Jongensdroom Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 Ik ben er zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2023 Author Report Share Posted 7 oktober 2023 (edited) Van de DAE 2022 had ik twee sets in herinnering en dat waren de fenomenale grote Blumenhofers van Marco en een paar Wilson Benesch van Theo Wubbolts. Dit jaar hadden zowel Marco en Theo voor een kleiner type luidspreker gekozen. Bij Marco vond ik de FS III toch wel veel minder klinken dan het grotere type. Dat is verder geen schande natuurlijk. Ik had ook de idee dat de FS 3 in een kleinere kamer beter tot zijn recht was gekomen. Theo Wubbolts had een ander probleem namelijk dat een van de buren veel en veel te hard speelde. Dat verplichtte hem om ook te hard te spelen. Deed de speaker ook niet echt goed. Verder was de Wilson Benesch van 2023 volgens mij de mindere van die van 2022. Voxativ had ik ook op mijn “verplicht luisteren” lijstje. Ze speelde daar met de https://voxativ.berlin/ampeggio-2023 Volgens mij een Hoorn met een enkele Lowther driver. Daarnaast stonden nog twee baskasten. Als ik de toto deze maand win dan maken ze een behoorlijke kans bij mij. Ik vond het geluid wel erg fraai. Volgens mij heeft Voxativ in Sluis een dealer. Ik ga zeker nog eens kijken wat Voxativ nog meer in huis heeft. Ook wel een LS die goed past bij mijn buizen. Ik denk niet dat mijn buizen bij de Sonus Faber vloerstaande Amator past. Neemt niet weg dat deze tweeweg het met Chord apparatuur heel erg goed deed. D’audio speelde met een nieuwe modulaire LS. Toch wel weer erg goed. De demo bij Crystal LS viel in het water door verschrikkelijk muziek. Verder nog andere zeer leuke sets. Die Boressen deden het daar in Veldhoven wel erg lekker. En wat te denken van Steinway Lyngdorf. Steinway speelde met een line array die het wel erg fraai deed. Helaas te groot vorige mij. Verder heb ik nog een goede elektrostaat gehoord. Als ik weet hoe het merk heer laat ik het horen. Tot slot: leuke dag, maar er werd echt veel te hard gespeeld. Mijn oren suizen nog. Verder valt op dat de gespeelde muziek zeer bepalend is voor het resultaat - maar dat wisten jullie al. Edited 7 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2023 Author Report Share Posted 7 oktober 2023 13 minutes ago, Jongensdroom said: Ik ben er zondag. Ga eens bij Voxativ luisteren Wil. Hoor graag je mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 (edited) Had jij sandalen aan Carl? Dan stond ik bij Crystal naast je Ik heb echt álles gezien en veel beluisterd. Soms maar heel even. Ik was niet echt onder de indruk van de aanwezige spullen. Maar een paar sprongen er voor mij wel uit: - Lyngdorf met de Line Arrays was erg fraai met een natuurlijke en moeiteloze weergave die je maar zelden hoort. - Ook Daudio met de Open Baffles had de boel goed voor elkaar. Ik kon niet naar binnen want het was bommetje vol. Maar wát ik hoorde was erg goed. - Het Duitse Rike Audio speelde met joekels van kasten in een kleine ruimte. Men verontschuldigde zich voor de slechte akoestiek en de slappe vloer. Ik hield m'n hart vast maar er werd tóch een mooi plaatje neergezet. Vooral interessant was de demonstratie met de twee klankschalen. Iemand daar geweest en verschil kunnen horen? Ik was geneigd om wat verschil te horen maar ik kon er niet echt de vinger op leggen. (ik zat ook helemaal rechts voor de rechter speaker dus....) - Die Schoolgirl cutie die bij Sangean als propper voor de deur stond Het viel me op dat het merendeel van de deelnemers speelde met relatief kleine speakers. Soms zelfs spreeuwenkastjes. Nou heb ik zelf óók met kleine speakers gespeeld (met een sub) maar als je eenmaal met grotere vloerstaanders hebt gespeeld, wil je niet meer terug. Was een leuke dag maar met 2,5 uur was ik er door en ook weer weg. Ben benieuwd wat jullie vonden. Edited 7 oktober 2023 by Geerdie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 Ik ben vandaag ook geweest. Het was weer een erg leuke dag en veel bekenden ontmoet. Over de sets ben ik minder enthousiast. In de meeste kamers veel te grote luidsprekers die veel te hard staan, scherp klinken en een bult laag produceren waar je geen U tegen zegt. Slechts een enkeling deed het in mijn oren beter. Of ik was er op het goed moment natuurlijk. Het best vond ik het bij Kii klinken. En dan met de Kii seven. Voor dat geld (€ 7500) per set heb je alleen nog een tablet nodig om muziek te spelen. Ik kreeg daar bijna het idee dat ik bij Cock zat te luisteren. Een zeer volwassen geluid uit 2 spreeuwenkastje. Het lag er wel aan waar je in de zaal zat. Ik zat midden vooraan en hoorde prachtig doortekend laag wat mooi in balans was en ook nog behoorlijk diep gaat. Iemand die wat verder naar achter zat vond het laag weer wat minder van kwaliteit. Akoestiek dus. Als goede tweede Riviera. Maar hier ging het laag niet diep en was hoog volgens mijn medeluisteraars niet erg nadrukkelijk aanwezig. Maar wat er wél uit kwam was schoon, eerlijk, ruimtelijk en mooi in balans. De Italianen van de AF groep met Airtech en Analog Audio draaiden op het laatst alleen historische muziek. Daar ga ik morgen nog een luisteren. Die mensen hebben het altiijd prima voor elkaar. Ik zou Jongensdroom daar zeker adviseren eens te gaan kijken. Heel mooie magnetostaten in een aluminium frame. Dan een grote middenmoot die best wel aardig klinkt en een rijtje absolute topsets die voor hun € 300.000,- absoluut nergens naar klinken. Veeeeeeeel te veel laag en vaak erg scherp klinkend. Ondanks de moeite die er is gedaan hadden die beter thuis kunnen blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 32 minutes ago, carl said: Ga eens bij Voxativ luisteren Wil. Hoor graag je mening. Schettergeluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2023 Author Report Share Posted 7 oktober 2023 Dat was ik inderdaad Geerdie. En die schoolgirl was ik bijna vergeten. Waarschijnlijk heeft haar moeder nog meegespeeld in een film van Bruce Lee. Jouw commentaar dekt wel veel van het mijne trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2023 Author Report Share Posted 7 oktober 2023 1 minute ago, Hans van Liempd said: De Italianen van de AF groep met Airtech en Analog Audio draaiden op het laatst alleen historische muziek. Daar ga ik morgen nog een luisteren. Die mensen hebben het altiijd prima voor elkaar. Ik zou Jongensdroom daar zeker adviseren eens te gaan kijken. Heel mooie magnetostaten in een aluminium frame. Die Airtech ESL bedoelde ik Hans. Klonk echt goed. Jammer dat ik je niet heb gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2023 Author Report Share Posted 7 oktober 2023 3 minutes ago, Hans van Liempd said: Schettergeluid Ben ik zeer gevoelig voor. Bij ons klonk het niet zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 1 minute ago, carl said: Die Airtech ESL bedoelde ik Hans. Klonk echt goed. Jammer dat ik je niet heb gezien. Dat zijn dus magnetostaten net als Magnepan, geen ESL's. Ik was daar tegen 5 uur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 1 minute ago, carl said: Ben ik zeer gevoelig voor. Bij ons klonk het niet zo. Nou anders gezegd dan.. oude radio geluid. Ik begrijp niet dat mensen over Voxativ zo enthousiast kunnen zijn . Werkelijk niks klinkt natuurgetrouw. Luister eens naar stemmen, of een piano.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 56 minutes ago, Jongensdroom said: Ik ben er zondag. Ik ook weer, tot ca. 14:00 uur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 46 minutes ago, carl said: Ga eens bij Voxativ luisteren Wil. Hoor graag je mening. Met alle plezier, mijn beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 11 minutes ago, carl said: Dat was ik inderdaad Geerdie. En die schoolgirl was ik bijna vergeten. Waarschijnlijk heeft haar moeder nog meegespeeld in een film van Bruce Lee. Jouw commentaar dekt wel veel van het mijne trouwens. Zijn we het toch een keer eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 21 minutes ago, Geerdie said: Had jij sandalen aan Carl? Dan stond ik bij Crystal naast je Ik heb echt álles gezien en veel beluisterd. Soms maar heel even. Ik was niet echt onder de indruk van de aanwezige spullen. Maar een paar sprongen er voor mij wel uit: - Lyngdorf met de Line Arrays was erg fraai met een natuurlijke en moeiteloze weergave die je maar zelden hoort. - Ook Daudio met de Open Baffles had de boel goed voor elkaar. Ik kon niet naar binnen want het was bommetje vol. Maar wát ik hoorde was erg goed. - Het Duitse Rike Audio speelde met joekels van kasten in een kleine ruimte. Men verontschuldigde zich voor de slechte akoestiek en de slappe vloer. Ik hield m'n hart vast maar er werd tóch een mooi plaatje neergezet. Vooral interessant was de demonstratie met de twee klankschalen. Iemand daar geweest en verschil kunnen horen? Ik was geneigd om wat verschil te horen maar ik kon er niet echt de vinger op leggen. (ik zat ook helemaal rechts voor de rechter speaker dus....) - Die Schoolgirl cutie die bij Sangean als propper voor de deur stond Het viel me op dat het merendeel van de deelnemers speelde met relatief kleine speakers. Soms zelfs spreeuwenkastjes. Nou heb ik zelf óók met kleine speakers gespeeld (met een sub) maar als je eenmaal met grotere vloerstaanders hebt gespeeld, wil je niet meer terug. Was een leuke dag maar met 2,5 uur was ik er door en ook weer weg. Ben benieuwd wat jullie vonden. Vond jij niet dat bij Daudio en Lyngdorf het laag in verhouding veel te hard ging? Ik vond overigens dat de luidsprekers vaak veel te groot voor de ruimte waren. Wij hadden 7 uur nodig om rond te komen en kwamen eigenlijk tijd te kort. Dus morgen nog 'n keer lichtjes over. 2,5 uur over ca. 80 kamers... tja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 16 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik ben vandaag ook geweest. Het was weer een erg leuke dag en veel bekenden ontmoet. Over de sets ben ik minder enthousiast. In de meeste kamers veel te grote luidsprekers die veel te hard staan, scherp klinken en een bult laag produceren waar je geen U tegen zegt. Slechts een enkeling deed het in mijn oren beter. Of ik was er op het goed moment natuurlijk. Het best vond ik het bij Kii klinken. En dan met de Kii seven. Voor dat geld (€ 7500) per set heb je alleen nog een tablet nodig om muziek te spelen. Ik kreeg daar bijna het idee dat ik bij Cock zat te luisteren. Een zeer volwassen geluid uit 2 spreeuwenkastje. Het lag er wel aan waar je in de zaal zat. Ik zat midden vooraan en hoorde prachtig doortekend laag wat mooi in balans was en ook nog behoorlijk diep gaat. Iemand die wat verder naar achter zat vond het laag weer wat minder van kwaliteit. Akoestiek dus. Als goede tweede Riviera. Maar hier ging het laag niet diep en was hoog volgens mijn medeluisteraars niet erg nadrukkelijk aanwezig. Maar wat er wél uit kwam was schoon, eerlijk, ruimtelijk en mooi in balans. De Italianen van de AF groep met Airtech en Analog Audio draaiden op het laatst alleen historische muziek. Daar ga ik morgen nog een luisteren. Die mensen hebben het altiijd prima voor elkaar. Ik zou Jongensdroom daar zeker adviseren eens te gaan kijken. Heel mooie magnetostaten in een aluminium frame. Dan een grote middenmoot die best wel aardig klinkt en een rijtje absolute topsets die voor hun € 300.000,- absoluut nergens naar klinken. Veeeeeeeel te veel laag en vaak erg scherp klinkend. Ondanks de moeite die er is gedaan hadden die beter thuis kunnen blijven. Bedankt voor de tip Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 2 minutes ago, Hans van Liempd said: Vond jij niet dat bij Daudio en Lyngdorf het laag in verhouding veel te hard ging? Ik denk dat dit een kwestie van smaak is Hans. Mij stoorde het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 3 minutes ago, Hans van Liempd said: Wij hadden 7 uur nodig om rond te komen en kwamen eigenlijk tijd te kort. Dus morgen nog 'n keer lichtjes over. 2,5 uur over ca. 80 kamers... tja... Ik had de plattegrond bij de hand en liep alles systematisch af. Soms kon ik niet naar binnen maar meestal wist ik binnen 10 seconden of het interessant was of niet. Meestal niet dus... Zoals ik al zei: ik was niet onder de indruk van het gebodene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 3 minutes ago, Jongensdroom said: Bedankt voor de tip Hans. Het is moeilijk om conclusies te trekken op een show met gebrekkige ruimtes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 3 minutes ago, Geerdie said: Ik denk dat dit een kwestie van smaak is Hans. Mij stoorde het niet. Het hangt er natuurlijk van af welke muziek er gedraaid werd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 8 minutes ago, Hans van Liempd said: Vond jij niet dat bij Daudio en Lyngdorf het laag in verhouding veel te hard ging? Ik vond overigens dat de luidsprekers vaak veel te groot voor de ruimte waren. Wij hadden 7 uur nodig om rond te komen en kwamen eigenlijk tijd te kort. Dus morgen nog 'n keer lichtjes over. 2,5 uur over ca. 80 kamers... tja... Hans, meer laag dan wij bij Jeroen(?) thuis hoorden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 Just now, Jongensdroom said: Hans, meer laag dan wij bij Jeroen(?) thuis hoorden? Heel veel meer, maar dit zijn dan ook de grootste luidsprekers van Daudio. Wij hebben trouwens bij Hans geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 5 minutes ago, Hans van Liempd said: Het hangt er natuurlijk van af welke muziek er gedraaid werd. Wat me opviel was dat de ruimte, op wat gordijnen na, totaal geen akoestische aanpassingen had. Mogelijk als hier meer aandacht aan was besteedt dat het resultaat beter was geweest. Nogmaals: voor zulke grote speakers in een praktisch onbehandelde ruimte vond ik ze zeer fraai klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 19 minutes ago, Geerdie said: Waarschijnlijk heeft haar moeder nog meegespeeld in een film van Bruce Lee. Bruce Lee is van Chinese afkomst. Sangean is Taiwanees... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 Ik ga er morgen naartoe, 150 km rijden, kijk er erg naar uit. Zal ook eens bij Voxativ luisteren. Staat echter niet bij welke ruimte ze demonstreren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts