Jump to content

DIY SPDIF kabel

carl
 Share

Recommended Posts

Klopt en de apparatuur waar ik mee heb gemeten is gemaakt voor hogere frequenties. dat is niet anders.

Echter laat het wel goed zien waar de zwakke plakken zitten in een verbinding.

Jitter komt pas als je er ook een signaal overheen gaat zetten met een klok en is voor de werking van de kabel totaal niet relevant. je denkt daar mee te ver. 

Wat ik laat zien is wat de effecten zijn als afgeweken wordt van de 75Ohm standaard en hoe dat zichtbaar gemaakt kan worden.

Er werd immers beweerd dat het allemaal niet veel uitmaakt en dat een connector niet zo veel invloed kan hebben.

Deze test toont aan dat het juist een punt is waar het meestal als eerste fout gaat.

De gebruikte BNC connectoren zijn niet gespecificeerd tot 6Ghz en dat zie je in de meting dan ook goed terug.

Bij de RCA is dat nog beter te zien. Een lagere frequentie zal wel het effect minder zichtbaar maken.

Edited by kappa7

Maar dat die kabel daarmee ongeschikt is voor SPdif is natuurlijk ook niet zo. Mijn broer (die ook zo'n gevlochten SPdif kabel gebruikt) geeft zelfs aan, dat die constructie voor SPdif beter is. En jitter is bij SPdif ook erg belangrijk, omdat het clock signaal in de datastroom zit.

Ik ben wel benieuwd welke rca stekkers mogelijk beter zijn.

Edited by Hans van Liempd

26 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik ben wel benieuwd welke rca stekkers mogelijk beter zijn.

Dat zou ik ook wel willen weten Hans. Ik heb genoeg R 59 kabel om nog een verbindingskabel te maken.