Jump to content

High Ress downloaden

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Roots said:

Het is precies dat heh...Als je een goede DAC hebt ga je steeds minder platen draaien.

Mijn Weiss dac is jarenlang superieur geweest aan de draaitafel. Sinds kort ligt dat iets anders. Dat heeft me alles bij elkaar circa 6000 euro gekost.

De dac was 1250 euro.

Zo is dat..Je moet toch ergens al dat geld aan uitgeven. Ook al is plaatje opzetten hele klus...Vergeet niet je moet m er ook weer af moet halen heh, terug in de hoes en weer op zijn plekje zetten. Daarna weer wassen of afborstelen, puck of klem erop...*Zucht*

Het modelvlieg seizoen zit er zo'n beetje op. Dat betekent dat de binnen-activiteiten de overhand gaan krijgen.

Zoals gezegd heb ik op HD Tracks een gratis album gedownload. Op het scherm verschenen alle nummers in een raster van HD TRACKS. Dit is nu verdwenen. Er staat wel iets anders (zie foto). Op het voorblad staat een symbool.

Hoe nu verder? Deze Album moet op de Samsung stick van 256 nog-wat. Daarna moeten de opnames naar de afspeel pc.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

J-River moet het af gaan spelen.

Foto's van het beeldscherm krijg ik hier niet in.

1 hour ago, Jongensdroom said:

Foto's van het beeldscherm krijg ik hier niet in.

Downloaden naar postimage : https://postimages.org/
en dan het volgende doen :
1- Als je je gedownloade plaatje (afbeelding, foto enz)  open klikt in Postimage, dan krijg je je plaatje direct te zien.
2- Dan ga je op je geopende plaatje staan met je muis en met je rechtermuisknop klikken en dan afbeelding kopieren klikken.
3- Dan ga je na je betreffende forumpagina waar je je plaatje wilt hebben en klik je weer op je rechtermuisknop en dan op plakken.
4- Hoe makkelijk kan het zijn oftewel een kind kan de was doen, zeiden wij thuis dan vroeger.

Ik had het ook al in een ander topic neergezet.

13 hours ago, Jongensdroom said:

Hoe nu verder? Deze Album moet op de Samsung stick van 256 nog-wat. Daarna moeten de opnames naar de afspeel pc.

Simpel, de bestanden van de PC waar je ze hebt gedownload kopiëren naar je USB stick en dan weer in de muziekmap op je muziek PC kopiëren. Het is handig wanneer je eerst een map met de genrenaam (die heb je waarschijnlijk al) en daar een map met de artiestnaam in maakt. Daarin dan weer een map met de naam van het album. In die laatste map komen dan de files.

JRiver zal die na verloop van tijd vinden en dan kun je hem afspelen zoals je andere muziek.

Mocht je niet willen wachten, kun je dit met het pulldownmenu "Bestand/bibliotheek/importeer/ start automatisch importeren" starten.

14 hours ago, Jongensdroom said:

Heb je niet iemand in de buurt die handig is met computers?  Want: "iets zien doen" werkt beter.  Je kunt ook naar de plaatselijke bibliotheek gaan, daar is vaak allerlei gratis computerhulp.  Oja ik weet niet op wat voor computer die audio bestanden staan maar b.v. Windows XP met service pack 3 ondersteund maximaal 32GB. Dus die 256GB zal verwacht ik sowieso niet werken.

Bron:  https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/what-is-max-size-usb-thumb-drive-supported-by-xp/f7af95da-2b13-420d-820d-86dc10c253f2

Edited by Tubejack

1 hour ago, Tubejack said:

Heb je niet iemand in de buurt die handig is met computers?  Want: "iets zien doen" werkt beter.  Je kunt ook naar de plaatselijke bibliotheek gaan, daar is vaak allerlei gratis computerhulp.  Oja ik weet niet op wat voor computer die audio bestanden staan maar b.v. Windows XP met service pack 3 ondersteund maximaal 32GB. Dus die 256GB zal verwacht ik sowieso niet werken.

Bron:  https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/what-is-max-size-usb-thumb-drive-supported-by-xp/f7af95da-2b13-420d-820d-86dc10c253f2

Jawel en gelukkig heb ik behalve de stick nog niks gekocht.

Ik kom al jaren bij dezelfde computerwinkel. Daar heb ik al zes keer een pc/lap top gekocht, altijd een goede gebruikte. 

Sterker nog, ik rijd er zometeen langs. Met hen kan ik vast een deal maken.

2 minutes ago, Jongensdroom said:

De winkelier adviseert een NAS!?

Of de twee oude pc's vervangen door een nieuwere.

Morgenvroeg komt er iemand op bezoek, die er verstand van heeft.

Ik gebruik ook een NAS om muziek en andere bestanden op te zetten. Maar als je niet zoveel muziek hebt, voldoet misschien die grote  memory stick van 256GB. Een  PC waar Windows 10 op draait is m.i. tegenwoordig wel het minimum. Windows 11 is al uit.