Tubejack Posted 12 augustus 2023 Report Share Posted 12 augustus 2023 (edited) @carl Stuur die KT-120's eventueel met die van Guido maar op. Dan meet ik ze door. Met die nieuwe KT-120's van Guido kun je voorlopig spelen. Neem mijn buizen tester mee als ik langskom. Edited 12 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2023 Author Report Share Posted 12 augustus 2023 (edited) Mooi zo, maar ik zit er nog op te wachten Jack Ik schat in dat de KT 120 net iets pittiger zijn dan de 6550. Spreekt mij wel aan. Edited 12 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 augustus 2023 Author Report Share Posted 13 augustus 2023 Net een artikel gelezen over “Carbon” buizen. Kennelijk een ontwikkeling van BTB uit Duitsland omdat de voorraden uit Rusland uitdrogen. Voorlopig zet ik nog even in op de KT 120 https://btb-elektronik.de/en/products/1150/tube-6550-kt88-kt90-kt100/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 De oorlog tussen Rusland en Oekraïne is -behalve voor de wapen industrie- nergens goed voor @carlHet brengt alleen maar ellende. "Carbon" in buizen bestaat al vele decennia, maar of die zoveel beter zijn? Verder kwamen veel buizen uit Rusland soms met een ander (eigen) label. Ook die bij BTB. Dat droogt allemaal op. Niet alleen KT-120, maar ook alle andere buizen uit Rusland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Toch valt me op dat bij tonefactory de meeste buizen nog op voorraad zijn en worden aangevuld. Waarom denk je dat het op droogt? Ik heb dat ook een poosje gedacht in begin van de oorlog, maar later werd alles weer aangevuld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Dat zullen dan oude voorraden zijn, die reeds voor aanvang oorlog aangeschaft/ aanwezig waren bij de handelaren. Nieuwe Russische buizen momenteel uit Rusland laten komen, zal lastig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 2 hours ago, Edje2 said: Waarom denk je dat het op droogt? Ik verwacht dat de komende jaren de sancties tegen Rusland aanhouden. Daarnaast als je in Rusland, een goed draaiende business hebt dan zijn er altijd krachten die zo'n fabriek min of meer willen nationaliseren c.q. onvriendelijk willen overnemen. Voorbeelden zijn: Svetlana die tot dan uitmuntende buizen bouwde. Wat recenter is Electro Harmonix (met een heleboel labels) dat van origine een Amerikaanse eigenaar had of heeft. Is het erg? Ikzelf vind het jammer, maar heb er niet zoveel last van. Mensen die afhankelijk zijn van zware penthodes die niemand maakt zoals: KT-120, KT-150, KT-170 zullen op termijn geen nieuwe buizen kunnen kopen. Maar ik ik vind ook vervelend dat het ook kleinere buisjes van b.v. EH treft. Wat je vooral nu ziet, dat de prijzen stijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Ach, het hele sanctie verhaal is beetje farce. Je wilt niet weten hoeveel er via andere landen alsnog naar het Westen komt...heb dat ook in Joegoslavië oorlog meegemaakt. Als er een verbod is, zijn er altijd mensen die in dat gat duiken... Er zijn intussen ook Chinese leveranciers die hele mooie buizen maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 (edited) 31 minutes ago, pjotr27 said: Er zijn intussen ook Chinese leveranciers die hele mooie buizen maken... Zeker, ook uit Hongarije, Tsjechië, Engeland?....maar ze maken geen KT-150 ..... Zo gaat dat in Rusland: https://www.ehx.com/the-ehx-story/ Maar ook Svetlana ontkwam niet When the factory was still running, I tried to contact the Russian Svetlana. Their website was totally fuzzy to begin with, about who was in charge. Very quickly I was in contact with several people, in different countries, who all claimed to be a manager and in charge for collecting the money. I did not trust this, and I let go of it. Bron:https://jacmusic.com/techcorner/ARTICLES/English/Portraits/KT88/kt88.html Edited 18 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 50 minutes ago, pjotr27 said: Ach, het hele sanctie verhaal is beetje farce. Je wilt niet weten hoeveel er via andere landen alsnog naar het Westen komt...heb dat ook in Joegoslavië oorlog meegemaakt. Als er een verbod is, zijn er altijd mensen die in dat gat duiken... Er zijn intussen ook Chinese leveranciers die hele mooie buizen maken... Zo is het maar net, er is altijd wel een land waarmee ze nog wel zaken doen en bij ons niet op de sanctie lijst staan. Dat wordt dan administratief rondgeboekt en alsnog ingevoerd in NL. Omdat de oorlog al een flinke poos aan de gang is zou je verwachten dat de voorraad in NL of Europa al op is, maar er is nog volop leverbaar. Ik vermoed dat dit nog wel een poos zo blijft. Heb nog een zwik nieuwe KT88 Gold lions liggen, dus als ik ooit weer aan de buizen ga heb ik nog even voorraad. De stuurbuisjes gebruik ik liefst oude productie. Die zijn toch vaak net even mooier, en gaan zeker langer mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 55 minutes ago, Tubejack said: Zeker, ook uit Hongarije, Tsjechië, Engeland?....maar ze maken geen KT-150 ..... Zo gaat dat in Rusland: https://www.ehx.com/the-ehx-story/ Maar ook Svetlana ontkwam niet When the factory was still running, I tried to contact the Russian Svetlana. Their website was totally fuzzy to begin with, about who was in charge. Very quickly I was in contact with several people, in different countries, who all claimed to be a manager and in charge for collecting the money. I did not trust this, and I let go of it. Bron:https://jacmusic.com/techcorner/ARTICLES/English/Portraits/KT88/kt88.html Het verhaal van Jac gelezen, ik vind zijn beoordeling van moderne Gold Lion KT88 buizen erg negatief. Ze klinken erg goed en zijn behoorlijk betrouwbaar. In mijn ogen in elk geval de best klinkende moderne productie KT88 buizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 (edited) 1 hour ago, Edje2 said: Het verhaal van Jac gelezen, ik vind zijn beoordeling van moderne Gold Lion KT88 buizen erg negatief. Ze klinken erg goed en zijn behoorlijk betrouwbaar. In mijn ogen in elk geval de best klinkende moderne productie KT88 buizen. Even kijken van Jac schrijft. Golden Lion is nu niet meer, dan één van de merken van Reflektor. Dat zie je wel met meer merken, b.v. Svetlana Winged C dat ook een tijd onder Svetlana S verkocht werd. Allemaal dezelfde buizen met een andere naam. Dus je kunt net zo goed de goedkoopste nemen. In China doen ze niet anders. Je kunt zelfs buizen bestellen met eigen opdruk. 2) Dat een negatieve review niet leuk is, snap ik. Maar Jac Music vind ik een heel betrouwbaar adres. Ik zie het hooguit als een waarschuwing. Bovendien heb jij blijkbaar wel een set goede KT-88. Niks aan de hand toch???? Goede eindbuizen halen 5000uur. Hoe lang zitten ze er in? Als ik moet uitgaan negatieve reviews, meningen of metingen dan kan ik beter helemaal stoppen met de hobby. Bron: https://jacmusic.com/techcorner/ARTICLES/English/Portraits/KT88/kt88.html Van onderaf hier zou ik die persoonlijk niet kopen. Nummer5: New Sensor is nu eigenaar van het merk GOLDEN LION, en zoals alle buizen van hen komen ze uit dezelfde fabriek, REFLEKTOR genaamd. Alle recente productie Reflektor buizen vertonen willekeurige vacuümproblemen, meer dan enig ander buismerk dat ik ken. NOS Reflektor is over het algemeen van goede kwaliteit, maar niet zo perfect als Svetlana. Maar nieuwe productie Reflektor, vind ik teleurstellend. Vacuüm kan verloren gaan, gewoon door ongebruikte buizen op voorraad te houden, grid-to-kathode shorts ontwikkelen zich na verzending, en de parameters zijn over het algemeen vrij variabel. Ik had zelfs buizen die in het stopcontact waren gemonteerd met één pin gedraaid. Wat aangeeft dat ze worden getest voor socketing, maar niet daarna. GOLDEN LION lijkt identiek als ELECTRO HARMONIX, en door ze te verkopen, leerde ik al snel, vertonen ze dezelfde willekeurige problemen als elk ander merk van REFLEKTOR. Aangezien het extreme prijsverschil niet alleen door de merknaam wordt gerechtvaardigd, lijken ze mij te duur. Ze staan dus vrij laag op deze lijst, vanwege een slechte prijs-prestatieverhouding. Edited 18 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Jac music is zeker betrouwbaar en ook zeer benaderbaar. Als je een vraag hebt dan is hij zeer bereid mee te denken. Ik trek zijn oordeel dan ook niet in twijfel, alleen vind ik het iets te negatief. Ik heb nooit grote problemen met de nieuwe Gold lion buizen gehad, maar hij heeft er zeker meer ervaring mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 1 minute ago, Edje2 said: Jac music is zeker betrouwbaar en ook zeer benaderbaar. Als je een vraag hebt dan is hij zeer bereid mee te denken. Ik trek zijn oordeel dan ook niet in twijfel, alleen vind ik het iets te negatief. Ik heb nooit grote problemen met de nieuwe Gold lion buizen gehad, maar hij heeft er zeker meer ervaring mee. Ik heb geen idee, wanneer het merk Golden Lion is over gegaan is naar de nieuwe eigenaar en welke buizen het betreft. Maar ik gebruik KT-77 van Golden Lion; Die ik de afgelopen 4...5 jaar heb gekocht zijn goed. Nul komma nul uitval of constructiefouten. Ik heb in 2017 meegedaan aan een uitbreid onderzoek. Toen waren de KT-77 de beste voor mijn van der Veen UL-40S2 versterker. En ook in mijn nieuwe SE-10 versterker is het de buis met de laagste vervorming. Maar dingen gaan en komen, ik heb alweer een nieuwe favoriet en dat is de Brimar 6550 zo mooi gemaakt Helaas niet leverbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Dat is inderdaad nieuwe productie. De oude Gold Lion buizen zijn al lang niet mneer leverbaar en zeer kostbaar als je ze kunt vinden. Een aantal jaren geleden (zeker 10) is de naam opgekocht en zijn ze Gold Lion buizen in Ruslan gaan maken. Dat is de buis waar JAc over spreekt. Ik heb dezelfde ervaring als jij hebt, nul uitval en zeer goed klinkend. Vandaar dat ik aangaf dat ik zijn kritiek nogal scherp vind. Oude eindbuizen zijn gewoon niet meer te vinden. Zeker zijn die vaak beter, maar van de nieuwe productie vind ik dit toch wel het beste alternatief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Mooi Ed. Ik zoek af en toe verder. Ikzelf hoop dat het Brimar lukt om voldoende kapitaal, kennis en machines bijenkaar te krijgen. Zodat ze zelf alle type buizen kunnen maken. Of weer een batch buizen elders? laten maken onder hun specificaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Is dat in de maak dan? En is brimar een UK initiatief. Ken het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 Bedoel, ken brimar natuurlijk wel, zeer fraaie buizen, misschien wel mijn favoriete, maar ken het initiatief niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 augustus 2023 Report Share Posted 18 augustus 2023 2 hours ago, Edje2 said: Is dat in de maak dan? En is brimar een UK initiatief. Ken het niet. Toevallig tegengekomen. Als ik de website bekijk, zijn ze al een paar jaar bezig, Het project schiet helaas niet echt op, i.i.g. wat voorraad betreft. Ik had het geluk om een setje buizen te kunnen kopen. Het zijn juweeltjes. Ik heb het eerder gemeld op dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 16 hours ago, pjotr27 said: Ach, het hele sanctie verhaal is beetje farce. Je wilt niet weten hoeveel er via andere landen alsnog naar het Westen komt...heb dat ook in Joegoslavië oorlog meegemaakt. Als er een verbod is, zijn er altijd mensen die in dat gat duiken... Er zijn intussen ook Chinese leveranciers die hele mooie buizen maken... De Chinezen hebben grote stappen gemaakt, maar ik ben/ blijf anti-China tegen beter weten in (helaas). Dus als het even mogelijk is, geen Chinese buizen en geen AliExpres hiero. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Denk met weemoed terug aan de tijd dat "Made In" nog ergens voor stond...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 2 hours ago, Vinyl_Fuchs said: De Chinezen hebben grote stappen gemaakt, maar ik ben/ blijf anti-China tegen beter weten in (helaas). Dus als het even mogelijk is, geen Chinese buizen en geen AliExpres hiero. Wel pro Russisch dan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Jaren geleden had ik een Curver bak vol G.E.C. KT 88, de enige echte originele. In 1990 heb ik toen een set G.E.C. KT 88 Gold Lion's gekocht, toen uiteraard al NOS. Ik heb die toen 400€ (!!!!) betaald. De G.E.C. buizen waren andere categorie en speelden veel beter dan de toen verkrijgbare Chinese en Russische buizen. Ik weet nog dat ik alle KT 88 buizen had doorgemeten en het leek wel of gans die Curver bak gematcht was, zo goed waren die. Later heb ik de Gold Lion buizen verkocht. De volle Curver bak KT 88 buizen heb ik spijtig genoeg weg gegeven. Dat moeten er zeker 50 geweest zijn en zouden nu hun gewicht in goud waard zijn. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Hi zit dat dan precies, in hoeverre zijn de gold Lion kt88 G.E.C. Buizen en normale kt88 G.E.C. anders? Zijn de gold Lions speciale constructie/productie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 11 hours ago, Tubejack said: Toevallig tegengekomen. Als ik de website bekijk, zijn ze al een paar jaar bezig, Het project schiet helaas niet echt op, i.i.g. wat voorraad betreft. Ik had het geluk om een setje buizen te kunnen kopen. Het zijn juweeltjes. Ik heb het eerder gemeld op dit forum. Even gekeken, maar lijkt allemaal wel op voorraad te zijn. Ik ben op dit moment in Engeland. Zou ik dan toch wat buisjes bestellen en naar mijn verblijf laten sturen? Is wel verleidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts