Jump to content

Audiophiles- You’re wasting your Money

Rob55
 Share

Recommended Posts

Dat kan je over veel dingen zeggen Rob. Zelf heb ik geen spijt van mijn aankopen. Heeft me veel plezier opgeleverd. Het verhaal vind ik niet echt sterk.

Edited by carl

Wat is precies de boodschap die deze man wil brengen? Je moet niet meer geld uitgeven dan je kunt .................?

Deze meeste musici hebben overigens geen absoluut gehoor. Dat is ook eerder storend, dan dat je er wat aan hebt. Het zegt niets.

Kort samengevat probeert hij volgens mij te zeggen dat er een verschil is tussen het gehoor bij individuen, waarbij de één dus beter (details) kan waarnemen dan de ander. Inherent daaraan heeft het voor de één dus wel zin om in goede apparatuur te investeren en voor de ander niet, omdat je gehoor het verschil simpelweg niet zou kunnen verwerken. 

klinkt op zich niet onlogisch, je gaat met een slecht zicht tenslotte ook het verschil niet zien tussen 1080p en 4K. 

Ik vraag me af voor deze man dit soort filmpjes maakt !   Voor de meeste onder ons is dit vloeken in de kerk.

Ik zelf heb geen geld "wasted" aan apparatuur maar wel tijd  aan het bekijken van dit soort filmpjes.

Het gaat niet om wat je hoort maar denkt te horen 🙂

9 hours ago, Duclaasie said:

Kort samengevat probeert hij volgens mij te zeggen dat er een verschil is tussen het gehoor bij individuen, waarbij de één dus beter (details) kan waarnemen dan de ander. Inherent daaraan heeft het voor de één dus wel zin om in goede apparatuur te investeren en voor de ander niet, omdat je gehoor het verschil simpelweg niet zou kunnen verwerken. 

klinkt op zich niet onlogisch, je gaat met een slecht zicht tenslotte ook het verschil niet zien tussen 1080p en 4K. 

Dus: als je het toch niet hoort, geef er dan geen geld aan uit?

Maar iemand kan ook een apparaat mooi vinden om te zien, zoals bij een auto (of bij een vrouw).

Of mee willen showen bij vrienden en bekenden. Anderen de ogen uitsteken. Zich als kenner voor doen. Belangrijk gevonden worden.

Je kunt er alle kanten mee uit.

1 hour ago, Sodejuu said:

Wat een sukkel is die vent. Nutteloos en kansloos.

Nou ja, nu maak ik me er zelf schuldig aan om erop te reageren.

Hij heeft in ieder geval zelf een slecht gehoor. 

En nou maar hopen dat hij hier niet meeleest.

12 hours ago, Duclaasie said:

Zo heb ik het ook begrepen en opgevat.

2 hours ago, Jongensdroom said:

Maar iemand kan ook een apparaat mooi vinden om te zien, zoals bij een auto (of bij een vrouw).

Of mee willen showen bij vrienden en bekenden. Anderen de ogen uitsteken. Zich als kenner voor doen. Belangrijk gevonden worden.

Moet je hier eens komen kijken in Het Gooi. genoeg mensen die peperdure installaties hebben, maar er niets mee doen, behalve ermee pochen. Wat ze ook doen met hun peperdure auto's  (Porches, Ferrari's, Aston Martins enz) en de boodschappenkarretje voor hun vrouwen (Rangerovers).

5 hours ago, carl said:

Als je iets koopt vergelijk je toch eerst. Als je geen verschil hoort dan zul je in principe voor het duurste gaan.

Onze oosterburen hebben daar een leuke spreuk voor : Das Auge hört mit. 😉

Edited by Michi

22 hours ago, carl said:

Dat kan je over veel dingen zeggen Rob. Zelf heb ik geen spijt van mijn aankopen. Heeft me veel plezier opgeleverd. Het verhaal vind ik niet echt sterk.

Het gaat er niet om wat ik vind. Het plaatsen van dit filmpje betekent niet automatisch dat ik achter zijn mening staat. Dit is zomaar een  mening van iemand wat je hier ziet en hoort, en dat mag. Ik respecteer een ieder zijn/haar mening. Natuurlijk mag je er iets van vinden. De een vindt de man een sukkel, de ander probeert er toch een taart van te bakken en het toch proberen te begrijpen. 

2 hours ago, Jongensdroom said:

Daar komt het wel op neer als ik naar mijn idee zijn visie zou volgen.  Als je heel veel geluk hebt “mag” je dan iets kopen wat bij je gehoor past en ook nog mooi is. Met een beetje pech heb je oren in de categorie “lelijk, maar het klinkt wel goed”. 

48 minutes ago, Rob55 said:

Het gaat er niet om wat ik vind. Het plaatsen van dit filmpje betekent niet automatisch dat ik achter zijn mening staat. Dit is zomaar een  mening van iemand wat je hier ziet en hoort, en dat mag. Ik respecteer een ieder zijn/haar mening. Natuurlijk mag je er iets van vinden. De een vindt de man een sukkel, de ander probeert er toch een taart van te bakken en het toch proberen te begrijpen. 

Ik vind dat hij er wel over heeft nagedacht dus het is ook geen sukkel.