Jump to content

Dutch Audio Event

carl
 Share

Recommended Posts

• Members
53 minutes ago, kappa7 said:

Ik vond de Hollyday inn toen eigenlijk wel een mooie locatie daarvoor.

Was toen een mooie opzet.

Was dat die allereerste x-fi? Daar stonden we idd maar met zijn tienen, dat was eigelijk de allerleukste. Ook de akoestiek was echt goed.

Op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar aan het Willem II stadion denken als alternatief. Alle ruimtes op de 1e verdieping hebben een prima akoestiek en zijn lekker groot. Daar kun je met 5 tot 10 partijen echt wel iets leuks organiseren!

42 minutes ago, Arden said:

Dat is precies mijn punt, het moet centraal in de Benelux liggen, niet voor Nederland…

Destijds werden hier ook beurzen gegeven. Heel grootschalig met veel poeha werd alles aangeprezen maar de praktijk wees uit dat de organisatoren enkel handelden in eigen belang. Veel beloftes werden niet ingevuld, ik denk even aan de nodige advertenties in kranten, die zijn er nooit gekomen. Het resultaat was dat er weinig bezoekers naar de beurs kwamen  en er vooral ontevreden distributeurs waren. Toch hebben ze het enkele jaren kunnen volhouden en toen is het doodgebloed. Ook de DAE is een commercieel evenement geworden. Veel te dure ruimtes, bezoekers inkom en nog steeds niet zoveel bezoekers. De naam VAD stond nog ergens voor, namelijk "Vereniging Audio Dealers".

Toch ga ik ook en speel het spel mee.

1 hour ago, Arden said:

Was dat die allereerste x-fi? Daar stonden we idd maar met zijn tienen, dat was eigelijk de allerleukste. Ook de akoestiek was echt goed.

Op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar aan het Willem II stadion denken als alternatief. Alle ruimtes op de 1e verdieping hebben een prima akoestiek en zijn lekker groot. Daar kun je met 5 tot 10 partijen echt wel iets leuks organiseren!

Dat was de 2e dacht ik het jaar er voor was het in het naast gelegen hotel. Weet even de naam niet meer maar was toen wel een mooie show.

In het 2e jaar was dis dacht ik parallel aan de VAD die toen in de jaarbeurs zat.

• Members
20 minutes ago, kappa7 said:

In het 2e jaar was dis dacht ik parallel aan de VAD die toen in de jaarbeurs zat.

Dat was voor mij een hele heftige… Ik stond toen idd op de x-fi, de VAD en moest op zondag in Krefeld demonstreren! 3 beurzen in 1 weekend, dat is echt niet te doen!

Edited by Arden

AF1QipPyAByJ2Jr2HjXqdmHvPFxDT5YVL5rfys8fzcen=w574-h384-n-k-rw-no-v1
NH Hotel in Utrecht

De eerste gratis X-fi show was in het NH hotel in Utrecht, vlakbij de jaarbeurs waar de VAD show tegelijk was. Marco, die de initiatiefnemer en organisator was, stond toen op beiden shows en op de VAD show met 2 stands zelfs. Met een demo stand en een static stand (VAD show)

. In dat NH hotel zaten ze op de hoogste verdieping en dat was met Glen erbij en die toen de lp van de draaitafel afhaalde en waar een bezoeker nog een opmerking over maakte in de trant van  "mag een vrouw dat wel?". Waarop Glenn zei: "jazeker wel, het is mijn draaitafel". Hilarisch gelach was het gevolg. Op die eerste X-fi show was de entree gratis en werden de kosten gedeeld door de deelnemers. Ook de volgende shows in dat hotel waren een succes en werd zonder winst oogmerk gedraaid. Totdat anderen zich ermee gingen bemoeien en de organisatie in andere handen kwam en niet veel later naar Veldhoven verhuisde.
Met de eerste X-fi show liet men zien dat er een prima show kon worden gegeven zonder al teveel (on)kosten en zonder allerlei tierenlantijnen en opsmuk. Het was puur en binnen enkele weken in elkaar gezet en ook als protest tegen de VAD show, omdat toen ook die standprijzen de pan uitrezen.
En nu gebeurt weer hetzelfde.

Edited by audiofreak

Ik ben ooit nog weleens op een show geweest in Woerden. Daar stonden allerlei merken die ik toen niet kende zoals Vandersteen. Was een waanzinnige ervaring en denk ik de show waar ik de beste herinnering aan hem. De Doelen was ook leuk, daar heb ik voor het eerst JM Reynaud gehoord en daarna een set Concorde gekocht.. de VAD in de Jaarbeurs was qua bereikbaarheid prima, maar niet geschikt voor demo, dan was de Show ernaast (Music2, Audio-Life en nog wat anderen stuk beter. Het blijft jammer dat er nog steeds geen show is waar iedere importeur/fabrikant aan wil mee werken in Nederland. Aan de andere kant hebben we misschien ook geen ruimte daarvoor.

12 hours ago, audiofreak said:

AF1QipPyAByJ2Jr2HjXqdmHvPFxDT5YVL5rfys8fzcen=w574-h384-n-k-rw-no-v1
NH Hotel in Utrecht

De eerste gratis X-fi show was in het NH hotel in Utrecht, vlakbij de jaarbeurs waar de VAD show tegelijk was. Marco, die de initiatiefnemer en organisator was, stond toen op beiden shows en op de VAD show met 2 stands zelfs. Met een demo stand en een static stand (VAD show)

. In dat NH hotel zaten ze op de hoogste verdieping en dat was met Glen erbij en die toen de lp van de draaitafel afhaalde en waar een bezoeker nog een opmerking over maakte in de trant van  "mag een vrouw dat wel?". Waarop Glenn zei: "jazeker wel, het is mijn draaitafel". Hilarisch gelach was het gevolg. Op die eerste X-fi show was de entree gratis en werden de kosten gedeeld door de deelnemers. Ook de volgende shows in dat hotel waren een succes en werd zonder winst oogmerk gedraaid. Totdat anderen zich ermee gingen bemoeien en de organisatie in andere handen kwam en niet veel later naar Veldhoven verhuisde.
Met de eerste X-fi show liet men zien dat er een prima show kon worden gegeven zonder al teveel (on)kosten en zonder allerlei tierenlantijnen en opsmuk. Het was puur en binnen enkele weken in elkaar gezet en ook als protest tegen de VAD show, omdat toen ook die standprijzen de pan uitrezen.
En nu gebeurt weer hetzelfde.

Klopt niet helemaal, er is voor de NH nog een show geweest in het hotel wat tegenover de NH zat (ik zie het nu niet meer staan op google maps).

Ik ben ook nog steeds de naam kwijt maar dat geeft niet. Edit: was dacht ik het Parkplaza.

Een van de gebouwen waar we de antenne opstelpunten hadden in die tijd (je ziet ze duidelijk op de foto van Onno staan) was namelijk het NH en ik kwam daar toen wel een aantal keer per maand.

Ik weet nog dat ik het wel grappig vond dat ik juist aan de overkant moest zijn.

Een jaar later pas werd het NH Hotel.

Edit Gevonden

Edited by kappa7

Als je een goede instructie wilt hebben welke stands je de nodige aandacht moet geven dan krijg je die met dit blad niet. Het zijn de bekende advertorials. Maar ik heb wel een leuk lijstje gemaakt van zaken die ik in ieder geval wil zien en horen.

Edited by carl