Jump to content

AudioExpert Castle


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Aan de andere kant, het is lastig van te voren goed de intentie in te schatten van iemand.

Men kan wat dat betreft alles beweren en als het puntje bij paaltje komt het aflaten weten.

Kan natuurlijk dat het getoonde tegen viel.

Als winkel kan je dan alleen maar hopen dat het de klant bevalt en over de brug komt.

Soms is dat dan even balen als dat niet lukt.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben héél blij dat ik niet meer in de handel sta, je moet inderdaad sportief kunnen omgaan met "tegenslag" maar klanten die je echt uitschelden, terwijl je kalm blijft, want klant is koning, was voor mij op het laatste een brug te ver. En waar ging het bijna altijd over.... de prijs. Het aantal mails dat ik kreeg met de begin zin: " Wat is jou beste prijs voor......". Van collega dealers wist je snel dat het een standaard mail was die naar vele dealers werd gestuurd.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Da's het risico van het vak, maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs. Daar staan dan wel klanten tegenover die zonder veel moeite/ zonder afdingen wel dure spullen aanschaffen. 

Dat is gewoon het probleem van bestaande klanten weet je wel hoe die zijn en wil je wat extra voordoen.

Nieuwe klanten blijven een risico wat slecht is in te schatten. maar kan je het veroorloven om die klanten te laten schieten is dan de vraag.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Bebatoli said:

Ik ben héél blij dat ik niet meer in de handel sta, je moet inderdaad sportief kunnen omgaan met "tegenslag" maar klanten die je echt uitschelden, terwijl je kalm blijft, want klant is koning, was voor mij op het laatste een brug te ver. En waar ging het bijna altijd over.... de prijs. Het aantal mails dat ik kreeg met de begin zin: " Wat is jou beste prijs voor......". Van collega dealers wist je snel dat het een standaard mail was die naar vele dealers werd gestuurd.

Daar kan ik inkomen. Mijn vader was ook blij dat ie kon stoppen met de slagerij toen de mensen alleen nog maar voor liflafjes kwamen en de grote vleesaankopen bij de supers deden. Gelukkig had ie zijn buit al binnen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jongensdroom said:

Nou, anders is het van korte duur. Alles draait om geld.

Ik gun ze natuurlijk van harte hun clientèle, maar dat is verder hun zaak.  In mijn wereld draait lang niet alles om geld. Het meeste eigenlijk niet. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kappa7 said:

Aan de andere kant, het is lastig van te voren goed de intentie in te schatten van iemand.

Men kan wat dat betreft alles beweren en als het puntje bij paaltje komt het aflaten weten.

Kan natuurlijk dat het getoonde tegen viel.

Als winkel kan je dan alleen maar hopen dat het de klant bevalt en over de brug komt.

Soms is dat dan even balen als dat niet lukt.

Niet echt mee akkoord. Het komt neer op goede afspraken maken. Als Belg heb ik mijn Blades bij iEar gekocht. iEar heeft in eerste instantie ons perfect onthaald in hun luisterruimte om de speakers te ervaren. Ook B&W 800D, Focal Scala Utopia stonden op de shortlst. Uiteindelijk viel de keuze op de KEFs. Gegeven het prijskaartje wou ik die dingen, alvorens te kopen, in mijn eigen luisterruimte horen. Sportieve reactie van iEAr was "geen probleem!". Toen heb ik hen de opmerking gemaakt dat gegeven het feit ik in België woon, men hier sowieso een dag aan verspeelt met 2 man. Ik heb dan ook de vraag gesteld wat de kost is als ik "nee" zeg na de test in mijn leefruimte. Dit aanzoek werd geweigerd, wat heel sportief is, maar, men mag er niet zomaar vanuit gaan dat een dealer at 0 cost even die spullen in jouw leefruimte komt neerpoten. Vergeet niet, dat als er geen match is in je leefruimte, dit je een berg geld bespaart. Maw, een minimale "kost" tav de dealer om de spullen in je leefruimte te installeren, is perfect terecht. Achteraf kan die kost nog altijd in mindering gebracht worden bij een aankoop.
In een ver verleden was ik moterrijder. Vaak werd toen, toevallig tijdens het weekend, een bike op "demo" gevraagd, en na het weekend ingeleverd als "het is niet echt mijn goesting". Got my point? Ook daar is men van afgestapt, en vraagt men een vergoeding, dewelke in mindering wordt gebracht bij aankoop.

Edited by kurt1970
Link to comment
Share on other sites

Dat is natuurlijk een prima manier om minder serieuze klanten af te schrikken.

Kan je je dat veroorloven als winkel dan is dat prima natuurlijk.

Vergeet echter niet dat als iemand nu geen klant wordt deze later altijd klant kan worden of mogelijk zelfs een ander aanraad om naar een bepaalde winkel te gaan om dat deze wel de moeite neemt om in mogelijk nieuwe klanten te investeren.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, kappa7 said:

Dat is natuurlijk een prima manier om minder serieuze klanten af te schrikken.

Kan je je dat veroorloven als winkel dan is dat prima natuurlijk.

Vergeet echter niet dat als iemand nu geen klant wordt deze later altijd klant kan worden of mogelijk zelfs een ander aanraad om naar een bepaalde winkel te gaan om dat deze wel de moeite neemt om in mogelijk nieuwe klanten te investeren.


ik denk dat dat de essentie is. Je kunt van tevoren niet weten wat iemands intenties zijn of binnen wat voor netwerk iemand zich bevind, waarbij je het risico loopt dat je latere of indirecte verkopen misloopt. Staat natuurlijk wel buiten kijf dat je zowel als koper als ook als verkoper beter gewoon eerlijk kan zijn en open kaart spelen, dat houdt het voor iedereen leuk. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Bebatoli said:

Toen wij een winkel hadden was er eens een klant die interesse had in een speaker (Grimm LS1) en wilde die thuis eerst beluisteren. Dat kon, alleen woonde die man in Luxemburg. De man was blijkbaar ernstig geïnteresseerd een ik reed naar hem met de Grimm's opdat hij die thuis kon beluisteren. De speakers bij hem opgesteld en de beste man luisterde aandachtig. Tegen het eind van de dag, toen ik terug huiswaarts wilde gaan en de speakers terug in de wagen had gelegd was ik toch nieuwsgierig naar zijn eventuele interesses. Maar de man bedankte mij omdat hij de speakers eens had mogen beluisteren, maar hij bleek geen interesse te hebben. Misschien wat naïef van mij, maar ik had niet verwacht dat deze man verwachtte dat ik bijna 600 km zou rijden om ze even in zijn ruimte te laten beluisteren zonder er ernstige interesse was. Dit is geen alleen staand geval, ik heb nog zulke zaken meegemaakt. Ook klanten die je uitschelden nadat je eerst bij hen thuis een demo had gegeven, het toestel een week op proef had laten staan en nadien vroegen om 20% korting en die niet kregen omdat service ons belangrijker leek te zijn dan korting en omdat men dacht dat we er nog serieus geld op zouden verdienen, niet dus.

Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. Mijn halve huis verbouwd. Boven en beneden apparatuur laten horen. De "koper" reageerde niet eens meer.

Dat zijn lui, die liever het advies van een neefje van de buurman opvolgen, omdat die ook een draagbare radio heeft.

 

Ik merk dat er hier forumleden zijn, die vinden dat elke verkoper maar voor ze op moet draven en ook nog blij moet zijn, als er niks gekocht wordt.

Dat doet mij denken aan een muziekschool directeur, die vond dat je gratis les kwam geven, als je van je instrument houdt. Ik heb daarna de vloer met hem aangeveegd.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Groovy said:

Dan heeft hij jouw misbruikt als audiotoerist Guido.
Ik zou als klant zeker compensatie geven.

Dat soort winkels moeten entree heffen. 

Verkopers zijn uren bezig. De klant "denkt er nog even over na", om thuis op internet de goedkoopste leverancier te vinden. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Bebatoli said:

Ik ben héél blij dat ik niet meer in de handel sta, je moet inderdaad sportief kunnen omgaan met "tegenslag" maar klanten die je echt uitschelden, terwijl je kalm blijft, want klant is koning, was voor mij op het laatste een brug te ver. En waar ging het bijna altijd over.... de prijs. Het aantal mails dat ik kreeg met de begin zin: " Wat is jou beste prijs voor......". Van collega dealers wist je snel dat het een standaard mail was die naar vele dealers werd gestuurd.

Telefoon ................. wat kost ..... bij jou? .......... tja, als je wat wilt verdienen!

Klanten gunnen je alles, maar zichzelf nog heel veel meer.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Roots said:

Dat is allemaal wel zo...Maar je gaat je als audiodealer een beeld vormen wie een toerist is of niet.Je moet dan dan hard zijn. Maar het internet is meedogenloos.

Je zou voor een thuis-demonstratie b.v. 250 euro kunnen vragen. Indien men koopt, trek je dat bedrag er weer af.

Over 10 jaar zijn er geen winkels meer en bestel je alles rechtstreeks in China.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Daar kan ik inkomen. Mijn vader was ook blij dat ie kon stoppen met de slagerij toen de mensen alleen nog maar voor liflafjes kwamen en de grote vleesaankopen bij de supers deden. Gelukkig had ie zijn buit al binnen.

Ik heb mijn AOW/pensioentje ook maar net gehaald. Oorzaak Corona (nauwelijks iets gekregen van de overheid) en beunhazen die voor een paar centen les geven.

Zelfs mijn eigen leerlingen doen dit.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, kurt1970 said:

Niet echt mee akkoord. Het komt neer op goede afspraken maken. Als Belg heb ik mijn Blades bij iEar gekocht. iEar heeft in eerste instantie ons perfect onthaald in hun luisterruimte om de speakers te ervaren. Ook B&W 800D, Focal Scala Utopia stonden op de shortlst. Uiteindelijk viel de keuze op de KEFs. Gegeven het prijskaartje wou ik die dingen, alvorens te kopen, in mijn eigen luisterruimte horen. Sportieve reactie van iEAr was "geen probleem!". Toen heb ik hen de opmerking gemaakt dat gegeven het feit ik in België woon, men hier sowieso een dag aan verspeelt met 2 man. Ik heb dan ook de vraag gesteld wat de kost is als ik "nee" zeg na de test in mijn leefruimte. Dit aanzoek werd geweigerd, wat heel sportief is, maar, men mag er niet zomaar vanuit gaan dat een dealer at 0 cost even die spullen in jouw leefruimte komt neerpoten. Vergeet niet, dat als er geen match is in je leefruimte, dit je een berg geld bespaart. Maw, een minimale "kost" tav de dealer om de spullen in je leefruimte te installeren, is perfect terecht. Achteraf kan die kost nog altijd in mindering gebracht worden bij een aankoop.
In een ver verleden was ik moterrijder. Vaak werd toen, toevallig tijdens het weekend, een bike op "demo" gevraagd, en na het weekend ingeleverd als "het is niet echt mijn goesting". Got my point? Ook daar is men van afgestapt, en vraagt men een vergoeding, dewelke in mindering wordt gebracht bij aankoop.

Helemaal mee een, zo sta ik er ook in. Ik vind het niet vreemd als een dealer geld vraagt voor een demo. Sterker nog, ik geef altijd heel duidelijk aan wat mijn intenties zijn bij het beluisteren of lenen van een apparaat, het kan maar duidelijk zijn. Dat is voor beide partijen het beste. 

Ik heb echt te doen met de hedendaagse dealers. Er is teveel kijken, kijken en niet kopen volk, ik ken ze zelf ook. Als je niet teveel wilt uitgeven moet je gebruikt kopen en dan zelf het risico nemen, dat is ook een manier. Maar je kunt van een dealer niet verwachten dat hij alles voor je doet en vervolgens ergens anders koopt. Zelf vind ik zat hoogst onfatsoenlijk, maar daar lijken nog maar weinig mensen mee te zitten. Zolang ze zelf maar bediend zijn tegen zo laag mogelijke prijs...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...