Bebatoli Posted 4 oktober 2023 Report Share Posted 4 oktober 2023 Ik heb nog een Shure V15V-MR element liggen en overweeg om er nieuwe naald van SAS te kopen voor te kopen. Ik weet dat de V15 een oudje is, maar ik heb onlangs bij een audio kennis dit element beluisterd en het beviel mij uitstekend. Het zou zowat de perfecte partner zijn voor mijn SME 3009 Serie III. Zijn er mensen met ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 oktober 2023 Report Share Posted 4 oktober 2023 1 hour ago, Bebatoli said: Ik heb nog een Shure V15V-MR element liggen en overweeg om er nieuwe naald van SAS te kopen voor te kopen. Als die niet versleten is, waarom? De MR is al een "micro ridge", met een SAS naald is dan het smaakje net even anders. Tenzij je voor een exotische naalddrager wilt gaan. Als de naald wel versleten is, gewoon doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 oktober 2023 Author Report Share Posted 4 oktober 2023 2 hours ago, Seed7 said: Als die niet versleten is, waarom? De MR is al een "micro ridge", met een SAS naald is dan het smaakje net even anders. Tenzij je voor een exotische naalddrager wilt gaan. Als de naald wel versleten is, gewoon doen. Naald is aan vervanging toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 oktober 2023 Report Share Posted 4 oktober 2023 Ik heb een Shure altijd willen beluisteren. Alleen al omdat Roger het niets vindt (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 oktober 2023 Author Report Share Posted 4 oktober 2023 Als ik op anderen hun mening moet voortgaan kan ik beter geen hobby's meer hebben. Ik las onlangs wat op zijn site en ik ken Roger wel, een fijne peer, maar zijn veralgemening vind ik wat kort door de bocht, zoals taps toelopende armen klinken saai..... Als hij alle tapse armen die wereldwijd gebouwd zijn heeft beluisterd en gemeten en dan tot, voor hem, die conclusie komt dan kan ik er nog inkomen. Ik heb zelf een SME V gehad in combinatie met een Shelter Harmony en geloof me, die combinatie speelde ontzettend mooi, niets saai... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 oktober 2023 Report Share Posted 4 oktober 2023 35 minutes ago, carl said: Ik heb een Shure altijd willen beluisteren. Alleen al omdat Roger het niets vindt (haha). Ik had ooit een Shure v15-3 in een Sme 3009 serie twee, dat zou ook geen goede match zijn zo werd mij verteld, toch klonk het uitstekend vond ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 oktober 2023 Report Share Posted 4 oktober 2023 Volgens mij heb ik ook al eens een V15 gehad...Wat ik mij nog herinner was een heerlijke diepe easy going bassdrive, en de rest was ook niks mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 oktober 2023 Report Share Posted 4 oktober 2023 (edited) Easy going zou best kunnen Roots en Gydo - Roger vindt hem wat saai klinken. Hij zoekt net als Marco, Cock, Onno en anderen (waaronder ik) juist een dynamisch geluid. Die Shure lijkt me meer iets voor een tweede arm/draaitafel. Nogmaals ik hoop hem nog een keer te horen. Edited 4 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 oktober 2023 Report Share Posted 4 oktober 2023 Ik kreeg vandaag toevallig weer een brief van Beter Horen in de bus.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 5 oktober 2023 Author Report Share Posted 5 oktober 2023 11 hours ago, carl said: Easy going zou best kunnen Roots en Gydo - Roger vindt hem wat saai klinken. Hij zoekt net als Marco, Cock, Onno en anderen (waaronder ik) juist een dynamisch geluid. Die Shure lijkt me meer iets voor een tweede arm/draaitafel. Nogmaals ik hoop hem nog een keer te horen. Ik heb wat reviews gelezen over het Shure element en die zijn lovend. Inderdaad is het niet het meest dynamisch element, maar dat is niet wat ik zoek. Ik heb in de loop der jaren heel wat elementen kunnen uitproberen en ik ging steeds voor de wat meer romantische sound. De Koestu Black Gold bv vond ik een erg mooi element. Ik ga binnenkort een vervangnaald kopen maar dan wel van Jico SAS. Als blijkt dat ik toch wat meer vinyl speel kan het zijn dat ik nog wel eens een nieuw elementje koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2023 Report Share Posted 5 oktober 2023 (edited) Wel grappig dat Jim Lesurf in de Hifi News van deze maand schreef dat hij de Shure nog steeds het beste element ooit vond Gydo. Overigens is hij overwegend digitaal liefhebber en heeft sinds 1983 weinig gedaan met analoog (haha). Edited 5 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 oktober 2023 Report Share Posted 5 oktober 2023 14 minutes ago, carl said: Wel grappig dat Jim Lesurf in de Hifi News van deze maand schreef dat hij de Shure nog steeds het beste element ooit vond Gydo. Overigens is hij overwegend digitaal liefhebber en heeft sinds 1983 weinig gedaan met analoog (haha). Hoe serieus kun je dan zo iemand nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 5 oktober 2023 Author Report Share Posted 5 oktober 2023 27 minutes ago, carl said: Wel grappig dat Jim Lesurf in de Hifi News van deze maand schreef dat hij de Shure nog steeds het beste element ooit vond Gydo. Overigens is hij overwegend digitaal liefhebber en heeft sinds 1983 weinig gedaan met analoog (haha). Ik heb de reviews van Sterophile en The Absolute Sound bekeken en zo krijg ik een indruk, al moet ik zeggen dat ik niet hoog oploop met TAS. Destijds vond de artikelen en reviews van Peter van Willenswaard en Menno vander Veen om te smullen, beide heren hebben enorm veel kennis en deelden die ook met de lezer. De huidige Nederlandstalige reviewers (behalve Bert Oling) schrijven, min inziens, inhoudsloze verhaaltjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2023 Report Share Posted 5 oktober 2023 (edited) The Absolute Sound ken ik verder niet Gydo. Ik lees verder geen NL bladen. Edited 5 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2023 Report Share Posted 5 oktober 2023 (edited) 3 hours ago, Tubejack said: Hoe serieus kun je dan zo iemand nemen? Dat bedoelde ik ook zo Jack. Overigens vind ik het een goed idee van Gydo om er een nieuwe naald in te zetten. Edited 5 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 (edited) Altijd leuk als er over je gesproken wordt Dan weet je dat mensen je bijdragen lezen. Ik ken mezelf best wel aardig en ik weet dat ik snel een mening klaar heb liggen en daar ben ik moeilijk vanaf te krijgen. Dat zit gewoon in me. Wat tapse armen betreft, ik heb er echt wel een heel aantal gehoord en misschien is "saai" niet het juiste woord. Waarschijnlijk is "rustig" een betere beschrijving. Ik zal het aanpassen. Dat "saai" heeft te maken met mijn eigen set, die van zichzelf al wat laid back klinkt/klonk met de Sonus Faber Guarneri's. Met de Thiels is er meer pit in gekomen, net als het vervangen van de SME 3500 door een EAT Phantom 2 Supreme. Zo ook mijn mening over Shure elementen. Ik vind dat ze wat te wollig klinken, waardoor de klankbalans niet prettig in mijn gehoor ligt. Wat de V-15 betreft, die doet het iets beter, maar ook die klinkt rustig, gezapig misschien. Neemt niet weg dat deze met de MR naald (en zeker met de Jico SAS) echt wel zeer gedetailleerd speelt. Op e.o.a. manier relateer je je beschrijving toch vaak naar hoe het in je eigen set presteert. Ik zal proberen mij te verbeteren en proberen minder stellige frasen te schrijven (ik beloof echter niks) Edited 6 oktober 2023 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 6 oktober 2023 Author Report Share Posted 6 oktober 2023 3 minutes ago, Sodejuu said: Altijd leuk als er over je gesproken wordt Dan weet je dat mensen je bijdragen lezen. Ik ken mezelf best wel aardig en ik weet dat ik snel een mening klaar heb liggen en daar ben ik moeilijk vanaf te krijgen. Dat zit gewoon in me. Wat tapse armen betreft, ik heb er echt wel een heel aantal gehoord en misschien is "saai" niet het juiste woord. Waarschijnlijk is "rustig" een betere beschrijving. Ik zal het aanpassen. Dat "saai" heeft te maken met mijn eigen set, die van zichzelf al wat laid back klinkt/klonk met de Sonus Faber Guarneri's. Met de Thiels is er meer pit in gekomen, net als het vervangen van de SME 3500 door een EAT Phantom 2 Supreme. Zo ook mijn mening over Shure elementen. Ik vind dat ze wat te wollig klinken, waardoor de klankbalans niet prettig in mijn gehoor ligt. Wat de V-15 betreft, die doet het iets beter, maar ook die klinkt rustig, gezapig misschien. Neemt niet weg dat deze met de MR naald (en zeker met de Jico SAS) echt wel zeer gedetailleerd speelt. Op e.o.a. manier relateer je je beschrijving toch vaak naar hoe het in je eigen set presteert. Ik zal proberen mij te verbeteren en proberen minder stellige frasen te schrijven (ik beloof echter niks) In de loop der jaren ben ik al regelmatig mezelf tegen gekomen, door uitspraken te doen waar ik later genuanceerder over werd. Roger, ik heb het gewoon moeilijk als er word veralgemeend en b.t.w., ik vind "rustig" een veel betere beschrijving. Zoals je zelf aangeeft heb jij dit zo ervaren in je eigen set en zoals we weten is muziekbeleving iets wat iedereen wel verschillend ervaart. Ik hecht wat minder belang aan dynamiek, maar wel van een overtuigend 3D beeld, diep en strak laag en zo neutraal mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2023 Report Share Posted 6 oktober 2023 11 hours ago, Sodejuu said: Op e.o.a. manier relateer je je beschrijving toch vaak naar hoe het in je eigen set presteert. Ik zal proberen mij te verbeteren en proberen minder stellige frasen te schrijven (ik beloof echter niks) Kom we kennen elkaar en we moeten ook weer niet te gevoelig zijn Roger. Ik vond die Eat Phantom arm met Phasemation element trouwens wel een erg geslaagde verbetering bij jou. Die Thiels heb ik te kort gehoord. Ik zal volgende keer het Charles Loyd Quartet meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 oktober 2023 Author Report Share Posted 25 oktober 2023 Ondertussen is de SAS naald besteld. Normaal gezien heb ik ze deze week. Uiteraard ben ik benieuwd en bevindingen laat ik jullie weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 oktober 2023 Author Report Share Posted 25 oktober 2023 (edited) Dubbele posting verwijderd. Edited 25 oktober 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 oktober 2023 Report Share Posted 25 oktober 2023 Zow gelijk een reserve besteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 25 oktober 2023 Author Report Share Posted 25 oktober 2023 35 minutes ago, kappa7 said: Zow gelijk een reserve besteld? Hahaha.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Hoe zou het nou met die SAS naald gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 9 februari Author Report Share Posted 9 februari 29 minutes ago, Buizerd said: Hoe zou het nou met die SAS naald gaan? Heel erg goed, ik ben er uiterst tevreden over en had niet verwacht dat de weergave zo goed ging zijn. Het element zit nu op een SME 3009 serie III arm en die arm vind toch wat fragiel. In de toekomst wil ik graag een SME 3009 serie II. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Bebatoli is in zijn SAS dus. Flauw, ik weet het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts