Jump to content

High Ress downloaden

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

49 minutes ago, Jongensdroom said:

Welnu heren,

Na drie kwartier is het gelukt om in te loggen bij HD-Tracks.

Mijn oog viel op een gratis record.

Het is zelfs gelukt om hun download programma te laden en deze record er op te krijgen.

Hoe krijg ik deze muziek nu op mijn nieuwe stick? Of moet het eerst op de pc? Waar en hoe?

Als het op de stick staat, moet het nog in de muziek-computer en in J-river, neem ik aan.

Met jullie hulp moet het lukken.

Met deze tips kan je echt wel iets . :) Je zou het zelfs naar jezelf kunnen mailen.

16 minutes ago, Jongensdroom said:

Grappenmaker, die was helemaal niet van mij.

Leuk hé, grappen maken kan ik ook :rolleyes: Maar FF serieus, ik maak me zelf niet zo druk bij aanschaf van een LP. Er is altijd wel 1 of meerdere bewerkingen digitaal gedaan.  Geeft niks. Zie ook het Youtube filmpje dat ik onlangs gepost heb. ;)

geef die jonge nu toch eens antwoordt op zijn vraag in plaats van alles beter te weten.

Je zet de muziek eert op de PC waar je het op download.

Dat is meestal in de download folder.

Dan steek je de USB stick in de pc en kan je de bestanden naar de stick kopiëren.

vervolgens steek je de usb stik in de pc waar de muziek heen moet en kopieer je de bestanden naar de plek waar alle muziek is verzamelt.

wel even de muziek bieb opnieuw scannen anders weet je muziek programma niet dat je er iets bij hebt gezet.

Dat gaat je vast lukken zo.

Dat heeft hij toch al afgelopen maandag gehad? :blink:  Ok ik ben het met je eens dat het wellicht nóg duidelijker kan.

@jongensdroom vergeet niet je memory stick te ontkoppelen onder Windows voordat je hem uit de USB-poort haalt. 

Edited by Tubejack

Ik stel met behulp van JRiver alle tags in. Dat kan met een hele boel tracks tegelijk. Daarmee is het simpel om Genres bv gelijk te trekken. Wanneer dat gebeurd is, kun je JRiver de mappenstructuur laten aanpassen en de bestanden op de juiste plaats te kopieren. Dat werkt perfect.

Maar ik vrees dat Jongensdroom dat niet voor elkaar krijgt. Het vereist nogal wat handigheid met JRiver en blijft behoorlijk wat werk.

Edited by Hans van Liempd

2 hours ago, kappa7 said:

geef die jonge nu toch eens antwoordt op zijn vraag in plaats van alles beter te weten.

Je zet de muziek eert op de PC waar je het op download.

Dat is meestal in de download folder.

Dan steek je de USB stick in de pc en kan je de bestanden naar de stick kopiëren.

vervolgens steek je de usb stik in de pc waar de muziek heen moet en kopieer je de bestanden naar de plek waar alle muziek is verzamelt.

wel even de muziek bieb opnieuw scannen anders weet je muziek programma niet dat je er iets bij hebt gezet.

Dat gaat je vast lukken zo.

Dank je George. Ik kom er morgen op terug.

Just now, Hans van Liempd said:

Ik stel met behulp van JRiver alle tags in. Dat kan met een hele boel tracks tegelijk. Daarmee is het simpel om Genres bv gelijk te trekken. Wanneer dat gebeurd is, kun je JRiver de mappenstructuur laten aanpassen en de bestanden op de juiste plaats te kopieren. Dat werkt perfect.

Maar ik vrees dat Jongensdroom dat niet voor elkaar krijgt. Het vereist nogal wat handigheid met JRiver.

Ik weet wel zeker dat dit helemaal fout gaat. Morgen bel ik iemand die niet al te ver weg woont.

6 minutes ago, thingman said:

Als je een map per album neemt heb je helemaal geen tags nodig. Laat je niet gek maken...

Dat hoeft helemaal niet, maar wanneer je een goede mappenstructuur wilt is dat wel handig. Hier dus ruim 60.000 tracks wat neerkomt op 6000 albums. 6000 mappen is wel erg onoverzichtelijk.

Daarom hier eerst welke soort track het is (CD, HR, DSD enz), daarna het genre (jazz piano, jazz-vocal enz), daarna de artiest en dan de albumnaam. Uiteindelijk de tracks dus.

Het ziet er dus b.v. zo uit: M:\CD\Jazz-vocal\Ann Burton\Collage\tracks

Voor mij werkt dat prima en vind ik op elk apparaat de juiste muziek.

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Dat hoeft helemaal niet, maar wanneer je een goede mappenstructuur wilt is dat wel handig. Hier dus ruim 60.000 tracks wat neerkomt op 6000 albums. 6000 mappen is wel erg onoverzichtelijk.

Daarom hier eerst welke soort track het is (CD, HR, DSD enz), daarna het genre (jazz piano, jazz-vocal enz), daarna de artiest en dan de albumnaam. Uiteindelijk de tracks dus.

Tja lijkt me een ramp op dat zo te doen.

Verder heeft Jriver al eens mijn muziek collectie omzeep geholpen door de verzamel albums uit elkaar te trekken.

pas dus op met het laten aanpassen van de collectie.

het beste is gewoon wat Thingman ook al aangeeft gewoon een map per album.

9 hours ago, kappa7 said:

het beste is gewoon wat Thingman ook al aangeeft gewoon een map per album.

Map per artiest/componist, daarin een map per album. Als de albums uit losse tracks bestaan een m3u playlist in die map.

Een directory structuur voor tags met daarin symlinks naar albums, tracks, playlists.

Een programma dat de muziek-boom in de gaten houd en bij het veranderen van de symlinks die wijzigingen ook in de tags in de bestanden doorvoert. Dat programma is het enige dat rechten heeft om die dingen te wijzigen.

15 hours ago, Hans van Liempd said:

hoe doe je dat dan als een artiest albums in verschillende stijlen maakt? Komt de artiest dan in verschillende mappen qua stijl voor? 

Ik heb er voor gekozen om mijn Genre mappen (en dus ook in de tags) sterk terug te brengen. Een grove verdeling dus.

Celtic - Folk

Frysktalig

Instrumentaal

Jazz - Blues - Singer/Songwriter

Klassiek

Nederlandstalig

Onbeschreven Genre

Pop

Rock

Symphonische Rock

Verzamel

16 hours ago, Hans van Liempd said:

Natuurlijk zet je de mappen onder genre, dat spreekt toch vanzelf...☺️

Geeft een zeer overzichtelijke boom en niet iedereen hoeft duizenden albums.

Edited by thingman

23 hours ago, Hans van Liempd said:

Zo, dat is een mooie collectie. Dat kost Jongensdroom heen wat geld en tijd  om dat te gaan downloaden.  6000*15 euro is toch een kleine ton. Het lijkt me dan belangrijk om minimaal een veilige backup in te richten...

1 hour ago, pjotr27 said:

Zo, dat is een mooie collectie. Dat kost Jongensdroom heen wat geld en tijd  om dat te gaan downloaden.  6000*15 euro is toch een kleine ton. Het lijkt me dan belangrijk om minimaal een veilige backup in te richten...

Die backup is toevallig gisteren nóg 'n keer gemaakt. Naast de 2 backupschijven van de Synology NAS. En de twee schijven in het apparaat worden ook nog gespiegeld. Wanneer er één stuk gaat, draait het door.

Maar wat die ton betreft... Ik kreeg een oude NAS met daarop heel veel muziek. Die NAS was weliswaar stuk, maar kon ik met een ander moederbordje repareren. Dat was de start en de basis van mijn muziekcollectie en start van het streamen. Daarnaast heb ik daarna mijn eigen CD's geript en wat muziek gedownload. Als laatste mocht ik af en toe wat muziek lenen. Die heb ik ook maar laten staan.

Maar zoals Kappa opmerkt, draai ik tegenwoordig meestal van Qobuz. De NAS draait dus hoofdzakelijk voor het opslaan van bestanden en foto's/video's. En af en toe wat muziek van de NAS. Maar eigenlijk staat alle muziek die ik op de NAS heb staan ook op Qobuz. Wat ook leuk is, afgelopen week zaten we na een TV programma te kijken en hoorde daarin een aardig stukje muziek. Geshazamd en op Qobuz opgezocht. Van die artiets stonden 2 albums op Qobuz. Die staan nu allebei in mijn favorietenlijstje.

17 hours ago, Jongensdroom said:

Ik wil terug van 700 jazz platen naar 100.

En van digitaal ook zoiets.

Maar dan wel schitterende muziek en schitterende opnames.

Helaas heb ik niet genoeg tijd (en zin) om dat allemaal uit gaan zoeken. 

Te veel andere hobby's??

700 albums is niet echt veel. Smaken veranderen en weg is pech.

18 hours ago, Jongensdroom said:

Helaas heb ik niet genoeg tijd (en zin) om dat allemaal uit gaan zoeken.

Daar kun je de tijd voor nemen. Je plakt op de hoes van elke plaat die je draait een geel memo en turft elke draaibeurt.

Alles wat je draait gaat in en kast waar 100 platen in passen. Elke keer als de kast vol is en je hebt iets dat niet uit die kast komt moet er een andere plaat uit de kast. Die met de minste turfjes.

Als je regelmatig muziek luistert heb je in een jaar of twee je favorieten in die 100 platenkast zitten. Dan komt het moeilijkste, ongezien de overige 600 weg doen.