kappa7 Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Die gebruik ik ook, prima kabel overigens maar je test die je uit hebt gevoerd is wat betreft microfonie niet helemaal waterdicht. Invloeden van PIM spelen op die manier mee en zelfs een ring van een sleutel bos in je broekzak kan daar al effect op hebben. Dis ik weet niet hoe breedbandig jou scoop wat maar als ik hier de kabel tester van mijn werk gebruik die tot 6gig gaan dan zie ik het verschil wel erg duidelijk. hoef ik niet eens voor op de kabel te slaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Capo di tutti capi Er is een reden te bedenken om kabellifters in te zetten maar de kabellifters die onlangs het licht hebben gezien zijn prettig pretentieloos, leuk om te zien, geven een verzorgde indruk en spreken van een oog voor detail. Dat is bij elkaar een niet te verwaarlozen bijdrage aan het luistergenot. Dixit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Precies, handgemaakt door een gewaardeerd forumlid, gelukkig niet volgens de Van der Heide theorie, anders zou Leobus met deze aantallen zeker last krijgen van negatieve terugkoppeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 (edited) Mijn Leobus kabellifters zijn binnen gekomen, hier een impressie: Mijn Sonore kabel is 275cm lang wat eigenlijk overkill is voor mij ruimte, dus paar bochten om de extra lengte kwijt te kunnen, tevens zit er een houten blokje op de overgang 3 naar 2 en is de Sonore kabel erg buigslap, deze 3 items kosten wat extra kabellifters, 6 per kabel red ik het net. Edited 5 augustus 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Ziet er netjes uit zo, mooie oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Ik ben er ook wel van gecharmeerd, eenvoudig ontwerp maar ziet er netjes uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 'T ziet er prachtig uit, maar denk je niet dat die nutteloze kabellengte meer "verdriet" brengt dan wat je met de kabelheffers kunt oplossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Denk eigenlijk dat dat wel meevalt, op zich is 275cm een vrij courante lengte en geeft de optie positie rack t.o.v. speakers eventueel te vergroten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Elk nadeel heb sun foordeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 (edited) Wij hebben een dikke massieve eiken vloer van 25mm, boven het beton, waar eerst nog een deklaag op zit. Is dat niet genoeg afstand? Edited 5 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke12 Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 (edited) 26 minutes ago, Tubejack said: Wij hebben een dikke massieve eiken vloer van 25mm, boven het beton, waar eerst nog een deklaag op zit. Is dat niet genoeg afstand? Heb ik ook. Ik was verbaasd over het effect wat een paar wasknijpers had waarmee ik mijn luidspreker kabel van de grond haal. Edited 5 augustus 2023 by Auke12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Ik hoop dat Leobus nog een tweede batch wil maken, misschien bleek het toch wel erg veel werk te zijn, in ieder geval vond ik de prijs per stuk an de eerste batch erg netjes. Stuur hem eens een PM zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Het ziet er wel leuk uit Walt. Baat het niet dan schaad het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 20 minutes ago, Auke12 said: Heb ik ook. Ik was verbaasd over het effect wat een paar wasknijpers had waarmee ik mijn luidspreker kabel van de grond haal. Dank je leuk om te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 augustus 2023 Author Report Share Posted 5 augustus 2023 (edited) 31 minutes ago, Walt said: Ik hoop dat Leobus nog een tweede batch wil maken, misschien bleek het toch wel erg veel werk te zijn, in ieder geval vond ik de prijs per stuk an de eerste batch erg netjes. Stuur hem eens een PM zou ik zeggen. Ik heb er nog een paar over uit de eerste batch. Ik heb zelf nog niet geprobeerd hoeveel ik er nodig heb, maar heb er al 12 weggezet. Als de hoeveelheden die al besteld zijn voldoende zijn, heb ik er nog 14 over. Aan een tweede batch begin ik pas als er minstens de helft op voorhand besteld is. Ik heb geen zin om hier met tig-gen van die dingen te blijven zitten. En dat werk was wel aardig veel, maar best leuk om te doen. Soms wat eentonig. 130 plaatjes zagen, idem frezen, 520 gaatjes boren, lange stukken touw impregneren, 65 touwtjes rijgen en vast klemmen. groet, Leobus Edited 5 augustus 2023 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Helemaal voorlopig. Ik moet de kabel nog rijgen en van de echte stickers moet de inkt eerst een nachtje drogen. Maar een leuke aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Kijk aan, gebruiker nummer 2! Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 5 hours ago, Walt said: Mijn Leobus kabellifters zijn binnen gekomen, hier een impressie: Mijn Sonore kabel is 275cm lang wat eigenlijk overkill is voor mij ruimte, dus paar bochten om de extra lengte kwijt te kunnen, tevens zit er een houten blokje op de overgang 3 naar 2 en is de Sonore kabel erg buigslap, deze 3 items kosten wat extra kabellifters, 6 per kabel red ik het net. Ziet er goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 3 hours ago, Auke12 said: Heb ik ook. Ik was verbaasd over het effect wat een paar wasknijpers had waarmee ik mijn luidspreker kabel van de grond haal. Aparte LS Auke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 4 hours ago, Auke12 said: Heb ik ook. Ik was verbaasd over het effect wat een paar wasknijpers had waarmee ik mijn luidspreker kabel van de grond haal. Hoeveel kosten die wasknijpers bij jou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 Voor de afwisseling weer eens een vraag zonder humor; Wat zijn de hoorbare verschillen met en zonder die tuinstoeltjes uit Madurodam? Daar heb ik nog niet zo veel over gelezen tot nu toe. Wel graag blind luisteren. Laat je vrouw ze wisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 (edited) Verveel jij je of zo? Kun je a.u.b. stoppen met die zogenaamde grappige reacties, dank je. Edited 5 augustus 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 42 minutes ago, Jongensdroom said: Voor de afwisseling weer eens een vraag zonder humor; Wat zijn de hoorbare verschillen met en zonder die tuinstoeltjes uit Madurodam? Daar heb ik nog niet zo veel over gelezen tot nu toe. Wel graag blind luisteren. Laat je vrouw ze wisselen. 1 ding klopt precies: volslagen humorloos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 augustus 2023 Report Share Posted 5 augustus 2023 43 minutes ago, Walt said: Verveel jij je of zo? Kun je a.u.b. stoppen met die zogenaamde grappige reacties, dank je. Ik las een opmerking over levendigheid op het forum. Levendigheid brengen ......... daar wil ik best mee helpen. Bovendien hebben een paar leden er expliciet om gevraagd. Vermoedelijk speelt dit, omdat er een paar zuurpruimen op ons mooie forum zitten. Deze lieden kunnen humor niet waarderen. Dat is echt heel erg jammer, want een stukje humor in het leven is zo belangrijk. Er is al zoveel ellende op de wereld. Humorloze mensen kunnen volgens de psychologie het beste de oorzaak bij zichzelf zoeken en niet bij de persoon die het brengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 augustus 2023 Author Report Share Posted 5 augustus 2023 Ik ben dol op (bijv.) pizza. Als mijn vrouw ze maakt tenminste. Maar elke dag weer pizza begint wel wat te veel te worden. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts