Jump to content

AudioExpert Castle

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

On 21-8-2023 at 22:55, Hans van Liempd said:

Wat een fantastisch, maar vooral moedige stap van deze ondernemers! Laten we daar eens mee beginnen. En dat in deze tijd van internetwinkels en -volgens mij- nog maar een niche groep mensen die fors in Audio willen investeren. Aan de andere kant, de ondernemers zullen hier wel onderzoek naar gedaan hebben alvorens deze stap te maken. En wat een prachtige omgeving en luisterruimtes. Ik hoop dat het een groot succes zal worden! 

Edited by Rob55

20 hours ago, Bebatoli said:

Ik ben héél blij dat ik niet meer in de handel sta, je moet inderdaad sportief kunnen omgaan met "tegenslag" maar klanten die je echt uitschelden, terwijl je kalm blijft, want klant is koning, was voor mij op het laatste een brug te ver. En waar ging het bijna altijd over.... de prijs. Het aantal mails dat ik kreeg met de begin zin: " Wat is jou beste prijs voor......". Van collega dealers wist je snel dat het een standaard mail was die naar vele dealers werd gestuurd.

Ik proef best wel een brok frustratie. Heeft het ondernemerschap ook mooie herinneringen achtergelaten?

6 minutes ago, Rob55 said:

Ik proef best wel een brok frustratie. Heeft het ondernemerschap ook mooie herinneringen achtergelaten?

Zeker frustratie, maar die komt vooral omdat een aantal van onze importeurs rechtstreeks verkochten en daar kom je spijtig genoeg te laat achter.

Mooie herinneringen, absoluut, we hebben heel wat mensen een mooi geluid kunnen bezorgen maar vooral het menselijk contact was(is) het belangrijkste. Sommigen van hen zijn vrienden geworden.

1 hour ago, Rob55 said:

Wat een fantastisch, maar vooral moedige stap van deze ondernemers! Laten we daar eens mee beginnen. En dat in deze tijd van internetwinkels en -volgens mij- nog maar een niche groep mensen die fors in Audio willen investeren. Aan de andere kant, de ondernemers zullen hier wel onderzoek naar gedaan hebben alvorens deze stap te maken. En wat een prachtige omgeving en luisterruimtes. Ik hoop dat het een groot succes zal worden! 

Helemaal mee eens Rob. 

• 4 months later...
On 22-8-2023 at 21:47, Hans van Liempd said:

Neem van mij aan dat Peter en Ronnie geen hooghartige, hoogdrempelige dealers zijn.

Dat kan ik inderdaad beamen Hans. Zeer sympathieke mannen die aansluiten bij de wensen van de klant. Verkopen met evenveel plezier en enthousiasme een DVD spelertje van 500 pleuri als een setje luidsprekers van meer dan 10k.

Ben recentelijk door Peter uitgenodigd om in het kasteel een kijkje te komen nemen en hij weet donders goed dat ik niet tot de lieden behoort die daar voor een ton of meer komt shoppen. Voor een halve ton trouwens ook niet.😅

• 10 months later...

De huur was opgelopen tot € 300.000,- per jaar. En uiteindelijk betalen de klanten dat. Nou is dat met sets van meerdere tonnen wel terug te verdienen, maar die worden ook niet dagelijks verkocht denk ik. Daar komt bij, dat in het nieuwe pand ook een extreem luxe keukencentrum komt. De potentiële klanten zijn dan toch al binnen. Dichter bij de doelgroep dus. Maar de ambiance van het kasteel zal toch worden gemist. Daar staat tegenover dat de toegankelijkheid en ruimte juist weer beter zijn.