Jump to content

Raidho

carl
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Kraus vonBentinck said:

@Carl

Het klinkt misschien niet aardig maar ik heb je als nummer 5 toegevoegd aan mijn negeerlijstje ……..

Ik vind dat verder geen probleem @Kraus. Zelf geniet ik nog wel van de hobby en het forum. Ik leer hier nog steeds veel en daar gaat het toch om ? De afgelopen twee jaar ben ik namelijk weer zeer actief bezig met mijn set. Zo ben ik intern verhuist met een akoestische aanpassing van de nieuwe luisterruimte door RivaSono, is de bekabeling vervangen door Ocos en heb een nieuw Oracle Delphi loopwerk gekocht. De interesse in nieuwe LS heeft te maken met het zoeken van mogelijkheden in mijn nieuwe ruimte. Daarnaast ben ik nog met streaming bezig. Eigenlijk zoek ik nog een DAC voor mijn Auralic mini (en dan kan ik van mijn audiopensioen genieten).

Edited by carl

6 hours ago, Seed7 said:

Wat je kunt proberen is contact met Monitor Audio opnemen en vragen of een grote beurt voor de speakers zin heeft. 

Ga ik doen Seed!

4 hours ago, Kraus vonBentinck said:

@Carl

Het klinkt misschien niet aardig maar ik heb je als nummer 5 toegevoegd aan mijn negeerlijstje. Dat is om het forum nog een beetje leesbaar te houden.

Ik word op een afstand al helemaal moe van het eindeloze gesleutel waar je onophoudelijk mee bezig bent via het forum. Het is niet meer interessant, noch qua vraagstelling noch qua reacties.

Eigenlijk geldt dat voor het hele forum wel. Het zeurdige topic over luidsprekerkabels is een mooi voorbeeld.

Het (sinds kort gehanteerde) negeerlijstje is de voorlaatste stap om het forum maar vaarwel te zeggen. Het forum is te klein geworden en wordt helemaal volgekliederd door een piepklein groepje.

Jammer want ik ben/was best gehecht aan deze club.

Ik wist niet dat er zoiets als een negeerlijstje bestaat. Zelf ga ik er geen gebruik van maken. Je kunt reacties van anderen ook gewoon overslaan. Je bent niet verplicht om ze te lezen. Wat je ook kunt doen, is je eigen reacties eens tegen het licht houden. Zijn die wel interessant voor anderen? Zo zou je zelf op een meer positieve manier wat bij kunnen dragen aan het forum. Zo was ik totaal niet geïnteresseerd in je beschrijving van schilderijen tijdens een bezoek. Je wilt kennelijk graag interessant en geleerd overkomen. Op mij maak je daar geen indruk mee. Enige zelfreflectie zou je niet misstaan.

Nou schrijf ik dit wel, maar de kans is groot dat dit bericht je niet bereikt. Dit vanwege je lijstje.

4 hours ago, Walt said:

Ik mis ook wel een beetje de ‘actie’ component, veel topics opstarten, veel posts maar weinig in real life. Bijv. die dacs, voor 700 euro had je mjn Metrum Hex kunnen aanschaffen, ervaring mee opdoen, en als het niks was had je hem voor hetzelfde bedrag (of meer) zo weer kwijt geweest. Want let wel, al die wijsheden waarmee forums vol staan, kan je eigenlijk niks mee. 

Groetjes Walter

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar misschien is Carl wat onzeker? Of vindt hij "het er mee bezig zijn" wel leuk. Iedere mens is anders en ik heb persoonlijk erg prettige ervaringen met Carl. Hij heeft overigens wel een luisterruimte laten bouwen en een draaitafel gekocht en ook wat van Sodeju, als ik het goed begrijp.

Bij haast iedereen kun je wel vraagtekens zetten, maar gelukkig hoeven we niet met elkaar te trouwen.

De reis belangrijker dan het doel, en het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Dit lijkt me voor Carl heel erg gelden.

Maar misschien is het handiger, dat je (Carl) in één topic al je omtrekkende bewegingen concentreert. In mijn set b.v. Over je luisterkamer zijn ook al veel verschillende topics te vinden. Dat maakt het niet bepaald overzichtelijk. Bovendien dwing je zo jezelf om een ding tegelijk te ondernemen.

Verder vind ik het forum echt wel vooruit gegaan. Hier gaat het meestal over audio, de rest van die café topics kunnen me gestolen worden. Voor je het weet, is het hier ook een Audiofreaks waar vaak alleen in off topic gepost wordt. Van een ooit drukbezocht audioforum is weinig meer over.

24 minutes ago, Jongensdroom said:

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar misschien is Carl wat onzeker? Of vindt hij "het er mee bezig zijn" wel leuk. Iedere mens is anders en ik heb persoonlijk erg prettige ervaringen met Carl. Hij heeft overigens wel een luisterruimte laten bouwen en een draaitafel gekocht en ook wat van Sodeju, als ik het goed begrijp.

Bij haast iedereen kun je wel vraagtekens zetten, maar gelukkig hoeven we niet met elkaar te trouwen.

Iedereen heeft wel een ander motief om op dit en andere fora deel te nemen Wil.  Ik zelf ben gewoon hevig met het audiovirus besmet en kom daar gewoon niet van af. Daarnaast ook erg leuke mensen leren kennen die ik normaal niet zou tegenkomen. Ik vind dit waardevol.

Edited by carl

1 minute ago, Hans van Liempd said:

- De reis belangrijker dan het doel, en het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Dit lijkt me voor Carl heel erg gelden.

- Maar misschien is het handiger, dat je (Carl) in één topic al je omtrekkende bewegingen concentreert. 

- inderdaad Hans. Mijn interesse op dit gebied is onverzadigbaar. 

- daar heb je een punt Hans. Ik zal wat minder topics openen.

Eigenlijk zou de discussie hier veel meer over muziek moeten gaan. Maar als ik binnenkort naar het requiem van Faure ga dan verwacht ik niet veel geïnteresseerden.

Zolang als ik Carl ken, speelt hij al met dezelfde  versterker en dezelfde boxen. En dat is al best lang.

Dat het bezit dan het einde van het vermaak was, lijkt mij niet op te gaan.
Dat we na verloop van tijd het upgrade virus hebben is niet vreemd, lijkt mij. De een bewandelt daarbij een impulsieve weg en een ander (waaronder Carl) bewandelt daarbij een lange weg van bekijken, erover lezen, vragen op het forum, elders luisteren, thuis proberen en uiteindelijk aanschaffen. Ieder zijn meug! Moet kunnen toch?

groet,

Leobus

Zo zit ik inderdaad in elkaar Leo. Bij luidsprekers moet ik me echt kunnen verbeteren om iets nieuws te kopen en de rest is eigenlijk vrij stabiel. Een tweak kan natuurlijk altijd. 

8 hours ago, Kraus vonBentinck said:

@Carl

Het klinkt misschien niet aardig maar ik heb je als nummer 5 toegevoegd aan mijn negeerlijstje. Dat is om het forum nog een beetje leesbaar te houden.

Ik word op een afstand al helemaal moe van het eindeloze gesleutel waar je onophoudelijk mee bezig bent via het forum. Het is niet meer interessant, noch qua vraagstelling noch qua reacties.

Eigenlijk geldt dat voor het hele forum wel. Het zeurdige topic over luidsprekerkabels is een mooi voorbeeld.

Het (sinds kort gehanteerde) negeerlijstje is de voorlaatste stap om het forum maar vaarwel te zeggen. Het forum is te klein geworden en wordt helemaal volgekliederd door een piepklein groepje.

Jammer want ik ben/was best gehecht aan deze club.

Dan ben ik wel benieuwd naar de overige 4.

4 hours ago, carl said:

Eigenlijk zou de discussie hier veel meer over muziek moeten gaan. Maar als ik binnenkort naar het requiem van Faure ga dan verwacht ik niet veel geïnteresseerden.

Nou dat kon nog wel eens meevallen. Vergeet niet dat de meeste deelnemers "gast" zijn en dus meelezen.  M.i. iets om in het achterhoofd te houden.

Mij boeit het niet. Maar het is misschien wel voor anderen muziekliefhebbers interessant. ;) 

Edited by Tubejack

55 minutes ago, Jongensdroom said:

Carl,

Mijn adviseur vraagt wat voor geluid je zoekt?

En wat je mist aan de huidige speakers?

Mijn huidige LS is eigenlijk een monitor met een kastje eronder wat met zand erin getuned kan worden. Ik zoek een natuurlijk geluid, niet extreem in het hoog maar wel iets meer in het laag dan nu. Ruimtelijkheid vind ik belangrijk. Eigenlijk iets in het verlengde van een Quad ESL. Moet wel overweg kunnen met 70 watt buizen.

1 hour ago, Duclaasie said:

Heb je ook wel eens actieve luidsprekers overwogen Carl?

Ik wil mijn buizenversterker graag houden Duclaasie. Mijn eerste grote uitgave op hifi gebied moet ik toch trouw blijven?  Maar meer serieus ik ben gewoon te oud om teveel te veranderen in mijn systeem. De D’audio LS met hun actief laag vind ik nog net acceptabel vandaar dat ik er ook naar ga luisteren. 

16 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Het enige qua actieve LS  wat ik duld, is mijn getrouwe HEOS 1 (gratis gekregen van mijn broertje). 

Actief laag kan ik me nog iets bij voorstellen Fuchs. 

2 hours ago, carl said:

Mijn huidige LS is eigenlijk een monitor met een kastje eronder wat met zand erin getuned kan worden. Ik zoek een natuurlijk geluid, niet extreem in het hoog maar wel iets meer in het laag dan nu. Ruimtelijkheid vind ik belangrijk. Eigenlijk iets in het verlengde van een Quad ESL. Moet wel overweg kunnen met 70 watt buizen.

Nu geef je iets belangrijks aan. Een Quad ESL, een electrostaat. Een doorzichtig geluid dus, niets verhullend, veel detail zonder scherpte.

Toch gaat Quad afvallen, vanwege je versterkers. Om dezelfde reden Magnepan ook. 

De meeste kast-luidsprekers gaan de detaillering van electrostaten en magnetostaten niet halen. 

Maar je hebt geluk, de oplossing kun je vinden bij open-baffle luidsprekers. Geen kastkleuring, want een kast is er niet, wel de snelheid en natuurlijkheid die je zoekt.  En je hebt nog meer geluk, een enorme hoeveelheid komt laag er bij en je kunt je buizen op midden en hoog zetten.

Is er dan geen nadeel? Jawel, je moet een klein stapeltje briefjes van 500 meenemen. Maar dat is voor jou geen probleem schat ik zo in.

Ik ken je huidige speakers niet, maar ik denk dat er een wereld voor je open gaat. Misschien gaat er een jongensdroom uitkomen.

Veel succes bij het luisteren bij Hans thuis (ik heb geen aandelen).

Groeten, Wil

3 minutes ago, Jongensdroom said:

Nu geef je iets belangrijks aan. Een Quad ESL, een electrostaat. Een doorzichtig geluid dus, niets verhullend, veel detail zonder scherpte.

Toch gaat Quad afvallen, vanwege je versterkers. Om dezelfde reden Magnepan ook. 

De meeste kast-luidsprekers gaan de detaillering van electrostaten en magnetostaten niet halen. 

Maar je hebt geluk, de oplossing kun je vinden bij open-baffle luidsprekers. Geen kastkleuring, want een kast is er niet, wel de snelheid en natuurlijkheid die je zoekt.  En je hebt nog meer geluk, een enorme hoeveelheid komt laag er bij en je kunt je buizen op midden en hoog zetten.

Is er dan geen nadeel? Jawel, je moet een klein stapeltje briefjes van 500 meenemen. Maar dat is voor jou geen probleem schat ik zo in.

Ik ken je huidige speakers niet, maar ik denk dat er een wereld voor je open gaat. Misschien gaat er een jongensdroom uitkomen.

Veel succes bij het luisteren bij Hans thuis (ik heb geen aandelen).

Groeten, Wil

Ik ga ervan uit dat je toch wel eens Carl's huidige set beluisterd hebt?