Jump to content

Audio Tempel

carl
 Share

Recommended Posts

We moesten even een halve dag van onze vakantie in Friesland terug naar huis. Toen we thuis waren bleek de afspraak niet door te gaan! De middag erna zijn we weer naar Friesland gegaan via Zwolle. Dus ik even binnengelopen in de Audio Tempel een zaak die kennelijk eerst in Friesland was gevestigd. Geluisterd naar een paar Noorse Hoorn Luidsprekers. We kunnen ze ook horen in Veldhoven. Interessante zaak en zeker een stevige concurrent voor Hanze LS.

https://www.oaudio.no

Edited by carl

• 1 year later...

Vandaag ook even bij Audio Tempel binnengelopen. Waar voorheen een beperkte product range werd gevoerd, is dit nu sterk verbreed. Naar mijn idee kun je beter met een beperkt assortiment een duidelijk profiel vormen en daar is nu geen sprake van. Er staat werkelijk vanalles en de winkel staat echt ram vol. 

In de grote flink gedempte luisterruimte stonde een stel Daniel Hertz luidsprekers van 275K opgesteld. Waarop werd gespeeld met een Thales draaitafel met Goldenberg (EMT) element. Phono voorversterker was een Elektrocompaniet en versterker een Daniel Hertz Maria. 

En hoe klonk dat nou…. Vrij teleurstellend eerlijk gezegd. Stereobeeld was wel mooi hoog een diep, maar duidelijk tussen de luidsprekers. Daarnaast was het klankmatig niet mijn smaak. Het laag was wel mooi strak en met impact, maar de hoogweergave te geprononceerd. 

De eigenaar was samen met een medewerker druk bezig voor te bereiden op DAE, maar nam wel de tijd  zonder opdringerig te zijn. Wel miste ik wat passie en overtuiging. 

Ik heb er enkele weken geleden de Golden Ear Reference beluisterd en dat was ook geen succes. Druk ik me voorzichtig uit, als je een paar luidsprekers van rond, oorspronkelijk, 12.000 euro wilt verkopen zorg je dat ze optimaal geplaatst zijn met fatsoenlijke apparatuur. Helaas was het bedroevend.Personeel wel vriendelijk dat mag ook gezegd worden.

Edited by Ruud

• 2 weeks later...

Het viel mij op dat Audio Tempel qua assortiment hoofdzakelijk merken voert van importeur ERCT. Dit blijkt dus een andere firma van audio Tempel eigenaar Cor van Empel te zijn. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je zowel importeur als ook consumenten verkoop doet. Je concurreert dan tenslotte rechtstreeks met je dealers..