Bebatoli Posted 23 november Report Share Posted 23 november Mark Levinson is groot geworden door John Curl die de legendarische eerste versterkers had ontwerpen en zeker niet door Mark Levinson zelf. Sonus Faber is zijn magie verloren toen Franco Serblin weg ging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november Report Share Posted 23 november Precies Gydo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 november Report Share Posted 24 november Je zou dat zo kunnen zeggen...Maar de één kon niet zonder de ander, anders waren die merken daar niet. Het gaat erom dat die mooie merken opgeslokt worden door investeringsmaatschappijen. En dat 'Bose' die merken overneemt is gewoon een trieste ontwikkeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 november Report Share Posted 24 november 1 hour ago, carl said: Dat moge duidelijk zijn Toine. Als Bose die overname kan betalen dan zijn ze kapitaalkrachtig. Goed verdiend dus aan die troep. Ah zo... nu snap ik het wel ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 24 november Report Share Posted 24 november (edited) 6 hours ago, Bebatoli said: Mark Levinson is groot geworden door John Curl die de legendarische eerste versterkers had ontwerpen en zeker niet door Mark Levinson zelf. Sonus Faber is zijn magie verloren toen Franco Serblin weg ging. En toch is het allemaal niet zo simpel. John Curl heeft met Parasound niet hetzelfde kunnen neerzetten. Verder veranderen bedrijven nu eenmaal van koers, want stilstaan is achteruitgaan. En soms wordt er dan al eens verkeerd gevaren. Saul Marantz draait zich waarschijnlijk om in zijn graf, moest hij weten dat zijn merk nu versterkers met kant en klare ingekochte klasse D versterkers verkoopt. En zo zie je dat ook bij vele andere merken. Het opgekocht zijn door een investeringsmaatschappij hoeft niet altijd slecht te zijn; het verschaft de opgekochte bedrijven vaak meer financiële middelen wat leidt tot meer en betere research en betere producten. Als het fout loopt, komt het vaak doordat het bedrijf die een ander bedrijf overneemt, plots hun stempel wil drukken over wat en hoe het overgenomen bedrijf verkoopt. Maar zolang de overgenomen bedrijven hun autonomie en identiteit kunnen blijven behouden, kan dit best goed werken. ZIe voorbeelden zoals KEF en Hegel, of Naim en Focal. Edited 24 november by kurt1970 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 november Report Share Posted 24 november 2 hours ago, kurt1970 said: En soms wordt er dan al eens verkeerd gevaren. Saul Marantz draait zich waarschijnlijk om in zijn graf, moest hij weten dat zijn merk nu versterkers met kant en klare ingekochte klasse D versterkers verkoopt. En zo zie je dat ook bij vele andere merken. En waarom, stilstaan is achteruitgaan schrijf je, misschien was Saul Marantz zelf wel op de kar van klasse D gesprongen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 24 november Report Share Posted 24 november Ik kan het hem natuurlijk niet meer vragen. Dit was enkel ter illustratie van een radicale verandering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 november Report Share Posted 24 november 6 minutes ago, kurt1970 said: Ik kan het hem natuurlijk niet meer vragen. Dit was enkel ter illustratie van een radicale verandering. Zo radicaal is die niet hoor, klasse D is ontwikkeld half jaren 50, alleen was het toen helemaal niet goed genoeg, maar dit ter zijde. Maar mensen zijn vaak erg conservatief als het op nieuwigheden aankomt. Men houd vaak vast aan het oude. Ik zie dat heus niet alleen bij audio hoor. Tegenwoordig is retro helemaal in, kijk maar eens naar de fototoestellen, die lijken vaak op de oude klassieke exemplaren. Het gevoel weet je.... Kijk even naar Leica, de M serie, de huidige generatie ziet er nog quasi hetzelfde uit dan diegene die +60 jaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november Author Report Share Posted 24 november 13 hours ago, Duclaasie said: En dat soort marketing gebral geloof je? Sorry.. de tweede keer was ik de smiley vergeten. Natuurlijk wordt dat niks. Bovendien denkt alleen aan snel geld verdienen. Ik vrees dus, dat we 2 mooie merken kwijtraken. Net zoals we Infinity, Marantz, Mark Levinson enz. Zijn kwijtgeraakt. Alhoewel... ML krabbelt weer een beetje op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 24 november Report Share Posted 24 november De meeste investeringen willen maar één ding, en dat is rendement op hun investering. Veelal gaat dat gepaard met snoeien in de kosten (kaasschaaf methode) en komt het innovatie zeker niet ten goede. Investeerders, je kan niet met ze en je kan niet zonder ze… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 november Report Share Posted 24 november Gelukkig heb ik geen binding met McIntosh en Sonus Faber, behalve de reeks die Franco Serblin had ontworpen. McIntosh is nooit mijn ding geweest. Ik heb ze vaak genoeg kunnen beluisteren en ze hebben mij nooit overtuigd. Ook vind ik ze spuuglelijk, veel teveel blink, blink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 24 november Report Share Posted 24 november Waar: https://alpha-audio.net/nl/achtergrond/high-end-beleving-in-een-echt-kasteel-audioexpert/ Ik vind het wel bijzonder... op uit kan draaien..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts