Jump to content

Dutch Audio Event

carl
 Share

Recommended Posts

10 hours ago, Hans van Liempd said:

Wel gezien en ook gehoord. Maar klonken minder snel en dynamisch dan ik had verwacht.

Deze klonken geweldig en afhankelijk wat er speelde aan muziek ook heel dynamisch.

Staat in top 3 wat ik gehoord heb  vandaag.

Edited by marcel535i
toevoeging

1 minute ago, marcel535i said:

Deze klonken geweldig en afhankelijk wat er speelde ook heel dynamisch.

Staat in top 3 wat ik gehoord heb  vandaag.

Het zou heel goed kunnen. Ik schreef al, op zondag klinkt het vaak beter. Mensen die met hun werk bezig zijn luisteren naar hun "klanten" en doen er dan wat aan. Ik hoorde gisteren dat er meer mensen waren die met hogere verwachtingen binnen waren gestapt. Vergeet niet, dat die set luidsprekers bijna € 100.000,- moet kosten.

Vandaag ook een dagje DAE gedaan. Wat zal ik er van zeggen? Welke sets hebben indruk op mij gemaakt? Nou, eigenlijk geen een.

Maar welke sets hebben dan geprobeerd indruk op mij te maken? Nou, bijna allemaal. Waarmee? Met veel laag, met veel hoog en met heel veel volume. Er waren er nog wel een paar waar ik van vond dat het wel aardig was, maar echt bijzonder zoals bijv. een paar jaar geleden de Kroma sets of vorig jaar die set met Taiko en die magnetostaten heb ik niet gevonden.

Maar was gewoon wel gezellig om met vrienden rond te lopen en nog wat anderen te spreken.

groet,

Leobus

Ik was nog een leuke set vergeten met Amphion luidsprekers bij de ingang. Ze speelden daar met een koor en dat was werkelijk heel fraai.

12 minutes ago, carl said:

Ik was nog een leuke set vergeten met Amphion luidsprekers bij de ingang. Ze speelden daar met een koor en dat was werkelijk heel fraai.

Klopt. Die heb ik vanmorgen als eerste gehoord. Daar was heel weinig mis mee (en dat wil al heel veel zeggen).

Edited by Hans van Liempd

8 minutes ago, Ruud said:

Voor mij waren de dreumusjes van Boenicke de W5 een absolute openbaring. Trokken je werkelijk de muziek in...

Ik ben nog terug geweest om de grotere te beluisteren Ruud. Helaas niet gelukt.

Enorm in de file gestaan op de terugweg, maar erg leuke dag gehad. vond zoals altijd dat er weer flinke dieptepunten in het deelnemersveld zaten.

Hier mijn indruk van de positieve demo's:

- Als eerste de Magico's met MSB verterkers. Stemmen klonken erg fraai, veel rust in het geluid.

- Vervolgens reference sounds met de Wilsons en Mark levinson. Een van de betere demo's wat mij betreft. Het klopte.

- JBL met de L100 luidsprekers en een 2000 euro geintegreerde versterker erop. Je miste wel resolutie en dynamiek (ligt niet aan de speakers), maar zeker natuurlijk een aangenaam

- Hoffner was een rustpunt in de demo's. Niet spectaculair, maar deed niet veel fout wat mij betreft

- Arpeggio acoustic met Audio Research: beste geluid van de show samen met de volgende. Erg coherent, ging nergens de fout is.

- Chord met de Sonus Faber Maxima. Wat klonk dit indrukwekkend. Heb deze speakers vaker gehoord, maar nog nooit zo goed als vandaag. Zeer indrukwekkend.

Dieptepunten wat mij betreft:

Voxativ: Extreem vermoeiend geluid. Geen natuurlijkheid zeker geen rust.

Goldmund: ook erg vermoeiend geluid, geen eenheid wel extreem kostbaar.

Dali: klonk niet heel erg slecht, maar vond het vlees noch visch. Gezien de prijs van de speakers toch bij de slechtste demo's

Allerslechtse demo wat mij betreft: De gewelfde Estelon luidsprekers aangestuurd met Moon versterking. Wat klonk dit plat, oninspirerend en onmuzikaal. Echt een aanfluiting voor het bedrag van de set. Ik zat niet op een beroerde plek, dus wat hier nu toch mis ging…

Nog wat andere ervaringen:

- Kii3+BXT: Had ze nog nooit eerder goed horen klinken tijdens 2 eerdere demo's. Had ze al afgeschreven. Nu klonk het zeker niet slecht, maar had er nog wel iets op aan te merken. Net wat minder eenheid, 3D en energie dan de beste demo's, maar wel een goede demo.

- Music2: fraaie set, extreem druk, dus niet echt goed kunnen luisteren. Klonk zeker niet slecht.

- De grote Sonus Fabers met Mcintosh: vond stemmen heel vreemd klinken, wollig, kwam totaal niet uit de verf.

- Riviera met de Deville luidsprekers: klonk op punten erg natuurlijk en makkelijk, maar daarentegen wel erg klein en ook vlak geluid. Kwam niet uit de verf wat mij betreft.

- Lyngdorf: Heb ooit eens een spectaculaire demo meegemaakt van hun top systeem. Nu legde Peter Lyngdorf zelf uit hoe geweldig dit systeem wel niet was. Heb er niet lang geluisterd. Het laag was volledig los gekoppeld van de monitor. Teleurstellend.

- Daudio: Altijd een goede demo, ook deze keer. Het klopte aan alle kanten, maar miste wat definitie in het hoog en vond het laag soms wat drukkend/wollig. Hans gaf zelf ook aan dat de gebruikte woofers een compromis zijn, dus verklaarbaar en daarom ook de aangename aanschafprijs. Prijs/kwaliteit top. Wel enorm systeem, ik vraag me af wie dit in de huiskamer zet.

Aanvulling:

Börressen: klonk niet slecht maar vond dat er voor veel minder geld toch zeker betere sets waren. Vind deze luidsprekers altijd een soort van pseudo detail geven, ietwat onnatuurlijk.

Boenicke: Vond de klank ook onnatuurlijk uit de een na kleinste luidsprekers (weet type niet edit: W11). Klont wat gekleurd in het midden door de houten konus. Heb ze al eens eerder gehoord en zelfde indruk. Niet mijn kopje thee. De kleinste W5 is gebalanceerder wat mij betreft.

Bovenstaande waarnemingen uiteraard met een korrel zout nemen. De omstandigheden zijn natuurlijk verre van ideaal, en vind dan het aantal fatsoenlijke demo's nog best een prestatie.

Edited by Edje2

58 minutes ago, pjotr27 said:

Oh, setje valt altijd te regelen. En voor veel minder als Vokativ… 

Ik ga naar zo’n show toe om indrukken op te doen. En als ik iets echt leuks zie dan wil ik nog wel een keer luisteren als ik de kans krijg Pjotr. Ik was met een vriend en zei tegen hem dat hifi net als met auto’s is. Wil je in een Ferrari of in Porsche Panama rijden? Ik ben dan meer voor de Porsche op de lange termijn. En reken maar dat die vooruit komt als je een peut gas geeft.

Edited by carl

Het is best wel grappig hoe verschillend sets worden ervaren. Ik heb bepaalde sets die hier besproken worden totaal anders ervaren en visa versa. Zo zie je maar dat er blijkbaar niet zoiets bestaat als een universele set die iedereen mooi vind.

Het begint er al mee dat iedereen op zo’n beurs  andere en vaak onbekende muziek “draait” Gydo. Als ik thuis iets probeer draai ik altijd wat muziek die ik zeer goed ken.

Edited by carl

En de enorme kwaliteits verschillen in de diverse opnames. En zijn de ls. verzet? Is de demping aangepast? Draait men iets harder/zachter.

Zo simpel is het allemaal niet. 

Een show kan slechts een indicatie zijn. Pas na een paar keer, onder verschillende omstandigheden, is mijn interesse gewekt.

Op dit moment heb ik dat alleen met D'audio. 

Vroeger met Magnepan (maar de vogel is al een paar jaar gevlogen).

Ik heb wel twee mooie lp's gekocht.

Edited by Jongensdroom

21 minutes ago, Jongensdroom said:

- Een show kan slechts een indicatie zijn. Pas na een paar keer, onder verschillende omstandigheden, is mijn interesse gewekt.

- Ik heb wel twee mooie lp's gekocht.

- Dat heb ik dus ook Wil. Ik ga zeker een keer bij D’audio luisteren.

- Welke dan?

25 minutes ago, Jongensdroom said:

Een show kan slechts een indicatie zijn. Pas na een paar keer, onder verschillende omstandigheden, is mijn interesse gewekt.

Dat klopt, maar als er ter plaatste geen "klik" is blijft het je niet bij als je eventueel iets nieuws wil kopen.

2 hours ago, carl said:

Het begint er al mee dat iedereen op zo’n beurs  andere en vaak onbekende muziek “draait” Gydo. Als ik thuis iets probeer draai ik altijd wat muziek die ik zeer goed ken.

Je kunt toch een "verzoeknummer" vragen? 

8 minutes ago, pjotr27 said:

Mooie vraag.... 

Het klinkt misschien wat patserig Pjotr maar ik zoek een LS die meer biedt dan wat ik nu heb. De prijs is een afgeleide.

1 hour ago, carl said:

Het klinkt misschien wat patserig Pjotr maar ik zoek een LS die meer biedt dan wat ik nu heb. De prijs is een afgeleide.

Hoeveel jaar ben je nu aan het zoeken @carl?  3 jaar?  5?