Jump to content

Buis kapot


carl
 Share

Recommended Posts

19 minutes ago, Edje2 said:

Hi zit dat dan precies, in hoeverre zijn de gold Lion kt88 G.E.C. Buizen en normale kt88 G.E.C. anders? Zijn de gold Lions speciale constructie/productie?

 

G.E.C. was een Engels bedrijf dat gestart is in 1886 en was fabrikant van de originele KT 88 buizen en die hebben destijds een beperkte Gold Lion versie gemaakt. G.E.C. bestaat al jaren niet meer en alle KT88 buizen die je nu vind zijn kopie's van de originele buis. Eind jaren 80 begin jaren 90 heb ik ook Chinese buizen gebruikt maar de kwaliteit was zo ondermaats dat ik toen NOS kocht. Die waren toen nog betaalbaar en verkrijgbaar.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Tubejack said:

Als ik op de webshop hier vanaf Nederland kijk, is er bijna geen voorraad. 

Ik had gezocht op ECC83 en 6SN7, de zijn volgens mij wel op voorraad. Meer dan de helft van de buizen lijken voorradig. KT88 inderdaad niet.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Bebatoli said:

 

G.E.C. was een Engels bedrijf dat gestart is in 1886 en was fabrikant van de originele KT 88 buizen en die hebben destijds een beperkte Gold Lion versie gemaakt. G.E.C. bestaat al jaren niet meer en alle KT88 buizen die je nu vind zijn kopie's van de originele buis. Eind jaren 80 begin jaren 90 heb ik ook Chinese buizen gebruikt maar de kwaliteit was zo ondermaats dat ik toen NOS kocht. Die waren toen nog betaalbaar en verkrijgbaar.

 

 

 

Dank voor de uitleg!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Edje2 said:

Ik had gezocht op ECC83 en 6SN7, de zijn volgens mij wel op voorraad. Meer dan de helft van de buizen lijken voorradig. KT88 inderdaad niet.

Die lijken inderdaad op voorraad rest valt tegen Ed, kijk maar eens bij eind buizen. Bijna niks op voorraad. Ik heb ook even via een VPN gekeken. Maar dat maakt niet uit. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

De Chinezen hebben grote stappen gemaakt, maar ik ben/ blijf anti-China tegen beter weten in (helaas). Dus als het even mogelijk is, geen Chinese buizen en geen AliExpres hiero. 

Ik begrijp je, maar staat er nog iets in je huis? 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, pjotr27 said:

Ik begrijp je, maar staat er nog iets in je huis? 

 

Je hebt helemaal gelijk. We hebben ons "een béétje" te afhankelijk gemaakt van China... Maar daarom hoef je nog niet meteen "alles" bij Ali te bestellen, zodat het per item de halve wereld over moet. Dát weiger ik ook...

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, René N. said:

 

Je hebt helemaal gelijk. We hebben ons "een béétje" te afhankelijk gemaakt van China... Maar daarom hoef je nog niet meteen "alles" bij Ali te bestellen, zodat het per item de halve wereld over moet. Dát weiger ik ook...

Je hebt geen idee hoe dat "per item" werkt. In China worden alle kleine pakketjes in een grote plastic ton gegooid en als één pakket naar Nederland gevlogen. Hier wordt de ton dan omgekiept, uitgezocht en verder verzonden.

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Hans van Liempd said:

Je hebt geen idee hoe dat "per item" werkt. In China worden alle kleine pakketjes in een grote plastic ton gegooid en als één pakket naar Nederland gevlogen. Hier wordt de ton dan omgekiept, uitgezocht en verder verzonden.

 

Dat zal. Maar ik zou al die transportbewegingen van ál die in webshops bestelde (enkele stuks...) artikelen wel eens willen zien :huh:.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, René N. said:

Dat zal. Maar ik zou al die transportbewegingen van ál die in webshops bestelde (enkele stuks...) artikelen wel eens willen zien :huh:.

Ja, bovendien blijft het vreemd dat een pakje van Ali inclusief inhoud voor minder als 5 euro soms wordt bezorgd, terwijl mijn bestelling bij een bedrijf in Nederland dit alleen al aan porto moet afrekenen…. Er is nu wel een BTW heffing, maar ik begreep dat Ali er alleen maar beter van is geworden… alle kleine ondernemers uit Azie verkopen niets meer in Nederland omdat de heffing van de BTW via de consument verloopt en er veel incassokosten zijn….

Link to comment
Share on other sites

Stel dat je op de Veluwe woont, en zo'n wegertje bij Hobo in Arnhem op moet halen. Én dat je dan het gewichtje vergeten bent.  Zou dat beter zijn dan het bezorgen door een pakketdienst? De laatste moet dat pakketje trouwens ook naar Hobo brengen. Bovendien komt die (dezelfde?)weger ook uit China, maar kost alleen het 10 voudige.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Stel dat je op de Veluwe woont, en zo'n wegertje bij Hobo in Arnhem op moet halen. Én dat je dan het gewichtje vergeten bent.  Zou dat beter zijn dan het bezorgen door een pakketdienst? De laatste moet dat pakketje trouwens ook naar Hobo brengen. Bovendien komt die (dezelfde?)weger ook uit China, maar kost alleen het 10 voudige.

 

Misschien begrijp ik deze wereld gewoon niet meer. Vroegâh had je distributiecentra waar er nog met enig volume (meer van hetzelfde bedoel ik dan) aan verzonden werd, en van dááruit naar winkels. Maar nu is het nóg gekker, en de hele wereld over, zoals in het voorbeeld van Roots...

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, pjotr27 said:

Ja, bovendien blijft het vreemd dat een pakje van Ali inclusief inhoud voor minder als 5 euro soms wordt bezorgd, terwijl mijn bestelling bij een bedrijf in Nederland dit alleen al aan porto moet afrekenen…. Er is nu wel een BTW heffing, maar ik begreep dat Ali er alleen maar beter van is geworden… alle kleine ondernemers uit Azie verkopen niets meer in Nederland omdat de heffing van de BTW via de consument verloopt en er veel incassokosten zijn….

De Chinese overheid sponsort de shipping voor een heel groot deel om de kleinere bedrijven te helpen verkopen. Uiteindelijk komt het geld toch wel bij de overheid terecht.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Tubejack said:

Even on topic, had ik het toch goed gezien China maakt ook KT-120. Dus @carl is "gered" wel ze zijn wel beetje duur....  

 

Inderdaad bedankt Jack

 

https://dynacotubeaudio.forumotion.com/t1916-now-we-have-three-types-of-kt120-tubes-really-two-photo

 

Even een vraag zijn oude buizen chemisch afval?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...