Jump to content

Sonore kabel

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb me weer eens wat op de hals gehaald met het lenen van die twee Sonore interlinks van Leo. Kabels doen best veel in mijn nieuwe (onthullende) ruimte. Bij vergelijk van kabels is een CD speler wel erg makkelijk. Sommige CD’s klinken nu werkelijk nergens na, maar bij de echt goede CD’s verbaas je je wel. Bij Eric Bibb ‘s CD “Bookers Guitar” lijk je echt in een intieme ruimte te zitten (ik heb hem daarin ook gehoord). Bij Davids Crosby live uitvoering van “almost cut my hair” wordt je echt in een grote zaal verplaatst - en wat een laag met mijn tweeweg. Ik ga vanavond niet van kabel veranderen, morgen twee dagen met een vriend zeilen en daarna ga ik van de Sonore weer terug naar de Kimber. Ben benieuwd. Vanavond in ieder geval Cock proberen te bellen.

Edited by carl

Ik heb zo het vermoeden dat deze nano folie niks te maken heeft met de carbo nano tubes waarvan de geleiders van Sonore zijn gemaakt.

Nano is tegenwoordig een modewoord dat te pas en te onpas wordt gebruikt. Uit de bovengenoemde site kan ik niet opmaken wat er nou “nano” is aan de folie. Waarschijnlijk erg dun of zoiets. Maar er staan geen materiaal gegevens in, dus ik snap dat “nano” niet.

groet,
Leobus

10 hours ago, leobus said:

Uit de bovengenoemde site kan ik niet opmaken wat er nou “nano” is aan de folie.

Ja, trend. Op de folie zit een coating die een specifiek deel van het licht-/stralingsspectrum blokkeert. Iets dat ook op de binnenkant van kwaliteits HR+++++ glas zit. Het zijn heel dunne metaal- of metaalzout coatings. Vergelijk het met coatings op de lens van je camera, alleen dan met een ander doel. Heeft niets met 'nano' te maken.

20 hours ago, carl said:

Als die cijfers kloppen vind ik dat wel vooruitgang Jack.

Wij hebben het +/- 20 jaar terug op de bovenverdieping laten aanbrengen want we wonen pal op het zuiden.  Je hebt allerlei varianten, meer of minder licht en warmte doorlatend. Met de versie die wij hebben is  het zo'n 5C koeler t.o.v. normaal dubbel glas.  Nadeel heeft het ook, of een voordeel hoe je het ziet..., b.v. WiFi gaat er minder makkelijk door.  Hoor je bijna nooit iemand over...   

Bedrijf bestaat nog steeds. https://suncontrol.nl/raamfolie/

Edited by Tubejack