leobus Posted 24 augustus 2023 Author Report Share Posted 24 augustus 2023 42 minutes ago, Bebatoli said: Ik begrijp erg goed dat je hobby-matig met audio actief bezig bent, alleen word er zelden aangenomen dat meten veel verder gaat dan luisteren. Maar die tools hebben de meesten niet. Kan je misschien een verwijzing geven naar meetresultaten aan al dan niet gelifte kabels? Ik heb zo het vermoeden dat die metingen helemaal niet bestaan. Blijft “meten” met de oren dus over. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 Om het meetbaar te maken zou je een speciale versterker moeten bouwen die de beïnvloeding meetbaar maakt. De capaciteit tussen de aders van de kabel zelf is vele malen groter en wel hoorbaar en meetbaar. Het enige voordeel van een kabel lifter is dat, indien hoog genoeg, je er onder kan stofzuigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 augustus 2023 Author Report Share Posted 24 augustus 2023 8 minutes ago, Bebatoli said: Om het meetbaar te maken zou je een speciale versterker moeten bouwen die de beïnvloeding meetbaar maakt. De capaciteit tussen de aders van de kabel zelf is vele malen groter en wel hoorbaar en meetbaar. Het enige voordeel van een kabel lifter is dat, indien hoog genoeg, je er onder kan stofzuigen. Je kunt je beweringen dus niet hard maken met de door jou gewenste/vereiste metingen. Wel beweer je geen effecten te horen. En vervolgens bekritiseer je mensen die wel effecten horen. Beide oordelen zijn toch subjectief? Vreemd! En even over die capaciteit van kabels: die wordt bepaald door de afstand van de geleiders en door het diëlectricum dat er omheen zit. En als je kabels op de vloer legt, verander je toch het diëlectricum omdat dat van de vloer dan meedoet? En dan hebben we het nog niet eens over trillingen die evt door de Twaron worden geabsorbeerd. Zijn trillingen in- of van kabels dan slecht? Ik heb geen flauw idee, maar baat het niet, het schaadt ook niet. Wat ik wel zeker weet is dat Twaron trillingen dempt. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 Het is straf dat ik me moet verdedigen na het plaatsen van een kritische noot. Als de enig poot waarop jullie zich baseren is dat er mogelijk hoorbaar verschil is en dat neem ik dan niet zomaar aan. Dus kan ik net zo goed beweren dat jullie ervaringen ook niet hard te maken zijn. Als mensen verschil horen in deze materie ben ik er bijna zeker van overtuigd dat men verschil wil horen. Het is dus spijtig dat mensen denken dat ik mijn "gelijk" wil halen want dat heeft er nu juist niets mee te maken. Ook Onno begrijpt totaal mijn beweegreden niet, ik heb hem daar al eerder op gewezen. Ik wil er nog aan toevoegen dat trillingen in signaal gevoelige kabels wel degelijk een invloed kunnen hebben, ik heb het dan over interlinks en phonokabels. Bij speakerkabels is dat quasi onbestaande, ook de capacitieve invloed ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 augustus 2023 Author Report Share Posted 24 augustus 2023 5 minutes ago, Bebatoli said: Het is straf dat ik me moet verdedigen na het plaatsen van een kritische noot. Als de enig poot waarop jullie zich baseren is dat er mogelijk hoorbaar verschil is en dat neem ik dan niet zomaar aan. Dus kan ik net zo goed beweren dat jullie ervaringen ook niet hard te maken zijn. Als mensen verschil horen in deze materie ben ik er bijna zeker van overtuigd dat men verschil wil horen. Het is dus spijtig dat mensen denken dat ik mijn "gelijk" wil halen want dat heeft er nu juist niets mee te maken. Ook Onno begrijpt totaal mijn beweegreden niet, ik heb hem daar al eerder op gewezen. Ik wil er nog aan toevoegen dat trillingen in signaal gevoelige kabels wel degelijk een invloed kunnen hebben, ik heb het dan over interlinks en phonokabels. Bij speakerkabels is dat quasi onbestaande, ook de capacitieve invloed ! Ken je het spreekwoord “Wie kaatst, moet de bal verwachten”? JIJ plaatst een kritische noot en vindt het dan straf dat je daarop aangesproken wordt! En als er dan om bewijs gevraagd wordt om jouw kritische noot met , door jou geopperde, metingen te bewijzen, komt er niets. Ga je eigen topic maar vervuilen met je zendeling gedrag. De gelovigen hier bekeren is kansloos/zinloos. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 AMEN ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 1 hour ago, Bebatoli said: Ook Onno begrijpt totaal mijn beweegreden niet, ik heb hem daar al eerder op gewezen. Het was wel een beetje vals om er uit het niets een aspect bij te halen (3e oog) dat geen enkel verband heeft met deze discussie, vindt je ook niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 4 hours ago, audiofreak said: Om vervolgens toch weer later onder een nieuwe naam terug te komen. Ook heb je mij in het verleden meerdere malen verzocht om het forum op te heffen. Maar het meest belachelijk vind ik dat je nu weer iets gaat aanhalen over mijn derde oog en dat weer opnieuw onzin noemt. Wat voor jou onzin is hoeft voor een ander geen onzin te zijn en daarbij kan je iemand anders ook gewoon in zijn eigen waarde laten. Zo is dat ook met dit wat over de kabel lifters gaat. Je opmerking over dat : "Je het niet kan laten", zegt daarin dus genoeg. Daarmee ontlok je een reactie en als jou mijn reactie niet aanstaat ga je dingen erbij halen die je dan opnieuw als onzin bestempelt. Spot on... Laat gaan Onno, hier ga jij niet blij van worden. We doen allemaal wat ons goeddunkt om de overtuigingskracht van onze beleving te verhogen. Laat je niet gek maken door zielloze nuchterheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 4 hours ago, Bebatoli said: Dat is juist het probleem, subjectief gezwets word aangenomen maar als we over meten spreken is dat deels "onzin" of heeft men daar geen "behoefte" aan. Nee, ik heb het hier over de voorrang die een muziekliefhebber verleent aan zijn waarneming boven grafieken met meetgegevens. Dat kun je doen zonder meetgegevens als onzin af te doen. Je verleent slechts voorrang aan je eigen waarneming, omdat het per slot van rekening wel die eigen waarneming is waar je blij van moet worden en niet van fancy grafieken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 Ha Leobus, wellicht moet je nog een prijsindicatie afgeven, men weet mogelijk nu niet wat ze kosten… Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 augustus 2023 Author Report Share Posted 24 augustus 2023 Als iemand een prijs wil weten, krijgt hij die wel via een PB tje. Hier een prijs noemen resulteert toch in: “Oh, dat is niet duur” of “Dat is veel te duur voor iets dat niet werkt”. Heb geen zin meer in extra negatieve reacties over prijzen. Negatieve reacties heb ik al genoeg gehad. Gelukkig ook positieve. Dank daarvoor. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 De prijs heeft geen invloed op de werking, het kan wel de waarneming beinvloeden als de prijs hoog is. Ahum. https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/audiokabels-en-televisiekabels/m1978344354-ansuz-darkz-c2t-cable-lifters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 Zo dan, voor dat geld zet je heel je kamer vol met die van Leobus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 augustus 2023 Author Report Share Posted 24 augustus 2023 4 minutes ago, Groovy said: De prijs heeft geen invloed op de werking, het kan wel de waarneming beinvloeden als de prijs hoog is. Ahum. https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/audiokabels-en-televisiekabels/m1978344354-ansuz-darkz-c2t-cable-lifters Jemig! Ik kan je verzekeren dat de prijs van die van mij, de waarneming niet zooooooo erg beïnvloedt. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 Maar kom op jongens, ik wil er nog wel 12 bij, maar dat lukt alleen als we tot de 50 komen, dus wie wil ze ook gaan testen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 5 minutes ago, leobus said: Jemig! Ik kan je verzekeren dat de prijs van die van mij, de waarneming niet zooooooo erg beïnvloedt. groet, Leobus Die gedachte had ik ook al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 Leo, ik wil er wel 20, maar zouden ze ook geschikt zijn voor wat stuggere luidsprekerkabel? Ik gebruik die welke Bert maakt, solid core maar bepaald niet zwaar of onbuigzaam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 2 hours ago, Bebatoli said: Het is straf dat ik me moet verdedigen na het plaatsen van een kritische noot. Als de enig poot waarop jullie zich baseren is dat er mogelijk hoorbaar verschil is en dat neem ik dan niet zomaar aan. Dus kan ik net zo goed beweren dat jullie ervaringen ook niet hard te maken zijn. Als mensen verschil horen in deze materie ben ik er bijna zeker van overtuigd dat men verschil wil horen. Het is dus spijtig dat mensen denken dat ik mijn "gelijk" wil halen want dat heeft er nu juist niets mee te maken. Ook Onno begrijpt totaal mijn beweegreden niet, ik heb hem daar al eerder op gewezen. Ik wil er nog aan toevoegen dat trillingen in signaal gevoelige kabels wel degelijk een invloed kunnen hebben, ik heb het dan over interlinks en phonokabels. Bij speakerkabels is dat quasi onbestaande, ook de capacitieve invloed ! Nee, Guido, als eerste doe je het af met dat kabel lifsters "onzin" is en dat het met meetbare en wetenschappelijk bewezen of gestaafd moet zijn. Dat reageer ik op met wat je schrijft dat dat weer "onzin" is en dat dat soort discussies al genoeg op het forum zijn geweest en je daarnaar verwijst. Dat jij er niet in gelooft mag van mij, maar je kan het topic ook laten voor wat het is en niet reageren. Daar heb ik ook iets over gezegd. Vervolgens gooi je het dan weer over een andere boeg en speel jij op de man af !!! Dat doe je naar mij toe (3e oog) en dat is niet de eerste keer dat je dat doet. Ook heb je mij eens persoonlijk gezegd dat je mij nooit meer serieus zou nemen en onlangs heb je dat openlijk hier op het forum herhaalt. En nu doe je het vandaag weer. Als je nou gewoon eens op mijn eerste en tweede tegenreactie inhoudelijk zou reageren, dan zou het je sieren. Nu speel je de onschuld dat ik jouw beweegredenen totaal niet begrijp. Misschien begrijp ik jou al te goed en dus ook je beweegredenen, maar ga ik daarin niet met je mee. Als jij tegengas krijgt en niet je gelijk krijgt of kan halen, dan gooi je het over een andere boeg en is de ander de gebeten hond of roep je "AMEN". Zo flauw is dat. Maar goed, je hebt het voor elkaar en ik zal niet meer reageren en dit topic erover bevuilen. Mijn luister bevindingen die ik nog wel zal schrijven, zal ik direct doorgeven aan de maker van deze kabellifters, zodat hij er wat aan heeft (of niet). Helaas voor de mede-forummers en believers van kabel lifsters dat jullie daardoor de pineut zijn. Ik trek mij voorlopig maar weer terug op dit prachtige levendige forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 augustus 2023 Author Report Share Posted 24 augustus 2023 Nee Onno, dat moet je niet doen. Je laten wegjagen door één persoon. Wat je hierboven allemaal aanhaalt geeft precies weer hoe ik er ook over denk. Ik hoop dat dat “AMEN” betekent dat hij zich niet meer roert in dit topic. En dan is hier meepraten wel leuk en gewaardeerd. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 Ha Thingman, stugge kabel kan prima, dan heb je er minder nodig per meter omdat stugge kabel minder zal doorbuigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 augustus 2023 Author Report Share Posted 24 augustus 2023 13 minutes ago, thingman said: Leo, ik wil er wel 20, maar zouden ze ook geschikt zijn voor wat stuggere luidsprekerkabel? Ik gebruik die welke Bert maakt, solid core maar bepaald niet zwaar of onbuigzaam... Hallo Toine, Ik ken de kabels van Theo niet direct. Ik heb ooit wel eens iets dergelijks zelf gemaakt en die waren ook redelijk stug. Maar toch niet zo stug als bijvoorbeeld de Ocos kabels waar Carl mee speelt. Onder de Ocos gaat het prima heb ik gezien, dus ik vermoed onder de “Theo kabels” ook wel. Hoeveel meter moet je van de grond houden? Met een stugge kabel lukt ca 60 cm overspanning wel. Kan je inschatten hoeveel je nodig hebt. Ik stuur je een PB voor de prijs. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 2 hours ago, leobus said: Nee Onno, dat moet je niet doen. Je laten wegjagen door één persoon. Wat je hierboven allemaal aanhaalt geeft precies weer hoe ik er ook over denk. Ik hoop dat dat “AMEN” betekent dat hij zich niet meer roert in dit topic. En dan is hier meepraten wel leuk en gewaardeerd. groet, Leobus +1 Blijf maar gewoon meedoen hier, Onno! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 2 hours ago, Walt said: Ha Thingman, stugge kabel kan prima, dan heb je er minder nodig per meter omdat stugge kabel minder zal doorbuigen. Duidelijk Walt, de orderportefeuille raakt wat meer gevuld nu. Ik denk ook wel dat 10 stuks genoeg zal zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 (edited) Ik word er ook wel eens moe van, maar het is maar een forum Onno. In het echt zijn mensen veel leuker. Edited 24 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 augustus 2023 Report Share Posted 24 augustus 2023 2 hours ago, leobus said: Hallo Toine, Ik ken de kabels van Theo niet direct. Ik heb ooit wel eens iets dergelijks zelf gemaakt en die waren ook redelijk stug. Maar toch niet zo stug als bijvoorbeeld de Ocos kabels waar Carl mee speelt. Onder de Ocos gaat het prima heb ik gezien, dus ik vermoed onder de “Theo kabels” ook wel. Hoeveel meter moet je van de grond houden? Met een stugge kabel lukt ca 60 cm overspanning wel. Kan je inschatten hoeveel je nodig hebt. Ik stuur je een PB voor de prijs. groet, Leobus Ik denk dat ik er sowieso wel 12 nodig heb, wellicht nog meer dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts