Jump to content

Buis kapot

carl
 Share

Recommended Posts

22 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Weer een EV kaduuk: Knallen over de LS en vonken over de buisvoet van de eindbuis (211) alvorens ik hem uit kon schakelen. Word er een beetje moedeloos van en dat is nog een understatement.

Dat meen je niet, echt balen. Zijn nog maar net hersteld. Zit toch echt iets niet goed in de schakeling.

Je zult vast nog garantie hebben op de reparatie, maar ja het werk ervan. Weer spullen afgeven, weken wachten enz. Tijd voor wat anders?

Ik heb nog een paar betrouwbare Marantzen achter de hand, maar een paar betrouwbare Nat Audio Se 1's hebben mijn 1e voorkeur. Oftewel ik wil niks anders, maar betrouwbaarheid is wel een 1e vereiste. Misschien moet ik maar eens contact opnemen met Guido Tent en overleggen of/ welke modificaties tot de mogelijkheid behoren om er betrouwbare EV's van te maken. Inmiddels in een tijdsbestek van 2-3 jaar al €1500 aan reparaties besteed zonder blijvend resultaat. 😥 

Edited by Vinyl_Fuchs

13 minutes ago, Roots said:

Weet je wat mooi zou zijn ...Zo'n compleet gereviseerde oude Krell KSA50.

Ik heb  destijds een Krell KSA 50 gehad en gereviseerd, maar de KSA 100 ging veel verder. Enkele jaren geleden had ik een overname, een Krell KSA 100S, ook gereviseerd door een bekende Nederlandse firma, maar ik vond de sound erg teleurstellend. Wij hadden toen een Jeff Rowland 125 versterker in huis en die ging veel verder, dynamischer, transparanter, ..... echt geen vergelijk.

6 minutes ago, Bebatoli said:

Ik heb  destijds een Krell KSA 50 gehad en gereviseerd, maar de KSA 100 ging veel verder. Enkele jaren geleden had ik een overname, een Krell KSA 100S, ook gereviseerd door een bekende Nederlandse firma, maar ik vond de sound erg teleurstellend. Wij hadden toen een Jeff Rowland 125 versterker in huis en die ging veel verder, dynamischer, transparanter, ..... echt geen vergelijk.

Het is ook maar net wat je ervaringen waren toen....De Jeff Rowland monoblokken die ik toen hoorde zou ik niet eens gratis willen gehad hebben toen....K bdoel dan ook echt een match met Fuchs zijn Klipsch.

Even voor de goede orde Guido...Er zijn maar een paar apparaten in de 40 jaar die ik nooit vergeten ben, en daar is de eerste KSA50 er één van.

Ik heb ooit een privé demo gehad in een bekende Hilversumse high end villa met Jeff Rowland monoblokken op ook zeer kostbare Avalons. Er stond voor meer dan 100K(guldens) te spelen. Laag zat er niet in, het kon snoeihard en het bleef loepzuiver...Het stond duidelijk veel te luid!....Dat is mijn ervaring. :) 

Hoe is het Fuchs, al gerepareerd?

2 hours ago, Roots said:

Even voor de goede orde Guido...Er zijn maar een paar apparaten in de 40 jaar die ik nooit vergeten ben, en daar is de eerste KSA50 er één van.

Ik heb ooit een privé demo gehad in een bekende Hilversumse high end villa met Jeff Rowland monoblokken op ook zeer kostbare Avalons. Er stond voor meer dan 100K(guldens) te spelen. Laag zat er niet in, het kon snoeihard en het bleef loepzuiver...Het stond duidelijk veel te luid!....Dat is mijn ervaring. :) 

Hoe is het Fuchs, al gerepareerd?

Tja, als dat voor jou een memorabele herinnering was is dat prima, ik ga jou ervaringen niet in twijfel trekken.

Wij waren dealer van Jeff Rowland (wij hadden de Capri, Model 125, Continuum, Corus, Aeris, Model 625, Model 725 en Model 825)  en combineerden die met Marten speakers, Magico, Diapason, ... dat ging uitstekend. Jou ervaringen stroken niet met de mijne.

3 hours ago, Roots said:

Bedoel je nu niet de KS50?

Ik heb die gehad bij de Apogee Stage voor m'n Usher tijdperk, en die was inderdaad waanzinnig goed.

Destijds overgedaan aan Erik van Voorst (ht-forum audiovriend) en hoewel van harte gegund, toch altijd spijt van gehad...

13 minutes ago, thingman said:

Bedoel je nu niet de KS50?

Ik heb die gehad bij de Apogee Stage voor m'n Usher tijdperk, en die was inderdaad waanzinnig goed.

Destijds overgedaan aan Erik van Voorst (ht-forum audiovriend) en hoewel van harte gegund, toch altijd spijt van gehad...

Die ik had was de KSA 50. Ik vind de oude Krell's gedateerd, destijds erg mooie versterker maar nu toch achterhaald.

Een review uit 1985: https://www.stereophile.com/solidpoweramps/985krell/index.html

.

On 27-12-2023 at 01:48, Bebatoli said:

Die ik had was de KSA 50. Ik vind de oude Krell's gedateerd, destijds erg mooie versterker maar nu toch achterhaald.

Wat bedoel je met achterhaald Guido: technisch of geluidsmatig ? Dat eerste geloof ik gelijk, maar die oude High End versterkers klinken toch nog steeds waanzinnig goed? Dat hebben we bij Marco toch diverse malen meegemaakt.

Mee eens carl. Heb zelf onlangs aardig wat top spullen uit de jaren 80 gehad, en die doen zeker niet onder voor de moderne top spulletjes. Het is ook niet voor niks dat voor de oude spullen nog steeds flink geld wordt betaald: ze klinken gewoon heel goed. Uiteraard is ook hier de match erg belangrijk!

• 7 months later...

Mijn EH 6922 zijn aan hun einde. De nieuwe reserves klinken aanzienlijk beter. Nu zag ik bij Tonefactory deze buizen https://www.tonefactory.nl/6922-e88cc-tad-premium-selected?_gl=1*2xptxu*_up*MQ..*_ga*NDgzMTQ3MzQ3LjE3MjQyNDUzNjg.*_ga_XSEMV73GPK*MTcyNDI0NTM2Ny4xLjEuMTcyNDI0NTYxMy4wLjAuMA..&gclid=EAIaIQobChMIo_PTvZKGiAMV6DcGAB2E7weoEAAYASAAEgI-A_D_BwE

Het is me niet duidelijk waar TAD buizen vandaan komen en waarin ze zullen verschillen van de Elektro Harmonix buizen. Ik kan me niet voorstellen dat Jack niet meeleest.

1 hour ago, carl said:

Het is me niet duidelijk waar TAD buizen vandaan komen en waarin ze zullen verschillen van de Elektro Harmonix buizen. 

M.i. een "eigen label" van opnieuw geselecteerde  buizen, van diverse merken. Wat de verschillen zijn met EH weet ik niet.  

Edited by Tubejack

6922 ofwel E88CC. Ik zou eens kijken of je mooiere kunt vinden. Ik gebruik dit buistype zelf ook. Mooi en neutraal is bijvoorbeeld Tesla E88CC. Soms vallen Philips miniwatt E88CC nog mooier op hun plaats. Dan vooral door dat enorm mooie middengebied gekoppeld aan rust. Bijvoorbeeld Siemens van dit type vind ik zakelijk klinken. Helaas ook die ervaring met Siemens voor PC900 buizen. Ik gebruik zelf Philips in mijn phonotrap en de Tesla in voorversterker en eindversterkers. Ik heb TAD buizen in mijn hoofdtelefoonversterker gehad, wel een ander type. Daar zit nu een Telefunken smoothplate in van het type ECC83. 

Edited by Mediator

Ik was toch al van plan Cock te bellen Cor. Ik ga het morgen doen. 

Dat buizengedoe is toch ook wel ondoorzichtig. Tone Factory heeft geen idee waar die buizen vandaan komen. Ze denken dat het Elektro Harmonix buizen zijn. 

Ik heb nog heel wat ECC88/6DJ8 liggen, zoals NOS Mullard, Philips, Tesla, RCA en GE. Zelf vond ik de Philips wel erg mooi alsook de Mullard. Als ik je waterachtig heb gemaakt, ik verkoop geen buizen, ik heb nml nog wel wat plannen.....

Die term “waterachtig” kende ik nog niet Gydo. Wel erg leuk. Ik heb gelukkig altijd een reserve paartje liggen. Ik bel in ieder geval morgen Cock even op.

Ik heb er trouwens indertijd Philips in gehad. Die had Herman van Dungen voor zijn buizen CD spelers liggen. Vond ik een beetje tam klinken.

Edited by carl