Tubejack Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 (edited) 7 hours ago, carl said: Importeurs met een aanzienlijke omzet zullen er wel niet meer zijn Gydo. De tijd dat Quads, Luxmans e.d als warme broodjes over de toonbank gingen is toch wel echt voorbij. Dan krijg je een ander soort importeurs. Die gingen nooit als warme broodjes over de toonbank. Quad eigenzinnig. Luxman voor de meeste mensen te duur. Uitstekende importeur Audioscript. Edited 14 oktober 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 8 hours ago, Roots said: Ik ken ze alleen van Marktplaats waar ze hele dure luidsprekers zogenaamd verkopen die ingeruild zijn Vorig jaar is de naam veranderd van Millon naar Stradivari. Dat klinkt lekker duur. Ik heb gehoord dat die dure inruil gewoon gekocht wordt. Of het waar is, weet ik niet!? De aanbieding van circa 50% geldt altijd!? Als ik op Marktplaats het woord Magnepan intik, moet ik mij eerst door een aantal advertenties van hen werken. Na een lange zoektocht, heb ik destijds hun Phantom gekocht. Ik was weg van de natuurlijke klank. Tevens heb ik een review geschreven over de Cobra en de Phantom, waardoor er heel wat verkocht zijn. De huidige modellen hebben echter heel andere filters. De nauwkeurige weergave heeft plaats gemaakt voor een groter geluidsbeeld. Voor mij is dat een achteruitgang. Ik had belangstelling voor de grotere Amantes, maar die deed hetzelfde. Op de vraag, of ze iemand weten voor mijn mooie witte Phantom's heb ik nooit een antwoord gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 9 hours ago, HansP said: Ik heb een/de Raidho 2 weg wel beluisterd, en was behoorlijk verrast, een goed beeld van de muziek met een realistisch geluid. Ik zie nu dat er wel 3 series zijn met een 2weg concept. https://www.raidho.dk/td-series Ik houd het persoonlijk het liever op wat "laid back" karakter, maar neemt niet weg dat het een goed klinkend geheel was. Als je van laid-back houdt, kun je ook een dik kleed voor je luidsprekers hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 11 hours ago, Bebatoli said: Purifi maakt ook kleine units die groots kunnen spelen, heb je zelf ervaren met een demo op AOB. Het kan wel, maar er zijn maar weinig soeakerfabrikanten die dat lukt. Het zou ook kunnen dat de Raidho's in grote ruimtes en op groot volume moesten presteren en daarom op hun tenen moesten lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 "Laid Back", ik heb al ondervonden dat mensen dat op een verschillende manier interpreteren. Voor mij wil dat zeggen dat het geluid ruim achter de speakers is geplaatst, eigenlijk een diep goed geplaatst 3D beeld . Uiteraard met een dynamisch karakter en tonaal correct. Maar meestal word met laid back een relaxt geluid bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 oktober 2023 Author Report Share Posted 14 oktober 2023 (edited) Zoals jij gebruik ik het begrip “laid back” ook niet Gydo. Edited 14 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 oktober 2023 Author Report Share Posted 14 oktober 2023 4 hours ago, Tubejack said: Die gingen nooit als warme broodjes over de toonbank. Quad eigenzinnig. Quad was een jaar of 40 werkelijk overal te koop Jack en zeker de 33/303. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 33 minutes ago, carl said: Quad was een jaar of 40 werkelijk overal te koop Jack en zeker de 33/303. Mijn 33/303 kocht ik 40 jaar geleden bij Van Melsen in Amsterdam voor FL. 950,00. Dat was nevenimport. De verkoper vertelde dat ze als zoete broedjes gingen, m.n. als de studenten hun studiebeurs hadden gebeurd. De combinatie stond toen bekend als de eerste amp die niet vervormde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 (edited) 1 hour ago, carl said: Quad was een jaar of 40 werkelijk overal te koop Jack en zeker de 33/303. Ik heb een ander beeld @carl ook wat Luxman betreft. Waar ik jaren werkte werd dat m.i. niet zoveel verkocht. Best verkopend was jaren 70 Philips en eind jaren 70 Pioneer. Luxman sporadisch, misschien 1 ...2x per week Nu krijg ik het wel eens ter reparatie. Vooral Luxman ziet er aan de buitenkant vaak nog steeds mooi uit. Maar technisch vind ik het gewoon veel minder dan Pioneer uit eind jaren 70. Dat zie je b.v. aan de printplaten. Logische bedradingen en onderdelen keuze. Dat komt m.i. omdat Pioneer veel verkocht werd. Een slimme logistiek had qua onderdelen. Dan is het mogelijk om kwaliteit maken voor een aantrekkelijke prijs. Edited 14 oktober 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 oktober 2023 Author Report Share Posted 14 oktober 2023 10 hours ago, Jongensdroom said: m.n. als de studenten hun studiebeurs hadden gebeurd. De combinatie stond toen bekend als de eerste amp die niet vervormde. Toen hadden we nog een goede studiebeurs Wil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 oktober 2023 Author Report Share Posted 14 oktober 2023 (edited) Ik zat nog eens even te zoeken op mijn Monitor Audio 2O SE. Als ik dit review uit 2019 lees van iemand die ze al 23 jaar heeft vraag ik me af of mijn zoektocht naar nieuwe LS nu nog zoveel zal opleveren http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/monitor-audio/studio-20se.html Edited 14 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 12 minutes ago, carl said: Ik zat nog eens even te zoeken op mijn Monitor Audio 2O SE. Als ik dit review uit 2019 lees van iemand die ze al 23 jaar heeft vraag ik me af of mijn zoektocht naar nieuwe LS nu nog zoveel zal opleveren http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/monitor-audio/studio-20se.html Mijn gevoel zegt, dat je geen andere luidsprekers gaat kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 Nee je hebt al het beste Carl....Gewoon lekker muziek draaien met die oude oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 oktober 2023 Author Report Share Posted 14 oktober 2023 4 minutes ago, Jongensdroom said: Mijn gevoel zegt, dat je geen andere luidsprekers gaat kopen. De beste audio investering ooit is ongetwijfeld RivaSono geweest Wil. Ik hoor dingen in deze ruimte die ik nog nooit gehoord heb. Ik experimenteer nog wel af en toe met demping voor de eerste reflecties. Echt de idee dat de door RivaSono voorgestelde demping (120x120x 8 ) op die plaats net iets levendigheid wegneemt. Leo suggereerde me dat bij zijn bezoek en ik denk dat hij gelijk heeft. Ik ga zeker nog luisteren met een open mind bij D’audio en Raidho - ik kan heel impulsief zijn al gelooft niemand dat hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 oktober 2023 Author Report Share Posted 14 oktober 2023 5 minutes ago, Roots said: Nee je hebt al het beste Carl....Gewoon lekker muziek draaien met die oude oren. Die oren zullen zeker niet meer zo goed zijn. Maar als ik zo bij Audiotools kijk is voor muziek echt niet zo’n grote bandbreedte nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 oktober 2023 Report Share Posted 14 oktober 2023 Laat eens zien dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 oktober 2023 Author Report Share Posted 14 oktober 2023 (edited) Ik zeg verder niet dat er pakweg buiten 100 en 8000 herz niets zit Roots. Daartussen valt echter nog veel te beleven. Overigens het geluid wat ik zoek is sterk gericht op natuurlijkheid van stemmen. Die natuurlijkheid heb ik hier in hoge mate. Edited 14 oktober 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 oktober 2023 Report Share Posted 15 oktober 2023 7 hours ago, carl said: vraag ik me af of mijn zoektocht naar nieuwe LS nu nog zoveel zal opleveren Dat denk ik ook. Er is niet heel veel heel erg anders geworden. De vooruitgang is marginaal en vooral marketing. Als je al iets anders wilt zul je eerst moeten bepalen wat er dan anders moet. Meer ruimte? Meer laag, hoog, definitie etc. zonder dat je het goede kwijt raakt. Wat je kunt proberen is contact met Monitor Audio opnemen en vragen of een grote beurt voor de speakers zin heeft. Als er elco's in het filter zitten zou je die kunnen laten vervangen. Je zou naar het ferrofluid in de tweeters kunnen laten kijken, of het nog vloeit of harder, visceuzer geworden is, dat is een materiaal dat in de loop der tijd verouderd/veranderd. De rolranden zijn van rubber, dat zal wel goed zitten. Een goede ruimte is meer waard dan "dure" luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 oktober 2023 Report Share Posted 15 oktober 2023 (edited) 9 hours ago, carl said: Ik zat nog eens even te zoeken op mijn Monitor Audio 2O SE. Als ik dit review uit 2019 lees van iemand die ze al 23 jaar heeft vraag ik me af of mijn zoektocht naar nieuwe LS nu nog zoveel zal opleveren http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/monitor-audio/studio-20se.html Buiten dat het allemaal gebruikersreviews zijn, die hun produkten niet snel zullen afkraken en dus weinigzeggend zijn, is je conclusie echter wel correct. Maar dat heb ik al eerder gezegd. Wil je beter, wordt het lastig en duur. Wil je anders, dat is geen probleem. Als je nu tevreden bent en niet iets anders zoekt (zoals ik), blijf ermee spelen en zoek voor je zoon een paar andere luidsprekers Edited 15 oktober 2023 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 oktober 2023 Report Share Posted 15 oktober 2023 1 hour ago, Seed7 said: Dat denk ik ook. Er is niet heel veel heel erg anders geworden. De vooruitgang is marginaal en vooral marketing. Als je al iets anders wilt zul je eerst moeten bepalen wat er dan anders moet. Meer ruimte? Meer laag, hoog, definitie etc. zonder dat je het goede kwijt raakt. Wat je kunt proberen is contact met Monitor Audio opnemen en vragen of een grote beurt voor de speakers zin heeft. Als er elco's in het filter zitten zou je die kunnen laten vervangen. Je zou naar het ferrofluid in de tweeters kunnen laten kijken, of het nog vloeit of harder, visceuzer geworden is, dat is een materiaal dat in de loop der tijd verouderd/veranderd. De rolranden zijn van rubber, dat zal wel goed zitten. Een goede ruimte is meer waard dan "dure" luidsprekers. Goede vraag! Wat mis je Carl wat je elders al een paar keer gehoord hebt? Mis je niks, dan kun je verder met het kopen van mooie albums. Als ik jou was, zou ik de twee speakers waar je het over had, in huis halen. Vind je die niet beter, einde zoektocht. Je kunt er ook, als hobby, nog jaren mee bezig blijven. Wat wil je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 15 oktober 2023 Report Share Posted 15 oktober 2023 Ha Carl, beschrijf je hele systeem eens. De Monitor audio zijn prima natuurlijk, maar die zijn nog wel te overtreffen natuurlijk, maar je moet wel globaal een idee hebben wat je wilt. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 15 oktober 2023 Report Share Posted 15 oktober 2023 10 hours ago, carl said: Ik zat nog eens even te zoeken op mijn Monitor Audio 2O SE. Als ik dit review uit 2019 lees van iemand die ze al 23 jaar heeft vraag ik me af of mijn zoektocht naar nieuwe LS nu nog zoveel zal opleveren http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/monitor-audio/studio-20se.html @Carl Het klinkt misschien niet aardig maar ik heb je als nummer 5 toegevoegd aan mijn negeerlijstje. Dat is om het forum nog een beetje leesbaar te houden. Ik word op een afstand al helemaal moe van het eindeloze gesleutel waar je onophoudelijk mee bezig bent via het forum. Het is niet meer interessant, noch qua vraagstelling noch qua reacties. Eigenlijk geldt dat voor het hele forum wel. Het zeurdige topic over luidsprekerkabels is een mooi voorbeeld. Het (sinds kort gehanteerde) negeerlijstje is de voorlaatste stap om het forum maar vaarwel te zeggen. Het forum is te klein geworden en wordt helemaal volgekliederd door een piepklein groepje. Jammer want ik ben/was best gehecht aan deze club. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 15 oktober 2023 Report Share Posted 15 oktober 2023 Ik mis ook wel een beetje de ‘actie’ component, veel topics opstarten, veel posts maar weinig in real life. Bijv. die dacs, voor 700 euro had je mjn Metrum Hex kunnen aanschaffen, ervaring mee opdoen, en als het niks was had je hem voor hetzelfde bedrag (of meer) zo weer kwijt geweest. Want let wel, al die wijsheden waarmee forums vol staan, kan je eigenlijk niks mee. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 15 oktober 2023 Report Share Posted 15 oktober 2023 32 minutes ago, Kraus vonBentinck said: @Carl Het klinkt misschien niet aardig maar ik heb je als nummer 5 toegevoegd aan mijn negeerlijstje. Dat is om het forum nog een beetje leesbaar te houden. Ik word op een afstand al helemaal moe van het eindeloze gesleutel waar je onophoudelijk mee bezig bent via het forum. Het is niet meer interessant, noch qua vraagstelling noch qua reacties. Eigenlijk geldt dat voor het hele forum wel. Het zeurdige topic over luidsprekerkabels is een mooi voorbeeld. Het (sinds kort gehanteerde) negeerlijstje is de voorlaatste stap om het forum maar vaarwel te zeggen. Het forum is te klein geworden en wordt helemaal volgekliederd door een piepklein groepje. Jammer want ik ben/was best gehecht aan deze club. Is dat niet voor een deel inherent aan het feit dat de meeste deelnemers een set hebben waar ze tevreden mee zijn? Als ik het goed lees zijn de meeste leden 60+ en al jaren bezig met hifi. Dan is de kans een stuk groter dat je op een punt bent aanbeland waarbij je eigenlijk gewoon tevreden mag zijn en het houden bij luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 oktober 2023 Author Report Share Posted 15 oktober 2023 3 hours ago, Jongensdroom said: Goede vraag! Wat mis je Carl wat je elders al een paar keer gehoord hebt? Mis je niks, dan kun je verder met het kopen van mooie albums. Als ik jou was, zou ik de twee speakers waar je het over had, in huis halen. Vind je die niet beter, einde zoektocht. Je kunt er ook, als hobby, nog jaren mee bezig blijven. Wat wil je? Ik zit wel een beetje op die lijn Wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts