carl Posted 15 augustus 2023 Report Share Posted 15 augustus 2023 Op weg naar Schiedam (oppassen) ben ik het bijzondere nummer van de HVT over kabels aan het lezen. Op zich leuk maar er wordt helaas niets aan vergelijking van klank gedaan. Ik weet niet of Marco er in voor is. Ik zou aan het eind van het jaar wel eens een forumdag willen hebben waarbij Marco zorgt voor de Nano Tube van van de Hul en wij daar een paar (merk) kabels tegenover mogen zetten. Puur om een indruk te krijgen van de gehoormatige verschillen en de (vermeende?) superioriteit van de Nano Tube. Zou me echt heel leuk lijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 augustus 2023 Report Share Posted 15 augustus 2023 Je zou ook gewoon Marco kunnen vragen om wat demokabels op te sturen ... En dan misschien zelf een demo geven in je fantastische souterrain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2023 Author Report Share Posted 15 augustus 2023 (edited) Persoonlijk vind ik het wel leuk om weer eens iedereen bij elkaar te zien Roots. Die van de Hul Nano Tubes kabels zijn extreem duur. Ik verwacht niet dat ik ze ter demo krijg want voor die bedragen koop ik ook geen kabels. Overigens zijn mensen die ik een beetje ken in principe welkom. Edited 15 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 augustus 2023 Report Share Posted 15 augustus 2023 Ja maar...Marco moet een demo gaan geven met kabels die jij toch niet gaat kopen, enkel en alleen om iedereen weer bij elkaar te zien? Je kan ze toch prima zelf demonsteren op CJ's en Quad? Hapje en drankje, BBQ trapje op onder de bomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 Ik heb helaas niet zo’n grote luisterkamer. Dus ik houd het maar op individuele bezoeken. Zaterdag Roger, vorige week Leo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 15 hours ago, carl said: Op weg naar Schiedam (oppassen) ben ik het bijzondere nummer van de HVT over kabels aan het lezen. Op zich leuk maar er wordt helaas niets aan vergelijking van klank gedaan. Ik weet niet of Marco er in voor is. Ik zou aan het eind van het jaar wel eens een forumdag willen hebben waarbij Marco zorgt voor de Nano Tube van van de Hul en wij daar een paar (merk) kabels tegenover mogen zetten. Puur om een indruk te krijgen van de gehoormatige verschillen en de (vermeende?) superioriteit van de Nano Tube. Zou me echt heel leuk lijken. Dat hebben we al eens gedaan. Dat was in gebouw van de verkenners. De akoestiek was heel slecht. Er waren duidelijk verschillen te horen en je kon vaststellen welke in die setup het best klonk. Ik dacht een Stealth. Maar.............dan weet je nog steeds niet welke kabels jij moet hebben in je eigen situatie. Zelf kabels in huis halen (lenen) is het enige wat werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 Daar heb je natuurlijk een punt Wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 6 hours ago, Jongensdroom said: Dat hebben we al eens gedaan. Dat was in gebouw van de verkenners. De akoestiek was heel slecht. Er waren duidelijk verschillen te horen en je kon vaststellen welke in die setup het best klonk. Ik dacht een Stealth. Maar.............dan weet je nog steeds niet welke kabels jij moet hebben in je eigen situatie. Zelf kabels in huis halen (lenen) is het enige wat werkt. Ik meen mij van toen te herinneren dat de Stealth en de Sonore toen ongeveer gelijkwaardig waren. En laat Carl nou net twee setjes van die Sonore’s te leen hebben om uit te proberen. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 Ik wil de kabel de komende twee dagen nog uitproberen op de Phono stage Leo. Dit weekend hoor je van me. We hebben het toch over de bijeenkomst die George toen had georganiseerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 Ja dat was een leuke middag https://sites.google.com/site/vinylivan/hear-forum-dag/kabeldag-2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 Mooi verslag hoor....Sjeeees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 Inmiddels heb ik dat hele kabel nummer van HVT gelezen. Veel achtergrond info maar weinig concreets. Die eigenaren van kabelmerken zijn eigenlijk allemaal geniën die al jong audiofiel waren. En als dan iemand het heeft over de wetenschappelijke achtergronden van een stroomkabel dan zou ik toch graag weten waarop die is gebaseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 Dat kan allemaal wel zo zijn Carl...Maar je snapt het toch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 10 minutes ago, carl said: Die eigenaren van kabelmerken zijn eigenlijk allemaal geniën die al jong audiofiel waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 (edited) 15 minutes ago, Roots said: Dat kan allemaal wel zo zijn Carl...Maar je snapt het toch niet. Mijn opmerking ging over stroomkabels. En als jij het me uitlegt Roots snap ik het misschien wel Ik denk in ieder geval dat de (wijze van) afscherming erg belangrijk is. Edited 16 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 2 hours ago, Ivan10 said: Ja dat was een leuke middag https://sites.google.com/site/vinylivan/hear-forum-dag/kabeldag-2014 Erg leuk om weer eens te lezen. Ik schrok er toen bijna van dat iemand helemaal geen verschillen hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 3 minutes ago, carl said: Erg leuk om weer eens te lezen. Ik schrok er toen bijna van dat iemand helemaal geen verschillen hoorde. Dat kan je zomaar een heleboel geld schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 Misschien is die wel na de sessie bij de psycholoog terecht gekomen en daarna aan de drank geraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 8 minutes ago, carl said: Mijn opmerking ging over stroomkabels. En als jij het me uitlegt Roots snap ik het misschien wel Ik denk in ieder geval dat de (wijze van) afscherming erg belangrijk is. Het is meer zo van dat je als goede Kabelmaker kan spelen met klanksignaturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 (edited) Dat lijkt inderdaad zo Roots, maar het lijkt allemaal een beetje trial and error. Zelf heb ik steeds meer de idee dat je kabels niet los kan zien van het systeem. In de ene situatie doet een kabel het goed en in een ander dezelfde kabel minder. Ik heb overigens wel eens een keer een test gelezen tussen interlinks waar ook sterk werd gemeten. De conclusie was dat een kabel beter klonk dan de anderen omdat die extreem beter was afgeschermd. Edited 16 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 Okay...Nu gaat het weer over interlinks? Maar ik heb Furutech, Oyade en Supra, als stroomkabels op een compleet aparte fase. Mijn mening is dat je een kabel pas af moet gaan schermen buiten de inductie van de geleiders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2023 Author Report Share Posted 16 augustus 2023 11 minutes ago, Roots said: - Okay...Nu gaat het weer over interlinks? Ik denk dat voor alle kabels geldt dat het in ieder geval van belang is dat het signaal zo min mogelijk wordt aangetast. Dat is op zich meetbaar. Het zou me verder niets verbazen dat die Nano Tubes daarbij totaal anders reageren dan metalen kabels. Cock zal wel hier zijn licht wel over laten schijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 augustus 2023 Report Share Posted 16 augustus 2023 Yup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 augustus 2023 Report Share Posted 17 augustus 2023 `Het maakt mij niet uit, maar wordt er niet heel veel in herhaling gevallen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 augustus 2023 Author Report Share Posted 17 augustus 2023 Die Nano Tubes kabels zijn toch totaal iets anders dan conventionele kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts