Tubejack Posted 21 augustus 2023 Report Share Posted 21 augustus 2023 6 hours ago, Ivan10 said: Ik draai zelf met een kurken mat. Leuk dat je het experiment aangaat, Carl. De heb ik weggedaan Ivan, hij begon een beetje "korrelig" te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 augustus 2023 Report Share Posted 21 augustus 2023 6 hours ago, Tubejack said: Nou ik "veeg" mijn LP's met een stoere Levin Design borstel, daar word ik helemaal blij van Een zwarte, 6mm dikke rubber mat. Zorgt voor een "inktzwarte achtergrond. Noem het maar "onzin" Haha. DieLevin Design borstel is zeker geen onzin. Niet goedkoop, maar veruit de beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 augustus 2023 Report Share Posted 21 augustus 2023 4 hours ago, Kraus vonBentinck said: Ooit was ik fanatiek wielrenner en had je er veel voor over om je fiets lichter te maken. Onder de 10 kg moest er dan grof geld bij om 100 gram lichter te worden. Bij de tourrijders zag je soms de prachtigste spullen op hele dure frames. Soms zat er eentje tussen die aan zijn superdure en lichte fiets toch een zwaar kettingslot had hangen. Daar doet me dit matte gebeurenaan denken. Ook nu zijn er 70+ mannen in lycra die met carbon wieltjes van €1000 het fietspad betreden. There is no substitute for common sense. Herkenbaar. Bij mijn lokale fietsenmaker kwamen Duitsers met een stevig bierbuik die tussen de 10.000 en 20.000 gulden aftikten voor een nieuwe wielrenfiets. Anderzijds waar maak je "druk om", Kraus. De wereld van HighEnd in al zijn facetten is een aparte, soms absurde en deels onnavolgbare wereld. Onder de 10kg: da's wel al een tijdje geleden dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 augustus 2023 Report Share Posted 22 augustus 2023 Ik fiets al een jaar of 20 bewust op een heel zware fiets. Een Kronan, met zo'n een rek voorop. Handig met boodschappen en allerlei zware spullen naar Post.nl. Vorig jaar kreeg ik ineens de trappers niet meer rond en ik dacht "einde oefening" Maar nee, ik naar een echte ouderwetse fietsmaker. Zo'n vakman wiens werk meer hobby is. Er kwam een nieuwe trapas, trappers en uiteindelijk een nieuw achterwiel lager en hij fiets weer als vanouds. Ook met windkracht 10 waai je niet van je fiets en je krijgt heel sterke bovenbeenspieren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts