Jump to content

Kabelhooghouders/cable lifters.

leobus
 Share

Recommended Posts

Inmiddels ben ik bezig met de kabelhooghouders te maken.

Gisteren alles op maat gezaagd; ca140 stukjes Polycarbonaat. Vervolgens allemaal schuin ingefreesd zodat ze in elkaar geschoven kunnen worden.

Vandaag in elk stukje 4 gaatjes geboord voor de doorvoer van de draagdraden en nu bezig met scherpe randjes van de stukjes.

Nu nog in elkaar lijmen en draden spannen. Houdt me van de straat. Mag best met dit weer. Best leuk om zo de khh’s te zien groeien.

Ik zal Walt op het zelfbouw forum wat foto’s sturen. Kan hij ze misschien plaatsen.

groet,

Leobus

Hallo Audiofreak,

hoogte is 12,5 cm

hoogte draagdraden is ca 11 cm. Maar kan de draden op verzoek ook wel op ca 10 cm door laten hangen. Iets langere draden dus.

diepte is 4 cm

4 draagdraden op 8mm afstand van elkaar.

ik stuur de prijs wel even in een PB.

groet,

Leo

1 minute ago, Kraus vonBentinck said:

Het ziet er professioneel uit!

Hand crafted in Holland👍

Gelukkig sta ik op de lijst voor 6 stuks.

Een LB logo in fraaie goudgele calligrafische letters zou niet overdreven staan😃

Hallo Kraus

Mijn handtekening/logo zit al in de draden. Twaron geïmpregneerd met bijenwas.

groet,

Leo

7 minutes ago, Roots said:

Ziet er erg goed uit. :)  Heb je al dat gereedschap thuis staan Leo?

Nee, de zaagtafel en het freesbankje is van mijn broer. Ik help mijn broer vrij vaak met allerlei klussen en als dank mag ik dat gereedschap gebruiken. Maar voor gaatjes boren en randjes schuren heb ik eigen gereedschap.

groet,

Leobus

10 minutes ago, leobus said:

Oh, Audiofreak,

Ik ben de maat van de breedte van de voeten te geven. Dat is 7 cm. Het draagvlak van de draden is 3,5 cm.

groet,

Leo

Dus breed 7 cm 
Draagvlak draden is 3,5 cm
En de hoogte ?? Dat lijkt mij vrij belangrijk ivm gewicht netkabels en waar ik ze voor wil gaan gebruiken.

Ik heb je een PB teruggestuurd met de bestelling.

12 minutes ago, audiofreak said:

Dus breed 7 cm 
Draagvlak draden is 3,5 cm
En de hoogte ?? Dat lijkt mij vrij belangrijk ivm gewicht netkabels en waar ik ze voor wil gaan gebruiken.

Ik heb je een PB teruggestuurd met de bestelling.

Onderkant kabel (is bovenkant draagdraden) is ca 11 cm boven de vloer. Met wat langere draden kan dat op verzoek ook wel 10 cm worden. Maar dan wordt de breedte in de V vorm wel iets minder dan 3,5 cm.

groet,

Leobus

1 hour ago, Walt said:

Ik heb zo het vermoeden, dat een tweede batch gaat volgen..! 

Hoe zit dat twaron draad nou vast in de gaatjes? 

De draden komen aan een zijkant weer bij elkaar. Daar heb ik ze samen in een ader-eindbusje gedaan en vervolgens de bus met een speciale tang dicht geknepen. (Is wel te zien op een van de foto’s) Ik heb lang nagedacht over iets mooiers, maar weet even niet beter dan dit. Ik dacht bijv. aan een 2 mm verzonken imbusboutje haaks op het buitenste gat om daar de draad af te klemmen, Maar boren en tappen in 4mm dik polycarbonaat is moeilijk. Dat zou dan heel precies moeten. Te moeilijk voor mij.

groet,

Leobus

1 hour ago, leobus said:

De draden komen aan een zijkant weer bij elkaar. Daar heb ik ze samen in een ader-eindbusje gedaan en vervolgens de bus met een speciale tang dicht geknepen. (Is wel te zien op een van de foto’s) Ik heb lang nagedacht over iets mooiers, maar weet even niet beter dan dit. Ik dacht bijv. aan een 2 mm verzonken imbusboutje haaks op het buitenste gat om daar de draad af te klemmen, Maar boren en tappen in 4mm dik polycarbonaat is moeilijk. Dat zou dan heel precies moeten. Te moeilijk voor mij.

groet,

Leobus

Dat lijkt mij persoonlijk meer dan voldoende. Een afdoende oplossing en vast en zeker sterk genoeg.

Ik ga overigens mijn kabel wel "vast" zetten aan de khh"s, d.w.z dat kabel op de twee buitenste draadjes komt te liggen en onder de twee middelste doorgaat. Omdat ik een gladde vloer heb vermoed ik dat ik ook nog kleine doorzichtige anti-glij silicoontjes ga aanbrengen.

en een velletje doorzichtige stickers heb ik ook al

KHH-stickers.jpg