Eddy Posted 25 maart 2001 Report Share Posted 25 maart 2001 hi all, a.s. donderdag kan ik bij mijn hifi-dealer, mijn bestelde Marantz PM-17mkII halen. deze word aangesloten op een paar Infinity Kappa 9.2i speakers. tenminste.... als ik weet wat voor kabels ik hiervoor moet gebruiken. deze winkel is o.a. dealer van v.d. Hul, ik denk daarom ook dat hij mij deze zal adviseren. ik draai nu met Monster m1, maar was eigenlijk niet van plan deze te houden. iemand een idee? Eddy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bootje Posted 25 maart 2001 Report Share Posted 25 maart 2001 Hallo Eddy, De Marantz pm17mkII is een zeer goede versterker maar betwijfel of deze niet alleen stabiel genoeg is maar ook genoeg vermogen heeft voor een paartje kappa's 9.2 zet ze in iedergeval maar niet op 'extended' De pm17mkII heeft wel een pre-out aan de achterzijde waardoor je met extra eindversterkers kunt uitbreiden of zelfs bi- ampen, de eindversterkers van de pm 17 op het hoog en midden en een aparte eindversterker voor die twee enorme strakke 12inch 'laagvellen'dus. De luidsprekerkabels kunnen bijvoorbeeld van MIT zijn (mh750bi-wire) deze heb ik ook eens op een set Infinity Kappa 8.2 gebruikt in combinatie met een extra Bryston eindversterker op een Marantz pm14 en klonk zeer goed ! Vraag anders jouw dealer of je niet wat speakerkabels mag proberen alvorens een keuze te maken, de betere speciaalzaak geeft gewoon deze service. Boudewijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted 30 april 2001 Author Report Share Posted 30 april 2001 heb dit setje nu een tijdje in huis staan, en moet helaas toegeven dat de marantz het niet echt red. het hoog vindt ik schel en metaal-achtig klinken, en het laag... welk laag? okay, dus een eindversterker erbij, welke? marantz heeft er speciaal een eind bijgebouwd voor die pm-17, namelijk sm-17. maar is dit wel genoeg, dan zit ik dus op 4x 100w effectief vermogen bij 4-ohm. draai expres nog met de monster kabels omdat deze toch wel een diep laag horen te geven. Eddy - denk dat mijn hifi dealer dit ook wel leest, komt ook regelmatig op dit forum zag ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evert Posted 1 mei 2001 Report Share Posted 1 mei 2001 Eddy, als je je pm-17 nu uit gaat breiden, is het dan niet handiger om een pm-14 te kopen en de 17 terug naar de winkel te brengen. De dealer zou daar toch een mouw aan moeten passen. De 14 is niet alleen zwaarder (110 watt aan 8, 190 aan 4 ohm) hij klinkt ook beter (warmer en rustiger) dan de 17. Dat schelle zou heel goed aan de infinities kunnen liggen. Heb de 17 op de B&W 802 gehoord en dat kon hij goed aan. Groeten van Evert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts