carl Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 (edited) Ik heb me weer eens wat op de hals gehaald met het lenen van die twee Sonore interlinks van Leo. Kabels doen best veel in mijn nieuwe (onthullende) ruimte. Bij vergelijk van kabels is een CD speler wel erg makkelijk. Sommige CD’s klinken nu werkelijk nergens na, maar bij de echt goede CD’s verbaas je je wel. Bij Eric Bibb ‘s CD “Bookers Guitar” lijk je echt in een intieme ruimte te zitten (ik heb hem daarin ook gehoord). Bij Davids Crosby live uitvoering van “almost cut my hair” wordt je echt in een grote zaal verplaatst - en wat een laag met mijn tweeweg. Ik ga vanavond niet van kabel veranderen, morgen twee dagen met een vriend zeilen en daarna ga ik van de Sonore weer terug naar de Kimber. Ben benieuwd. Vanavond in ieder geval Cock proberen te bellen. Edited 9 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Herkenbaar, geweldige interlink die Tourmaline! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Wauw, dan heb je mooie stappen gemaakt Carl! Ben benieuwd waar je op uit gaat komen met de interlink . Wel een verkeerd moment, dat zeilen de komende dagen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2023 Author Report Share Posted 9 augustus 2023 (edited) Ik zal hem volgende week nog wel kunnen beluisteren Rene. Had jij nu die Nano Tubes? Edited 9 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2023 Author Report Share Posted 9 augustus 2023 (edited) Dat Nano gedoe is toch wel een product van de toekomst https://www.claid.nl/?page_id=51 Zeer interessant. Edited 9 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 augustus 2023 Report Share Posted 9 augustus 2023 Ik heb zo het vermoeden dat deze nano folie niks te maken heeft met de carbo nano tubes waarvan de geleiders van Sonore zijn gemaakt. Nano is tegenwoordig een modewoord dat te pas en te onpas wordt gebruikt. Uit de bovengenoemde site kan ik niet opmaken wat er nou “nano” is aan de folie. Waarschijnlijk erg dun of zoiets. Maar er staan geen materiaal gegevens in, dus ik snap dat “nano” niet. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2023 Author Report Share Posted 9 augustus 2023 Bij nader inzien dacht ik dat ook Leo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 10 hours ago, leobus said: Uit de bovengenoemde site kan ik niet opmaken wat er nou “nano” is aan de folie. Ja, trend. Op de folie zit een coating die een specifiek deel van het licht-/stralingsspectrum blokkeert. Iets dat ook op de binnenkant van kwaliteits HR+++++ glas zit. Het zijn heel dunne metaal- of metaalzout coatings. Vergelijk het met coatings op de lens van je camera, alleen dan met een ander doel. Heeft niets met 'nano' te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 augustus 2023 Report Share Posted 10 augustus 2023 11 hours ago, carl said: Dat Nano gedoe is toch wel een product van de toekomst https://www.claid.nl/?page_id=51 Zeer interessant. Is dat niet een bestaand product met een nieuw naampje? Raamfolie bestaat al vele decennia en afhankelijk van het type reflecteert het meer of minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 augustus 2023 Author Report Share Posted 10 augustus 2023 Als die cijfers kloppen vind ik dat wel vooruitgang Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 augustus 2023 Report Share Posted 11 augustus 2023 (edited) 20 hours ago, carl said: Als die cijfers kloppen vind ik dat wel vooruitgang Jack. Wij hebben het +/- 20 jaar terug op de bovenverdieping laten aanbrengen want we wonen pal op het zuiden. Je hebt allerlei varianten, meer of minder licht en warmte doorlatend. Met de versie die wij hebben is het zo'n 5C koeler t.o.v. normaal dubbel glas. Nadeel heeft het ook, of een voordeel hoe je het ziet..., b.v. WiFi gaat er minder makkelijk door. Hoor je bijna nooit iemand over... Bedrijf bestaat nog steeds. https://suncontrol.nl/raamfolie/ Edited 11 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts