Jump to content

Raidho

carl
 Share

Recommended Posts

Oh dat wist ik niet Gydo. Ik heb een paar jaar geleden een Raidho TD 1.2 monitor gehoord in Muenchen en ik vond dat geweldig. Volgens mij helaas niet in NL niet te krijgen. Vandaar mijn interesse toen ik Raidho op de site van Novus Audio zag.

Ik ga overigens nog steeds voor de W1 van D’audio. Toch heb ik het gevoel dat ik hier een alternatief tegenover moet zetten. De Raidho monitor ligt in het verlengde van mijn Monitor Audio 20 SE wat in feite ook een monitor is.

PS mijn zoon hoopt in januari een woning te hebben in Rotterdam en wik  graag mijn Monitor Audio’s

Edited by carl

1 minute ago, Walt said:

Haha, ik moest even goed kijken hoeveel nullen er achter die 16 stonden… slik, serieus geld. 

Jij had toch die W 1 Walt (haha).

8 minutes ago, Ove Rickland said:

Denk het niet.

Ik denk niet dat voor dergelijk geld veel LS op de markt zijn Cor. En zo gek ben ik nu ook weer niet. 

https://www.stereophile.com/content/raidhos-new-little-big-x2t-extreme-floorstander 

(stevige prijs in NL trouwens)

Edited by carl

4 hours ago, Jongensdroom said:

Ik wil zelf de ATC 40 wel eens horen. Misschien jij ook?

Waar wil je ze beluisteren Wil. Lijken me trouwens ongeschikt voor buizen.

Edited by carl

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Raidho vind ik een beetje "plastic" klinken. Laag of je tegen een kartonnen doos klopt en mid en hoog wat overdreven glad. Het tegenovergestelde van een Blumenhofer bv. 

En ga je voort op wat je op een beurs hebt beluisterd Hans, of heb je ze thuis beluisterd.

Ik vermoed van niet en ik begin me hoe langer hoe meer te ergeren aan deze uitspraken. Bijna allemaal zijn ze gebaseerd op een eerste indruk en die word dan voor waarheid verkocht.

Is het zo moeilijk om wat opening te laten en niet per direct je stempel er op te drukken.

wil je dan zeggen dat ze niet goed gedemonstreerd worden op de beurs?

Dat is toch echt de plek om een eerste indruk op te doen van een onbekend merk.

Als dat daar al niet goed gaat mag je je terecht afvragen of dat echt wel iets is om thuis te willen testen.

Je wil immers niet een verdeler 100KM laten rijden om een product thuis te kunnen testen zonder een koop intentie te hebben.

6 minutes ago, kappa7 said:

wil je dan zeggen dat ze niet goed gedemonstreerd worden op de beurs?

Dat is toch echt de plek om een eerste indruk op te doen van een onbekend merk.

Als dat daar al niet goed gaat mag je je terecht afvragen of dat echt wel iets is om thuis te willen testen.

Je wil immers niet een verdeler 100KM laten rijden om een product thuis te kunnen testen zonder een koop intentie te hebben.

Ja, de meeste demo's op beurzen zijn ondermaats. Neem nu de DAE, hoeveel echte goede demo's waren er, bitter weinig. In München was het dit jaar nog erger, enkele uitschieters, maar dat is al.

Ik ga nog naar beurzen om te zien wat er momenteel leeft, welke vernieuwingen er zijn, maar ik verwacht niets.

En dan is nog de vraag, wat is goed en wat is minder, ook dat is dan weer heel persoonlijk. Wat jij mooi vind is voor een ander dat weer niet. Dus elk advies, hoe goed ook bedoelt, heeft weinig zin.

Het best is natuurlijk een dealer in de buurt George.

Verder ben ik heel makkelijk. Als ik echt geïnteresseerd ben dan wil ik het product een week thuis. Ik wil daar best voor betalen met afspraak geld terug als ik het koop. Beter dan een miskoop.

Edited by carl

Maar nu heb ik geen interesse in nieuwe speakers maar wil wel een mening hebben over een bepaalde speaker gewoon om dat ik wil weten wat er tekoop is.

De beurs is geen goede plek om een goede indruk te krijgen. Dus dan toch maar thuis testen.

Ook al wil ik niets aanschaffen.

De dealer om de hoek bestaat al jaren niet meer.

Als je een LS thuis wil uitproberen zonder intentie te kopen dan zal je hem van een bekende moeten lenen denk ik George. Van een dealer kan je dat normaal gesproken niet verwachten. Ik heb even met Novus Audio gemaild. Hun demo exemplaar was de komende twee weken al uitgeleend.

Volgens mij snap je het punt niet helemaal Carl, het gaat er om dat voor veel mensen een beurs een prima reverentie kan zijn om een indruk op te doen.

Het alternatief is verder eigenlijk nog een audio verenging waar je zonder aankoop intentie iets kunt luisteren maar de beurs is toch echt vaak een eerste kennis making met een product. als dat daar al niet klopt dan is het waarschijnlijk niet een product wat verder onderzoek waard is.

Wat mij betreft mag je dan dan ook zo kwalificeren.  

Naar een beurs ga je om te bekijken wat er op de markt te koop is. Op een beurs een eerste luisterindruk opdoen stelt mi niet zoveel voor omdat de situatie totaal niet representatief is met een thuis situatie.

Als er een vorm van interesse is, zoek je een dealer op om daar in alle rust te gaan beluisteren, meestal in een setup die iets meer op een thuis situatie lijkt. Indien goed bevonden kan je de vraag stellen aan de dealer om het thuis te testen. Zo heb ik het altijd gedaan. En meer nog, ik vroeg altijd wat de vergoeding was als het thuis niet voldeed. De tijd en de brandstof van de dealer zijn nu ook eenmaal kostbaar.