Jump to content

Raidho

carl
 Share

Recommended Posts

13 minutes ago, kurt1970 said:

Naar een beurs ga je om te bekijken wat er op de markt te koop is. Op een beurs een eerste luisterindruk opdoen stelt mi niet zoveel voor omdat de situatie totaal niet representatief is met een thuis situatie.

Als er een vorm van interesse is, zoek je een dealer op om daar in alle rust te gaan beluisteren, meestal in een setup die iets meer op een thuis situatie lijkt. Indien goed bevonden kan je de vraag stellen aan de dealer om het thuis te testen. Zo heb ik het altijd gedaan. En meer nog, ik vroeg altijd wat de vergoeding was als het thuis niet voldeed. De tijd en de brandstof van de dealer zijn nu ook eenmaal kostbaar.

Dat is altijd exact mijn werkwijze geweest.

3 minutes ago, carl said:

Dat is altijd exact mijn werkwijze geweest.

Hier ook, vergelijkbaar.

Als een ls onder verschillende omstandigheden. telkens opviel in positieve zin, was de volgende stap naar een dealer.

Vijftig jaar geleden begon dat met Magnepan. De laatste jaren is daar Daudio bij gekomen. Millon is een andere weg ingeslagen, waardoor ik ben afgehaakt.

32 minutes ago, kurt1970 said:

Naar een beurs ga je om te bekijken wat er op de markt te koop is. Op een beurs een eerste luisterindruk opdoen stelt mi niet zoveel voor omdat de situatie totaal niet representatief is met een thuis situatie.

Als er een vorm van interesse is, zoek je een dealer op om daar in alle rust te gaan beluisteren, meestal in een setup die iets meer op een thuis situatie lijkt. Indien goed bevonden kan je de vraag stellen aan de dealer om het thuis te testen. Zo heb ik het altijd gedaan. En meer nog, ik vroeg altijd wat de vergoeding was als het thuis niet voldeed. De tijd en de brandstof van de dealer zijn nu ook eenmaal kostbaar.

Zeker waar en je zegt ook het zelfde als ik.

Je doet een eerste indruk op en gaat dan verder kijken of als je niet in de markt bent voor andere speakers vorm je op zijn minst een mening over een speaker.

Audiomaat heeft ze volgens mij Wil en dat zal niet ver van je vandaan zijn. Waarvoor ga jij eigenlijk niet voor D’audio? Ze hebben veel verschillende LS typen.

2 hours ago, Bebatoli said:

En ga je voort op wat je op een beurs hebt beluisterd Hans, of heb je ze thuis beluisterd.

Ik vermoed van niet en ik begin me hoe langer hoe meer te ergeren aan deze uitspraken. Bijna allemaal zijn ze gebaseerd op een eerste indruk en die word dan voor waarheid verkocht.

Is het zo moeilijk om wat opening te laten en niet per direct je stempel er op te drukken.

Ik heb ze inderdaad meermalen op beurzen en in een winkel gehoord. Onder andere tijdens de uitgebreide demo's van Nordost kabels. En dus niet gebaseerd op een eerste indruk, maar meerdere malen in verschillende situaties gehoord. En tekens weer dat te gladde en kartonnen geluid. IK vind dat niet natuurlijk klinken.

Dat is mijn mening, iemand anders mag daar heel anders over denken.

Waar ik me op beurzen verwonder is, dat de demogever een set laat horen alsof dit het beste is wat er te koop is, maar waar iedereen hoort dat het nergens naar klinkt. Ik denk dan... hoor je dat zelf niet? Ik begrijp dat ze wat willen verkopen, maar op een beurs als de DAE moet de set zichzelf verkopen. Je ziet het heel vaak al aan de bezetting in de kamers. Wanneer een demogever ziet dat het overal vol zit en zijn kamer slecht bezocht word zou hij toch na moeten gaan denken. En niet met een stalen gezicht doorgaan alsof het allemaal super is. Is het dan niet beter om de deur op slot te doen en het eerst oplossen?

13 minutes ago, Hans van Liempd said:

Waar ik me op beurzen verwonder is, dat de demogever een set laat horen alsof dit het beste is wat er te koop is, maar waar iedereen hoort dat het nergens naar klinkt. Ik denk dan... hoor je dat zelf niet? Ik begrijp dat ze wat willen verkopen, maar op een beurs als de DAE moet de set zichzelf verkopen. Je ziet het heel vaak al aan de bezetting in de kamers. Wanneer een demogever ziet dat het overal vol zit en zijn kamer slecht bezocht word zou hij toch na moeten gaan denken. En niet met een stalen gezicht doorgaan alsof het allemaal super is. Is het dan niet beter om de deur op slot te doen en het eerst oplossen?

+1

25 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik heb ze inderdaad meermalen op beurzen en in een winkel gehoord. Onder andere tijdens de uitgebreide demo's van Nordost kabels. En dus niet gebaseerd op een eerste indruk, maar meerdere malen in verschillende situaties gehoord. En tekens weer dat te gladde en kartonnen geluid. IK vind dat niet natuurlijk klinken.

Dat is mijn mening, iemand anders mag daar heel anders over denken.

Die Boressen die de oude types heeft ontworpen is inmiddels voor zichzelf begonnen. De nieuwere types zijn kennelijk anders afgestemd.

Edited by carl

21 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik denk dat jij niet echt beseft dat veel importeurs dat doen voor de centen ook al zijn ze muziekliefhebbers. En zelfs al zijn ze liefhebber wil dat niet zeggen dat ze een set goed aan de praat kunnen krijgen. Sommige importeurs roepen hulp in van dealers op een beurs, dat was op de DAE ook zo.

Hoeveel importeurs doen op voorhand akoestische metingen van de ruimte waar ze in terecht komen, juist, niemand. Het is zelfs zo dat bepaalde importeurs akoestische hulpmiddelen importeren en ze tijdens de beurs daar geen gebruik van maken, iets wat ik niet begrijp.

Ik denk dat je zo'n beurs eerder kan vergelijken met een autobeurs, veel show, mooie dames maar echte kennis......

6 minutes ago, Hans van Liempd said:

Zou kunnen, al zie ik dat ze nog steeds kleine speakerunits gebruiken.

Purifi maakt ook kleine units die groots kunnen spelen, heb je zelf ervaren met een demo op AOB.

12 minutes ago, Bebatoli said:

Ik denk dat jij niet echt beseft dat veel importeurs dat doen voor de centen ook al zijn ze muziekliefhebbers. En zelfs al zijn ze liefhebber wil dat niet zeggen dat ze een set goed aan de praat kunnen krijgen. Sommige importeurs roepen hulp in van dealers op een beurs, dat was op de DAE ook zo.

Hoeveel importeurs doen op voorhand akoestische metingen van de ruimte waar ze in terecht komen, juist, niemand. Het is zelfs zo dat bepaalde importeurs akoestische hulpmiddelen importeren en ze tijdens de beurs daar geen gebruik van maken, iets wat ik niet begrijp.

Ik denk dat je zo'n beurs eerder kan vergelijken met een autobeurs, veel show, mooie dames maar echte kennis......

Zeker als je er van moet eten is het natuurlijk cruciaal om je systeem goed aan het klinken te krijgen.

Zo een importeur verstaat dan zijn vak niet als hij dat niet kan. zou je daar iets van willen kopen ook al ik het product nog zo mooi??

1 minute ago, kappa7 said:

Zeker als je er van moet eten is het natuurlijk cruciaal om je systeem goed aan het klinken te krijgen.

Zo een importeur verstaat dan zijn vak niet als hij dat niet kan. zou je daar iets van willen kopen ook al ik het product nog zo mooi??

Ik ben het helemaal met je eens maar de praktijk is anders.

Hoeveel importeurs hebben zelf een goede demoruimte voor hun dealers, nagenoeg niemand.

Als ik iets wil kopen ga ik naar een dealer en hoop dat die zijn vak wel kent, de importeur is voor mij dan irrelevant.

De importeur zou toch op zijn minst de dealer moeten kunnen adviseren en in het betere segment zie je dat veel winkels niet alles hebben staan wat er te koop is. Een importeur met een goede demo ruimte kan dan een goede aanvulling zijn op de winkelier die uit eindelijk wel de verkoop doet maar niet alles zelf heeft staan.

De importeur kan dus zeker wel een aanvulling zijn op de verkopende partij.

Kan de importeur dat niet dan is het gewoon een dozen schuiver.

6 minutes ago, kappa7 said:

De importeur zou toch op zijn minst de dealer moeten kunnen adviseren en in het betere segment zie je dat veel winkels niet alles hebben staan wat er te koop is. Een importeur met een goede demo ruimte kan dan een goede aanvulling zijn op de winkelier die uit eindelijk wel de verkoop doet maar niet alles zelf heeft staan.

De importeur kan dus zeker wel een aanvulling zijn op de verkopende partij.

Kan de importeur dat niet dan is het gewoon een dozen schuiver.

In een ideale wereld is dat zo. Maar probleem is dat sommige importeurs die wel een demoruimte hebben gelijk dealer gaan spelen. Ik heb het allemaal meegemaakt en ik ben heel blij dat ik uit de handel ben gestapt. Gelukkig zijn er nog wel correcte mensen, dat mag vooral niet vergeten worden!

Importeurs met een aanzienlijke omzet zullen er wel niet meer zijn Gydo. De tijd dat Quads, Luxmans e.d als warme broodjes over de toonbank gingen is toch wel echt voorbij. Dan krijg je een ander soort importeurs.

Ik heb een/de Raidho 2 weg wel beluisterd, en was behoorlijk verrast, een goed beeld van de muziek met een realistisch geluid.

Ik zie nu dat er wel 3 series zijn met een 2weg concept.

https://www.raidho.dk/td-series

Ik houd het persoonlijk het liever op wat "laid back" karakter, maar neemt niet weg dat het een goed klinkend geheel was.

Edited by HansP

8 hours ago, Bebatoli said:

Ik ben het helemaal met je eens maar de praktijk is anders.

Hoeveel importeurs hebben zelf een goede demoruimte voor hun dealers, nagenoeg niemand.

Als ik iets wil kopen ga ik naar een dealer en hoop dat die zijn vak wel kent, de importeur is voor mij dan irrelevant.

Ik heb het omgekeerd meegemaakt. De importeur kwam samen met de dealer een amp en pre amp bij me thuis demonstreren omdat de dealer de kennis niet had. Voor de dealer is het geen succes geworden.