel aan Ivan. D&D komt ook op mijn lijstje te staan. Daar hebben ze toch een soort van naar geluisterd... Die kleinere fabrikanten (eigenlijk die zonder dealernetwerk) staan nu in het ''Fabrikanten paviljoen''. Daar zal neem ik aan meer gepraat worden omdat ze ook moeten leggen wat ze doen, hoe, en waarom. Ook wij hebben er een een soort van ''testje'' bij, vlak bij de ingang zet ik een antieke haringkar neer, hier zal Glenn samen met een dealer een aantal vdH acties aanbieden. Dat zal ook meer een praatjes hoek zijn, daar wordt namelijk niet gedemonstreerd... Allemaal testfases dus, de tijd zal leren of het gaat werken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Lijkt dus toch allemaal goed te komen zo. Goede zaak lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Ik ben helaas voor de exposanten geen goede klant. Om de zoveel jaar eens iets tweedehands kopen is het maximum haalbare voor de portemonaie. Een mooie lp zit er misschien wel in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2023 Author Report Share Posted 25 september 2023 20 minutes ago, Arden said: Allemaal testfases dus, de tijd zal leren of het gaat werken... Mij lijkt het erg leuk Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 4 minutes ago, Jongensdroom said: Ik ben helaas voor de exposanten geen goede klant. Om de zoveel jaar eens iets tweedehands kopen is het maximum haalbare voor de portemonaie. Een mooie lp zit er misschien wel in. Wanneer je je "oude" spullen niet kwijt kunt, is nieuwe spullen kopen vaak lastig. Zonder de tweedehands markt is er geen/minder verkoop van nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 september 2023 Members Report Share Posted 25 september 2023 6 hours ago, carl said: […] Waarom klagen zowel importeurs als bezoekers dan in Veldhoven. Kom gewoon met een aantrekkelijk alternatief Dat hebben we 12 jaar geleden gedaan door de X-fi op te zetten. Met 10 distributeurs deelde we de kosten, entree was gratis. Je hebt gezien wat daar van kwam toen het te groot werd? Wij werden er allemaal uitgeknikkerd en het werd wederom een commercieel gebeuren. We zijn nog steeds met een paar partijen bezig om nogmaals zo’n poging te doen, maar tijd (vooral het tekort daaraan) en een goede locatie zijn de grootste obstakels… ik vind trouwens nog steeds dat dit ook in Belgie kan, we verdelen niet voor niets bijna allemaal de Benelux? De tijd zal het leren… Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Ik vond de Hollyday inn toen eigenlijk wel een mooie locatie daarvoor. Was toen een mooie opzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 september 2023 Author Report Share Posted 25 september 2023 6 minutes ago, kappa7 said: Ik vond de Hollyday inn toen eigenlijk wel een mooie locatie daarvoor. Was toen een mooie opzet. Was dat in Utrecht George? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Ja mooie centrale locatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 4 minutes ago, kappa7 said: Ja mooie centrale locatie Voor ons Belgen is Veldhoven behoorlijk centraal Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Lijkt mij dat Brussel wat centraler ligt voor België Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts