kappa7 Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Fijn dat het is opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 25 september 2023 Report Share Posted 25 september 2023 Hoeveel meter overbrug je dan Thingman? Ik wil eigenlijk ook wel een wifi camera in mijn garage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 september 2023 Author Report Share Posted 26 september 2023 8 hours ago, Roots said: Hoeveel meter overbrug je dan Thingman? Ik wil eigenlijk ook wel een wifi camera in mijn garage. Modem in de woonkamer; kamerdeur gesloten Dan naar de keuken Via de buitengevel naar de schuur (die tegen de zijgevel aan staat). Afstand in meters zal 10 zijn (4+4+2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 september 2023 Report Share Posted 26 september 2023 In open terrein zal het wifi signaal makkelijk 1Km overbruggen. In het verleden ergens rond 2000 hebben we zels verbindingen gehad op de 2.4GHz band waar we rustig 7 tot 10KM mee overbrugde maar dan met richting gevoelige antennes. Het wifi signaal heeft meer last van materiaal waar het door heen moet. Een ander ding is de hoeveelheid aan andere signalen die elkaar in de weg zitten. zo hebben we uiteindelijk het radionetwerk moeten afbreken om dat de wildgroei aan wifi netwerken toen snel op kwam en zijn toen over gestapt naar gelicenseerdebanden. Verder hebben verschillende materialen effect op de RF penetratie. zo is glas, kunststof, steen en hout aardig verwaarloosbaar maar beton met het ijzer kan behoorlijk roet in het eten gooien. Het is dus helemaal de vraag welke weg het signaal moet afleggen om ergens te komen. Hier staan overigens aardige metingen in van de RF loss door de verschillende materialen. https://www.am1.us/wp-content/uploads/Documents/E10589_Propagation_Losses_2_and_5GHz.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 oktober 2023 Report Share Posted 29 oktober 2023 lijkt me wel wat voor je tuinhuisje: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts