Vinyl_Fuchs Posted 22 augustus 2023 Report Share Posted 22 augustus 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2023 Report Share Posted 22 augustus 2023 Topper Maar er zijn mooiere hoorn speakers. Dit kan ik erg waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 22 augustus 2023 Report Share Posted 22 augustus 2023 Zou ik ook niet weigeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 22 augustus 2023 Author Report Share Posted 22 augustus 2023 Ik vind Blumenhofer Acoustics mooie speakers qua sound maar esthetisch vind ik ze lelijk. Gelukkig laat ik me vooral leiden door de sound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 augustus 2023 Report Share Posted 22 augustus 2023 Ik zocht eigenlijk de speakers die op vioolkasten leken. maar vond dit: En deze: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 augustus 2023 Report Share Posted 22 augustus 2023 Jakkes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 22 augustus 2023 Report Share Posted 22 augustus 2023 12 hours ago, kurt1970 said: KEF Blade: Prachtig design en sterk staaltje techniek N.a.v. jouw laatste reactie: is dit je eigen setup? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 (edited) Los van mooi of lelijk, Olsen heeft in de jaren 50/60 al uitgevogeld wat de optimale kastvormen zijn. Inwendig gewoon de gebruikelijke doos (met akoestisch optimale verhoudingen), uitwendig ruim afgeschuinde (Avalon) of afgeronde hoeken met een grote radius (Infinity Reference, Grimm). Dan is er nog de "scheve" baffle van de JBL 250ti als alternatief voor de asymmetrische plaatsing van de drivers. Op die scheve baffle kom je steeds weer uit als je baffle-simulaties doet aan grotere meerweg systemen. Het is eigenlijk wel triest, al die malle vormen bij die hele dure luidsprekers, geluidstechnisch begin je dan al met een achterstand. Mooi: Bij de Duevel Planets is vorm volgt functie erg fraai ingevuld: Edited 23 augustus 2023 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 Wat mij betreft is het beste helemaal géén kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 Mooie speakers @Seed7 , zeg het met je luidspreker. Ik heb alleen de ATC gehoord op een beurs. De andere modellen niet. Althans ik denk dat het ATC is? De Sonore Statement was ook kastloos. Een stevig en groot ontwerp. De Statement heb ik zelf nooit kunnen beluisteren. Maar er zijn enkele forumleden, die dat wel hebben gedaan. Verder vind ik de Blumenhofer mooi met hun houtwerk afwerking, maar dat heeft vast geen invloed op het geluid. Kastloze ontwerpen kom je op een hifibeurs weinig tegen, behalve het Nederlandse Daudio. Ze komen ook weer naar het Dutch Audio Event 2023, lees ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 23 augustus 2023 Author Report Share Posted 23 augustus 2023 Deze mogen ze direct bij mij neerzetten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 Wat is dat voor een merk en model @Bebatoli? Ziet er cool uit! Verrek oud-forumlid KT88 heeft The Statement ook gehoord. Maar het verslag van onze leden kan ik niet zo snel vinden. Wel van een andere audioclub, die toen langs is geweest. Toch Sonore maar eens vragen of er een kleinere oplossing mogelijk is (lach emoji hier) Mijn kleine huiskamer kan geen van de grote modellen kwijt. Kastloos is leuk, maar het wordt wel snel erg groot. Krijg op eens zin in het Dutch Audio Event. Lekker kijken naar uit de kluiten gewassen geluidssystemen Op het moment heb ik geen audiowensen, maar je weet maar nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 30 minutes ago, Bebatoli said: Deze mogen ze direct bij mij neerzetten ! https://www.theabsolutesound.com/articles/martinlogan-clx-full-range-electrostatic-loudspeaker/ Als ik dat zo lees, denk ik dat je niet tevreden zou zijn met de basweergave in vergelijking met jet MG20's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 16 minutes ago, Ivan10 said: Mijn kleine huiskamer kan geen van de grote modellen kwijt. Met een paar scharnieren aan de muur hangen en als je niet luistert klap je ze tegen de muur. Dit is geen grap. Ik ken een dergelijke opstelling in een erg smalle, pijpela, ruimte met Audiostatics. Ze hangen in een frame zodat ze na uitklappen een cm of 50 van de muur hangen. De ruimte is zwaar behandeld, vrijwel het hele plafond is absorberend gemaakt evenals de hoeken en de eerste reflectiepunten. Zowel op de wand voor als achter de luidspreker is een grote polycylindrische diffusor gemonteerd. Die zijn van dun triplex gemaakt, waarachter een smalle luchtspleet en weer absorptie materiaal. De rest van de ruimte is zo hard mogelijk gelaten. Voor een goed gesprek is het te gedempt. Voor muziek nabij perfect. Je zit op ca. 1.5m van de luidsprekers die een beetje "toe in" hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 53 minutes ago, Ivan10 said: k heb alleen de ATC gehoord op een beurs. De andere modellen niet. Althans ik denk dat het ATC is? Ja, ATC. De JBL is een heel erg goede luidspreker, in afstemming helemaal niet wat ja van JBL verwacht, misschien wel een beetje saai zelfs. De Technics is super eenvoudig om te zien, maar de techniek er in is heel fraai. Een coaxiale luidspreker waarbij beide drivers in het zelfde vlak liggen. Heel erg goede luidspreker ook, zeker voor het geld. Er zijn twee kleiner modellen, de 30 en de 50. De SB-50RX wordt als beste in de serie gezien en gaan nu gebruikt voor E350 - 750.- per paar. Misschien moet ik er toch maar eens naar kijken voor op het bureau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 23 augustus 2023 Author Report Share Posted 23 augustus 2023 Een speaker die mij erg is bijgebleven is de Apogee Diva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 Cool @Seed7 Zo dat is nog eens een luisterruimte! Hoe krijgen ze het voor elkaar. Volledig aangepast. Bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 (edited) 10 minutes ago, Ivan10 said: Hoe krijgen ze het voor elkaar. Jaren 30 woning, kinderen het huis uit. Die woningen hebben kleine slaapkamers waar net een bed over dwars in past, bij wijze van spreken. Dat en de wil om het te doen. De kosten van zo'n ingreep zijn te behappen en vallen in het niet tegenover exotische kabels of versterkers. Je kunt het helemaal zelf bouwen. Edited 23 augustus 2023 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 29 minutes ago, Seed7 said: De Technics is super eenvoudig om te zien, maar de techniek er in is heel fraai. Een coaxiale luidspreker waarbij beide drivers in het zelfde vlak liggen. Heel erg goede luidspreker ook, zeker voor het geld. Er zijn twee kleiner modellen, de 30 en de 50. De SB-50RX wordt als beste in de serie gezien en gaan nu gebruikt voor E350 - 750.- per paar. Bijzonder nooit gezien. Een leuk model ook. Op YouTube staan er enkele luisterfilms met de speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 21 minutes ago, Bebatoli said: Een speaker die mij erg is bijgebleven is de Apogee Diva. In 'panelen' is dat voor mij de eerste Martin Logan CLS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 23 augustus 2023 Author Report Share Posted 23 augustus 2023 3 minutes ago, Seed7 said: In 'panelen' is dat voor mij de eerste Martin Logan CLS Ik heb de CLS 1 keer weten excelleren en dat was in combinatie met Jadis JA 200 amp. Mooi zijn ze zeker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 13 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Dan kan een Roma Triode van Diesis Audio er ook nog wel bij i.v.t. de Daudio. Ooit gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 1 hour ago, carl said: Ooit gehoord? Nee. Het ging toch om de "looks". Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 (edited) Ik heb ze wel eens gezien en gehoord bij Audio 21. Ik was van beiden niet kapot. PS van Audio 21 ook niet - wel een goede website. Edited 23 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 augustus 2023 Report Share Posted 23 augustus 2023 11 hours ago, Ivan10 said: Verrek oud-forumlid KT88 heeft The Statement ook gehoord. Maar het verslag van onze leden kan ik niet zo snel vinden. Wel van een andere audioclub, die toen langs is geweest. Toch Sonore maar eens vragen of er een kleinere oplossing mogelijk is (lach emoji hier) Mijn kleine huiskamer kan geen van de grote modellen kwijt. Kastloos is leuk, maar het wordt wel snel erg groot. Ik heb die grote Sonores ook een aantal keren gehoord. Iemand van onze audioclub heeft de modulaire versie in zijn huiskamer staan. Modulair, maar mogelijk nóg groter dan de eerste versie. De minimale opbiuwhoogte zou 4 units zijn. Die zijn dan ongeveer een meter hoog. Echt goed klinkend zijn deze echter nooit geweest. Dat heeft iets met unit ophanging en unit afstand te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts