erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 dag allemaal . na heftige discussies over het wel en wee van dropveters ,heb ik gisteravond de knoop doorgehakt . ik heb de dropveter die in mijn MF a370 zat vervangen door een simpele coaxiale zilveren interlink . het is een bruinkleurige interlink die ik van de rol heb gekocht bij een audiodealer . een verzilverde koperdraad als kern ,daaromheen een teflon doorzichtige mantel daarom weer een verzilverde koperdraad gevlochten als afscherming en tenslotte de bruine teflon buitenkant . het geheel is net iets dikker als een dropveter . dus alles netjes afgestript en vastgesoldeerd . en luisteren ,,,,,,, moeilijk , tis net of ?,,, of toch niet . tlijkt alsof het wat schoner is geworden , wat lekerder in het gehoor . wat meer dynamisch . ik weet het niet , tkan komen door de interlink , of door de nieuwe soldeer verbindingen of door de psygologie maar ja , helpt het niet dan geeft het moed , zeg ik maar . groeten erik .(die een pesthekel heeft aan technisch luisteren ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Author Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Wat kan 't schelen waardoor het komt. Als het resultaat maar beter is... ik ben altijd argwanend henk . je weet het niet . toch hoor ik nu meer verschillen (verbetering ) dan gisteravond. misschien verslapt mijn argwanend ongeloof wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Author Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ach 't zal wel gewenning zijn bij gewenning zou ik nu juist minder verschil moeten horen . getverderrie henk ,ik word gek van jou straks kan ik weer met de soldeerbout in de weer ik stop ermee ,met dat getrut allemaal ik ga lekker muziek luisteren . carl orff bijvoorbeeld carmina burana . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Author Report Share Posted 15 augustus 2003 hij is echt mooi henk . loop eens een keer naar de free record shop . kijk in de klassieke bak en neem de galleria serie . dat zijn deutsche grammofoon opnames . en koop de cd :carl orff-carmina burana . 423 886-2 kost 5,99 euro en is heeeel erg mooi . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Author Report Share Posted 15 augustus 2003 de uitvoerder is eugen jochum . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Wat zo'n laagje zilver al niet vermag .... Afijn je bent weer even lekker van de straat geweest toch ... Pas op Erik, je raakt er makkelijker aan veslaafd dan je denkt. Niet lichamelijk maar geestelijk. Afkicken duurt echt heel lang hoor, velen blijven levenslang verslaafd en missen daardoor een hoop andere leuke dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Author Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:Wat zo'n laagje zilver al niet vermag .... Afijn je bent weer even lekker van de straat geweest toch ... Pas op Erik, je raakt er makkelijker aan veslaafd dan je denkt. Niet lichamelijk maar geestelijk. Afkicken duurt echt heel lang hoor, velen blijven levenslang verslaafd en missen daardoor een hoop andere leuke dingen. ik blijf nuchter . en vergeet dat kabeltje al weer gauw . voorlopig ben ik nog steeds geestelijk verslaafd aan muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 De eerste stap is gezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 zie je nu wel ERIK................... dat is toch een dansje waard h Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:hij is echt mooi henk . loop eens een keer naar de free record shop . kijk in de klassieke bak en neem de galleria serie . dat zijn deutsche grammofoon opnames . en koop de cd :carl orff-carmina burana . 423 886-2 kost 5,99 euro en is heeeel erg mooi . wij houden alleen van vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Ik denk dat het komt door NBS (Nieuw Beijerlandse Soldeerverbindingen). Die lui doen dat eehhh.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: dag allemaal . na heftige discussies over het wel en wee van dropveters ,heb ik gisteravond de knoop doorgehakt . ik heb de dropveter die in mijn MF a370 zat vervangen door een simpele coaxiale zilveren interlink . ik meende dat dat weggegooid was en geld klopperij dat zijn je eigen woorden erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Leer nu een kloten berend Kloten lukt hem al aardig Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 augustus 2003 Author Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door berend:Geplaatst door erik klijnsmit: dag allemaal . na heftige discussies over het wel en wee van dropveters ,heb ik gisteravond de knoop doorgehakt . ik heb de dropveter die in mijn MF a370 zat vervangen door een simpele coaxiale zilveren interlink . ik meende dat dat weggegooid was en geld klopperij dat zijn je eigen woorden erik je weet het niet ,je weet het niet en het kostte maar 5 euro . Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door berend: als er 1 aan het kloten ben jij het wel "Kloot schieten" het oud hollands spel???? Ik weet de spelregels niet precies meer, maar lijkt me wel spannend. DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:dag allemaal . na heftige discussies over het wel en wee van dropveters ,heb ik gisteravond de knoop doorgehakt . ik heb de dropveter die in mijn MF a370 zat vervangen door een simpele coaxiale zilveren interlink . het is een bruinkleurige interlink die ik van de rol heb gekocht bij een audiodealer . een verzilverde koperdraad als kern ,daaromheen een teflon doorzichtige mantel daarom weer een verzilverde koperdraad gevlochten als afscherming en tenslotte de bruine teflon buitenkant . het geheel is net iets dikker als een dropveter . dus alles netjes afgestript en vastgesoldeerd . en luisteren ,,,,,,, moeilijk , tis net of ?,,, of toch niet . tlijkt alsof het wat schoner is geworden , wat lekerder in het gehoor . wat meer dynamisch . ik weet het niet , tkan komen door de interlink , of door de nieuwe soldeer verbindingen of door de psygologie maar ja , helpt het niet dan geeft het moed , zeg ik maar . groeten erik .(die een pesthekel heeft aan technisch luisteren ) Ik houd niet zo van verzilverd draad. Wanneer de zilverlaag te dun is klopt het niet meer, en krijg je alleen vervorming in het hoog. Ook is de verhouding koper/zilver (draaddiameter/laagdikte) belangrijk. Hiermee kun je een kabel maken of breken. Als het beter klinkt, heb je dus gewoon geluk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan de Boer Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Hai Als ge eens een stukie Siltech probeert. Sefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Ja leuk, siltech.... Erik gooi je geld uit het raam... nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Ik heb nog wel een interlink (zelf gemaakt van Siltech G3 draad) liggen. Klinken doet hij niet, maar ja het is Siltech.... Dit is natuurlijk altijd beter dan verzilverd, maar waarom vlecht je niet een stukje koper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 jongens , jullie maken het allemaal nog moielijker . ik ben blij dat ik volgens mij enig positief verschil hoor . maar dat is dan ook alles . en ik heb geen zin om urenlang te gaan zitten luisteren naar een stukje gevlochten koper of een stukje getwist zilver . ik luister liever muziek . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Je luisterd nu urenlang naar een stukje verzilverd koper..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Je luisterd nu urenlang naar een stukje verzilverd koper..... ssssssttttttt hans .!! ik was dat pokkedraadje al lang weer vergeten . ken mij het nog schele of het beter klinkt ?? ik wil muziek horen ! en geen apparatuur of draden . ik word gek van dat kritisch luisteren . ps : kom lekker de 30e hans . das goed voor je geest . anderhalf uur luisteren naar muziek waar geen interlink of loopwerk of weergevers aan te pas komen . ok :aleen drie netsnoeren voor de windmotoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik heb nog wel een interlink (zelf gemaakt van Siltech G3 draad) liggen. Klinken doet hij niet, maar ja het is Siltech.... Tja Hans, Een kabel die volgens jou niet klinkt zou eigenlijk...... perfect zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts