Jump to content

Buis kapot

carl
 Share

Recommended Posts

Ik zou de tad buizen niet aanraden. Heb zelf ook een aantal paartjes besteld een poosje terug. Ze zouden speciaal geselecteerd en gematcht zijn, nou mooi niet. Elke old stock buis doet het beter en als je bij tonefactory of jukebox revival nieuwe productie besteld zijn ze ook heel goed gematcht.

tad levert overigens wat ze kunnen inkopen, dus kan van alles zijn. 

ik heb ook een mooie voorraad oude buisjes, ook veel 6922 (e88cc). Deze klinken over het algemeen net even beter dan de nieuwe productie en gaan bovenal heel veel langer mee. In mijn buizen voorversterker zaten bij (nieuw) aanschaf uiteraard nieuwe EH en JJ buizen (ecc83 en 6922). Deze waren na 1 jaar al op volgens mijn gevalideerde tester. De huidige zitten er al 1,5 jaar in en meten nog steeds als toen ze erin gingen

11 hours ago, carl said:

Dat buizengedoe is toch ook wel ondoorzichtig.. 

Volgens mij maak jij het probleem groter, dan het is.  Zolang je bij nieuwe buizen én bekende merken blijft, is de afkomst meestal te achterhalen.

Zelf koop ik de volgende keer weer EH als die nog leverbaar zijn.  Ook JJ heeft een aantal fraaie goed klinkende buizen. De levensduur t.o.v. topmerken is bij sommige JJ types soms wat minder, maar daar is de prijs ook naar.  

Ik heb ook de idee dat de EH 6922 wat minder lang meegaat als normaal Edje.

Wat vindt je verder klankmatig het verschil tussen EH en JJ. 

Cock vindt de hedendaagse buizen van mindere kwaliteit. Dat zou best kunnen gezien mijn ervaring. Hij komt nog een keer langs met NOS 6922 buizen.

Ik heb toen ik de buizenphono van Ruud overnam van Cock 2  Russische buizen gekregen, daar staat een raket afbeelding op, ze zijn nog niet neergestort. Ze klinken nog steeds heel goed. Ik heb ook nog Jan Philips 6922  Softex 6922  en Golden dragon e88cc buisjes. 

2 hours ago, carl said:

Cock vindt de hedendaagse buizen van mindere kwaliteit. Dat zou best kunnen gezien mijn ervaring. Hij komt nog een keer langs met NOS 6922 buizen.

Ik vind dat soort uitspraken te algemeen. Dit vind ik handig en heb ik onder mijn versterker geplakt. Hierdoor kun je objectief wat zeggen, over de levensduur.  

buizenul40s2jpeg.jpg

Edited by Tubejack

Even een Quiz voor @carl 

Ik koop 2 buizen. De ene kost €40 en de andere kost €20.  De 1e is wat steviger geconstrueerd en gaat 10.000uur mee.

De andere houdt het na 5.000 uur voor gezien. Wat is nu de beste buis van de 2? 

3 hours ago, Groovy said:

Ik heb toen ik de buizenphono van Ruud overnam van Cock 2  Russische buizen gekregen, daar staat een raket afbeelding op, ze zijn nog niet neergestort. Ze klinken nog steeds heel goed. Ik heb ook nog Jan Philips 6922  Softex 6922  en Golden dragon e88cc buisjes. 

Radetski buizen Peter?

21 hours ago, carl said:

Ik heb ook de idee dat de EH 6922 wat minder lang meegaat als normaal Edje.

Wat vindt je verder klankmatig het verschil tussen EH en JJ. 

Nooit hetzelfde type kunnen vergelijken, maar mijn ervaring met EH is positief, dat is met JJ niet altijd zo. Maar elk merk heeft betere en minder goede types. Zelf ben ik meer van de oude buisjes omdat ik die doorgaans beter vind klinken