carl Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 (edited) Wie heeft deze schijf geprobeerd en wat zijn de resultaten? https://akikoaudio.com/nl/akiko-audio/audio-accessoires/651-10-akiko-audio-tuning-disc Als ik zo de beschrijving lees kunnen de schijven net zo goed onder de matras hebben gelegen. Edited 27 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 Als ik bij Akiko op de site kijk krijg ik een beetje de kriebels. Voor mij een veel te hoog voodoo gehalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 Hun tools zien er gelikt uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 augustus 2023 Author Report Share Posted 27 augustus 2023 (edited) Dat heb ik zeker ook Duclaasie. Ik heb indertijd een tuning stick geleend voor op zolder. Zowel mijn vaste luistervriend, mijn zoon van toen 26 en ik konden niets waarnemen ondanks de goede reviews. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze schijf niet werkt. Ik zou trouwens zo’n “tegel” nog wel eens willen proberen in mijn souterrain (ander onderwerp). Edited 27 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 @carl Ervaring met de Akiko schijf heb ik natuurlijk niet maar ik wil & kan je wel een gegarandeerd werkende tip geven om eens echt ontspannen te kunnen luisteren. Van het resultaat zul je versteld staan: -4 (vier) weken volledig afzien van alle internet plus 4 (vier) weken afblijven van al je apparatuur noch de geringste verandering aan luisterplek zelfs maar overwegen. In jouw geval zal het een ongehoorde rust brengen en zal je gehele muziekcollectie klinken als nieuw. Eeneffectievere (en voordeliger) tweak komt nooit meer op je pad. Ik weet ook zeker dat je het nog geen 4 (vier) uur zult volhouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 augustus 2023 Author Report Share Posted 27 augustus 2023 (edited) Big smile. Ik zie dat internetgebeuren en luisteren als twee dingen Kraus. Dat kletsen op dit forum is ontspanning tussen de zaken door. Is ook een beetje informatiewinning waar ik misschien ooit iets mee doe. Beetje afreageren ook vanwege te veel aan mijn hoofd. Binnenkort heb ik in ieder geval 1 huis minder als zorg want het huis van mijn demente broer is nagenoeg leeg en gaat spoedig in de verkoop. Als ik in het souterrain zit te luisteren is dat verder niet zo audiofiel, maar gaat het puur om de muziek met vaak iets te lezen erbij. De zaak is daar verder nagenoeg op orde op een paar kleine dingen na. Dat gaat dan allemaal tussen de muziek door. In ieder geval binnenkort een week op vakantie in Gaastmeer zonder hifi. Hoewel mijn vriend met de ESL komt daar met zijn vriendin bij ons eten. Edited 27 augustus 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 3 hours ago, carl said: Ik zou trouwens zo’n “tegel” nog wel eens willen proberen in mijn souterrain (ander onderwerp). Zover mij bekent alleen nog 2e hands te koop. Informeer eens op het audiofreaks forum bij "te koop" Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 augustus 2023 Author Report Share Posted 27 augustus 2023 Ik lees heel soms mee op Audiofreaks - jammer dan Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 Je kunt ook Berret van AudioFreaks een PB sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 (edited) 2 hours ago, carl said: Ik lees heel soms mee op Audiofreaks - jammer dan Jack. Het is best wel bijzonder. Je bent een tikje aan de late kant @carl ik chargeer, heb ze denk ik een jaar of 8? Een onder de digitale set-up en 1 onder de analoge. Maar misschien dat Berret nog wat voor je heeft. Aardige vent, kun je rustig een PB sturen. Edited 27 augustus 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 augustus 2023 Report Share Posted 27 augustus 2023 2 hours ago, Tubejack said: Het is best wel bijzonder. Je bent een tikje aan de late kant @carl ik chargeer, heb ze denk ik een jaar of 8? Een onder de digitale set-up en 1 onder de analoge. Maar misschien dat Berret nog wat voor je heeft. Aardige vent, kun je rustig een PB sturen. Ze worden gewoon nog voor je gemaakt als je dat wenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts