Hans van Liempd Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 Just now, Tubejack said: Ik gebruik het omdat ik eigen servers draai en een internet aansluiting heb bij 2 providers dus gewoon wat meer mogelijkheden nodig heb. Dat komt allemaal binnen op dat kleine kastje. Voor de normale gebruiker zijn de nieuwste modems/routers van KPN, Ziggo prima en makkelijk te configureren. Zeker waar. Hier in huis liggen een router, een switch en een accespoint. Vanaf de router met een kabel naar boven. Daar staat een PC NAS en printer. En dus een switch. Dan weer een verdieping hoger staat het accespoint om mijn audio perfect op Wifi te laten werken. daar zit ook een switch ingebouwd, maar die gebruik ik dus niet. Ik denk dat extra switches vaak gebruikt worden om de bekabeling in huis simpeler te houden. In het bedrijf waar ik werkte gingen ca. 50 kabels (max kabellengte 75m) naar een patchkast waarin een paar kloeke switches. Mooi, maar ook erg kostbaar. Extra switches inzetten om de audio te verbeteren heb ik wel geprobeerd, maar deed voor mij weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 1 hour ago, Seed7 said: ...omdat je in ieder aspect van het leven en de hebzucht high-enders hebt? Iets zegt me dat je in vervlogen dagen ook ooit een high-ender was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 22 minutes ago, Hans van Liempd said: Extra switches inzetten om de audio te verbeteren heb ik wel geprobeerd, maar deed voor mij weinig. Alles wat audio is bij mij, ttz. streamers en NAS, zit op dezelfde switch. Het voordeel van een switch is dat alle netwerk trafic binnen de switch gebeurt, zonder daarom terug naar je router te moeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 4 minutes ago, kurt1970 said: Alles wat audio is bij mij, ttz. streamers en NAS, zit op dezelfde switch. Het voordeel van een switch is dat alle netwerk trafic binnen de switch gebeurt, zonder daarom terug naar je router te moeten. Sommige audiofielen zetten een extra switch voor hun streamer. Niet om meer aansluitingen te creëren, maar als filter. En dat ding moet dan audiofiel zijn. Met netwerktechnologie heeft dat niks te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 23 hours ago, Hans van Liempd said: Ga eerst eens luisteren wat de man te vertellen heeft in plaats van hem vooraf al af te branden. Ga ik doen ! Vorige lezingen was ik er ook bij. Het ging mij meer om het onderwerp dan de persoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 20 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Iets zegt me dat je in vervlogen dagen ook ooit een high-ender was. Over het algemeen is en was "fit for use" het motto. Dat betekend helaas, of gelukkig ook geen prullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 18 minutes ago, kurt1970 said: Alles wat audio is bij mij, ttz. streamers en NAS, zit op dezelfde switch. Het voordeel van een switch is dat alle netwerk trafic binnen de switch gebeurt, zonder daarom terug naar je router te moeten. Dar is inderdaad goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 (edited) 1 hour ago, Hans van Liempd said: Voor de meesten hier ligt de waarheid tegenwoordig ergens in het midden. Misschien worden we wel volwassen Hans. Wat denk je van een Schuman generator? Edited 3 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 57 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Iets zegt me dat je in vervlogen dagen ook ooit een high-ender was. Volgens mij is die dat nog steeds Fuchs (bijna in Rotterdam). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 In het midden vind ik zo saai. Het is net een voetbal wedstrijd met de stand 0:0. Geen bal aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 30 minutes ago, carl said: Misschien worden we wel volwassen Hans. Wat denk je van een Schuman generator? Dat valt bij mij onder voodoo. Ik heb een paar keer geprobeerd verschillen te horen. Mij lukte het niet. Net zoals met de toverballen van RuWi. Misschien werkt het wel, maar ik ben daar kennelijk niet gevoelig voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 3 oktober 2023 Report Share Posted 3 oktober 2023 +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 (edited) On 2-10-2023 at 20:39, marcel535i said: klankverschillen tussen audiofiele netwerk switches" (DAE) Sorry dat ik met deze quote het originele topic gekaapt heb ! Jullie denken toch niet echt dat er commerciële bedrijven zijn die speciale chips ontwikkelen voor audiofiele switches of onderdelen vervangen en daarmee de certificering van het apparaat ongeldig maken tenzij ze zelf hele dure approbatie testen doen om CE markering te krijgen, Ik zie geen business case. Voor mij gewoon een stickertje plakken over de originele badge en een hoog prijskaartje erop zetten en wat positieve reviews inkopen want er zijn altijd mensen die het woord spreken waarvan men brood eet. Maar we gaan het horen van Hans. Edited 6 oktober 2023 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 On 3-10-2023 at 21:37, Hans van Liempd said: Mij lukte het niet. Net zoals met de toverballen van RuWi. Heb ik iets gemist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 Just now, carl said: Heb ik iets gemist? Bedoel je die toverballen? https://www.aob-hifi.nl/Verslagen/2020/RuWiAudio/RuWiAudio.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 Nu je het zegt Hans ik had dit inderdaad al gelezen en snel verdrongen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 Ze zijn ook bij ons geweest. Ik heb die demo toen door omstandigheden echter aan me voorbij moeten laten gaan https://audioclub-limburg.nl/de-ruwi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 (edited) Ja scalaire golven - wat moet je hiermee Roger. Waarschijnlijk doet een glas wijn evenveel. Edited 6 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 2 hours ago, carl said: Ja scalaire golven - wat moet je hiermee Roger. Waarschijnlijk doet een glas wijn evenveel. Het effect van een goed glas wijn (of 2,3...) niet onderschatten bij het luisteren en dat is geen pseudo science Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 ambiance is 80% van de beleving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 Terug on topic Feit is dat ik een sterke eigen mening heb (soms wat te zwart/wit) Fabel is dat ik altijd gelijk heb (maar wel vaak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 21 minutes ago, Sodejuu said: Terug on topic Feit is dat ik een sterke eigen mening heb (soms wat te zwart/wit) Fabel is dat ik altijd gelijk heb (maar wel vaak) Feitelijk geldt dat voor bijna iedereen hier. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 (edited) In Veldhoven vandaag een demo gehad bij Ed Doggen van Daluso. Hij was met een Duitser die zijn “hele leven” bezig was met zaken die luisteraars ontstressen zodat ze beter van muziek kunnen genieten. Ik heb met een vriend echt serieus ons best gedaan, maar geen verschillen gehoord https://das.raumtuning.info/?page_id=3145 Edited 7 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 Verder nog mooie dingen gezien en gehoord? En iemand toevallig foto's gemaakt? Kan ik ook een beetje meegenieten hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2023 Report Share Posted 7 oktober 2023 Ik kom er vanavond nog op terug onder DAE George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts