Jump to content

Dutch Audio Event

carl
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, HansP said:

Het lijkt er op dat er niet veel mensen de set van Aequo Audio Stilla hebben beluisterd.

Dat was voor mij ook zeker een topper.

https://www.aequoaudio.com/stilla

Jawel hoor. Zondag gehoord. Voor zo'n smalle speaker toch een heel aardig diep laag. Aequo gaat in Eindhoven een nieuwe fabriek bouwen. De oude werd te klein. Een Nederlands product waar we trots op mogen zijn.

Inderdaad, een mooie luidspreker, en in balans met niet teveel en niet te weinig, en details waren goed te horen.

Had nog niet in de gaten of het om de volledig actieve, deels actieve was.

Er zijn blijkbaar mogelijk heden om daar in te kiezen begreep ik.

Een aangename verschijning, met een niet te zwaar opgebouwd  systeem, en daarom ook wel een vrouwvriendelijk alternatief voor de melkpakken luidsprekertjes.

4 hours ago, carl said:

Ik heb die ATC diverse malen gehoord en het klinkt altijd uitstekend. Helaas passen de LS niet op mijn buizen.

Daudio gaat ook niet werken.

Wat mij prima lijkt is een buizen vv en solid state ev.

Waarom zou D’audio niet bij mij werken Wil? Het laag heeft een eigen versterker en mid en hoog kan aangestuurd worden door een 30 watt buizen.

9 minutes ago, carl said:

Waarom zou D’audio niet bij mij werken Wil? Het laag heeft een eigen versterker en mid en hoog kan aangestuurd worden door een 30 watt buizen.

Dat hangt er wel vanaf welke DAudio je wilt gaan kopen! Ze hebben niet allemaal dubbele versterking. (Nodig).

groet,

Leobus

3 hours ago, carl said:

Sorry, dan heb ik mij vergist. Ik wist niet dat dit samen kon. Het lijkt daarmee juist heeeel erg goed te kunnen. 

Mijn systeem is gebaseerd op de W1, dus ik zal ze niet afraden, maar passief heeft zo zijn voordelen, de MOB zullen ze nog wel wat verder tunen en is ook met een high end filter te krijgen, en heeft grotere woofers en is veel goedkoper, ik zou die ook op de shortlist zetten. 

1 hour ago, Walt said:

Mijn systeem is gebaseerd op de W1, dus ik zal ze niet afraden, maar passief heeft zo zijn voordelen, de MOB zullen ze nog wel wat verder tunen en is ook met een high end filter te krijgen, en heeft grotere woofers en is veel goedkoper, ik zou die ook op de shortlist zetten. 

Maar als je die MOB op het niveau van jouw speakers wilt brengen, heb je aan die 6500 euro niet genoeg.

groet,

Leobus

Mee eens maar gezien de ruimte die de speaker moet vullen lijkt me de C1 al meer dan prima. en het is ook maar net wat je zoekt.

De 2x25 watt is dan ook wel minimaal maar de versterker van Carl haalt er zeker wel een wattje of 80 tot 100 uit dus daar maak ik me niet druk om.

Goed plan,

Aardige mensen met veel kennis, en beide een zeer goed gehoor/muzikant. Ik denk dat ze je uitstekend advies kunnen geven.

Dat het laag van de W1 aktief is, dus twee versterkers maakt je set wat complexer, maar geeft je nog meer mogelijkheden om het laag naar je smaak te krijgen. Zowel het volume van het laag, alsmede de diepgang zijn instelbaar bij de W1. Tevens kun je zowel op het laag, als hoog je beste matchende versterkers inzetten. Zo heb ik Lindemann 850 versterker op het hoog, en het laag in de stevige grip van NCore OEM 500. 

Groetjes Walter

2 hours ago, Walt said:

Goed plan,

Aardige mensen met veel kennis, en beide een zeer goed gehoor/muzikant. Ik denk dat ze je uitstekend advies kunnen geven.

Dat het laag van de W1 aktief is, dus twee versterkers maakt je set wat complexer, maar geeft je nog meer mogelijkheden om het laag naar je smaak te krijgen. Zowel het volume van het laag, alsmede de diepgang zijn instelbaar bij de W1. Tevens kun je zowel op het laag, als hoog je beste matchende versterkers inzetten. Zo heb ik Lindemann 850 versterker op het hoog, en het laag in de stevige grip van NCore OEM 500. 

Groetjes Walter

Knap dat zij zo'n hoog niveau hebben weten te bereiken (ik heb geen aandelen).

Dit kon je een jaar of tien geleden al aan zien komen. Dat was ook in Veldhoven.

On 10-10-2023 at 20:56, Walt said:

De C1 is echter geen laag monster, en 2x25w kan wel, maar hij komt beter los met meer vermogen erop. Misschien is de S2 met 2x12 inch een goed compromis. 

Ik heb de S2 thuis kunnen beluisteren 3 jaar geleden. Zeker mooie luidspreker. Ze kwamen bij mij niet echt lekker uit de verf in mijn kamer. Het laag ronkte nogal. In de juiste ruimte zeker wel een mooie luidspreker. 

On 7-10-2023 at 01:44, Vinyl_Fuchs said:

Moet alweer verstek laten gaan: mijn audiobroeder (drekskater) kan niet en ik heb op dit moment ook teveel om mijn oren.  

Lees: mijn vasculair demente schoonvader heeft na een val zijn dijbeen gebroken en mijn schoonmoeder is verre van helder. Zo hadden ze zich hun oude dag ook niet voorgesteld. En dan komt het meeste op het bord van mijn vriendin, moet ik eerlijkheidshalve bekennen.