Vinyl_Fuchs Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 3 hours ago, Bebatoli said: Wel pro Russisch dan ? Nee pro-Europa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 19 minutes ago, Edje2 said: Hi zit dat dan precies, in hoeverre zijn de gold Lion kt88 G.E.C. Buizen en normale kt88 G.E.C. anders? Zijn de gold Lions speciale constructie/productie? G.E.C. was een Engels bedrijf dat gestart is in 1886 en was fabrikant van de originele KT 88 buizen en die hebben destijds een beperkte Gold Lion versie gemaakt. G.E.C. bestaat al jaren niet meer en alle KT88 buizen die je nu vind zijn kopie's van de originele buis. Eind jaren 80 begin jaren 90 heb ik ook Chinese buizen gebruikt maar de kwaliteit was zo ondermaats dat ik toen NOS kocht. Die waren toen nog betaalbaar en verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Als ik op de webshop hier vanaf Nederland kijk, is er bijna geen voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 6 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Denk met weemoed terug aan de tijd dat "Made In" nog ergens voor stond...... Je kunt toch nog steeds kiezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 17 minutes ago, Tubejack said: Als ik op de webshop hier vanaf Nederland kijk, is er bijna geen voorraad. Ik had gezocht op ECC83 en 6SN7, de zijn volgens mij wel op voorraad. Meer dan de helft van de buizen lijken voorradig. KT88 inderdaad niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 44 minutes ago, Bebatoli said: G.E.C. was een Engels bedrijf dat gestart is in 1886 en was fabrikant van de originele KT 88 buizen en die hebben destijds een beperkte Gold Lion versie gemaakt. G.E.C. bestaat al jaren niet meer en alle KT88 buizen die je nu vind zijn kopie's van de originele buis. Eind jaren 80 begin jaren 90 heb ik ook Chinese buizen gebruikt maar de kwaliteit was zo ondermaats dat ik toen NOS kocht. Die waren toen nog betaalbaar en verkrijgbaar. Dank voor de uitleg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 35 minutes ago, Tubejack said: Je kunt toch nog steeds kiezen? Ja, maar met veel meer moeite dan me lief is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 57 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Ja, maar met veel meer moeite dan me lief is. Helemaal zonder China of Rusland is lastig. Maar het kan wel. Zelfs heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 1 hour ago, Edje2 said: Ik had gezocht op ECC83 en 6SN7, de zijn volgens mij wel op voorraad. Meer dan de helft van de buizen lijken voorradig. KT88 inderdaad niet. Die lijken inderdaad op voorraad rest valt tegen Ed, kijk maar eens bij eind buizen. Bijna niks op voorraad. Ik heb ook even via een VPN gekeken. Maar dat maakt niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 11 hours ago, Vinyl_Fuchs said: De Chinezen hebben grote stappen gemaakt, maar ik ben/ blijf anti-China tegen beter weten in (helaas). Dus als het even mogelijk is, geen Chinese buizen en geen AliExpres hiero. Ik begrijp je, maar staat er nog iets in je huis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 2 minutes ago, pjotr27 said: Ik begrijp je, maar staat er nog iets in je huis? Je hebt helemaal gelijk. We hebben ons "een béétje" te afhankelijk gemaakt van China... Maar daarom hoef je nog niet meteen "alles" bij Ali te bestellen, zodat het per item de halve wereld over moet. Dát weiger ik ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 32 minutes ago, René N. said: Je hebt helemaal gelijk. We hebben ons "een béétje" te afhankelijk gemaakt van China... Maar daarom hoef je nog niet meteen "alles" bij Ali te bestellen, zodat het per item de halve wereld over moet. Dát weiger ik ook... Je hebt geen idee hoe dat "per item" werkt. In China worden alle kleine pakketjes in een grote plastic ton gegooid en als één pakket naar Nederland gevlogen. Hier wordt de ton dan omgekiept, uitgezocht en verder verzonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 19 minutes ago, Hans van Liempd said: Je hebt geen idee hoe dat "per item" werkt. In China worden alle kleine pakketjes in een grote plastic ton gegooid en als één pakket naar Nederland gevlogen. Hier wordt de ton dan omgekiept, uitgezocht en verder verzonden. Dat zal. Maar ik zou al die transportbewegingen van ál die in webshops bestelde (enkele stuks...) artikelen wel eens willen zien . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 25 minutes ago, René N. said: Dat zal. Maar ik zou al die transportbewegingen van ál die in webshops bestelde (enkele stuks...) artikelen wel eens willen zien . Ja, bovendien blijft het vreemd dat een pakje van Ali inclusief inhoud voor minder als 5 euro soms wordt bezorgd, terwijl mijn bestelling bij een bedrijf in Nederland dit alleen al aan porto moet afrekenen…. Er is nu wel een BTW heffing, maar ik begreep dat Ali er alleen maar beter van is geworden… alle kleine ondernemers uit Azie verkopen niets meer in Nederland omdat de heffing van de BTW via de consument verloopt en er veel incassokosten zijn…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Ik heb ooit eens een naalddrukweger besteld bij Ali. Het ijkgewichtje van 5 gram moest je er apart bij bestellen. De kosten waren totaal 12 euro. Week later kwam KPN met de weger en 2 uur later DHL met het ijkgewichtje. echt gebeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Stel dat je op de Veluwe woont, en zo'n wegertje bij Hobo in Arnhem op moet halen. Én dat je dan het gewichtje vergeten bent. Zou dat beter zijn dan het bezorgen door een pakketdienst? De laatste moet dat pakketje trouwens ook naar Hobo brengen. Bovendien komt die (dezelfde?)weger ook uit China, maar kost alleen het 10 voudige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Ja dat heh...Maar het is natuurlijk een belachelijke situatie zoals Pjotr ook al zei. Het is nog uit de tijd dat China aangemerkt werd als derdewereld land en daardoor de verzendkosten nihil waren. Is nu gelukkig veranderd dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 1 hour ago, Hans van Liempd said: Stel dat je op de Veluwe woont, en zo'n wegertje bij Hobo in Arnhem op moet halen. Én dat je dan het gewichtje vergeten bent. Zou dat beter zijn dan het bezorgen door een pakketdienst? De laatste moet dat pakketje trouwens ook naar Hobo brengen. Bovendien komt die (dezelfde?)weger ook uit China, maar kost alleen het 10 voudige. Misschien begrijp ik deze wereld gewoon niet meer. Vroegâh had je distributiecentra waar er nog met enig volume (meer van hetzelfde bedoel ik dan) aan verzonden werd, en van dááruit naar winkels. Maar nu is het nóg gekker, en de hele wereld over, zoals in het voorbeeld van Roots... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 En nu weer lekker luisteren naar een plaatje, met maar 2 buisjes, en wel in de phono pre..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 O jee, die twee postings hadden ook wel in één keer gekund... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 En ondertussen klagen wij waarom China zo rijk is geworden, en zoveel macht heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 4 hours ago, pjotr27 said: Ja, bovendien blijft het vreemd dat een pakje van Ali inclusief inhoud voor minder als 5 euro soms wordt bezorgd, terwijl mijn bestelling bij een bedrijf in Nederland dit alleen al aan porto moet afrekenen…. Er is nu wel een BTW heffing, maar ik begreep dat Ali er alleen maar beter van is geworden… alle kleine ondernemers uit Azie verkopen niets meer in Nederland omdat de heffing van de BTW via de consument verloopt en er veel incassokosten zijn…. De Chinese overheid sponsort de shipping voor een heel groot deel om de kleinere bedrijven te helpen verkopen. Uiteindelijk komt het geld toch wel bij de overheid terecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 augustus 2023 Report Share Posted 19 augustus 2023 Even on topic, had ik het toch goed gezien China maakt ook KT-120. Dus @carl is "gered" wel ze zijn wel beetje duur.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 augustus 2023 Author Report Share Posted 20 augustus 2023 15 hours ago, Tubejack said: Even on topic, had ik het toch goed gezien China maakt ook KT-120. Dus @carl is "gered" wel ze zijn wel beetje duur.... Inderdaad bedankt Jack https://dynacotubeaudio.forumotion.com/t1916-now-we-have-three-types-of-kt120-tubes-really-two-photo Even een vraag zijn oude buizen chemisch afval? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 augustus 2023 Report Share Posted 20 augustus 2023 even denken, Glas en Metaal. Je moet ze wel scheiden, Glas in de glasbak en oud metaal inleveren bij de oudijzerboer. Wie weet levert het nog wel iets op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts